Het grote circuitbanden topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe weten jullie dat de racebanden die je op je racer legt op zijn?
Als ik zo eens bekijk wat er verkocht wordt aan gebruikte banden, daar zit toch nog allemaal profiel op?

Of leggen jullie een nieuw setje gewoon uit voorzorg?
Dus mijn vraag, hoe zie je dat racebanden op zijn?
zoals dani al aangeeft houd je de slijtindicatoren in de gaten, net als bij een wegband dus. In het geval van slicks zijn dat dan geen 'bruggetjes' in het profiel, maar gaat in het oppervlak -> als die gelijk zijn gesleten met de rest van het oppervlak is de slick dus op.
Tegelijkertijd is het zo dat een band op het circuit nog wel eens extra kan slijten op plekken die je op de weg niet (vaak) gebruikt, waardoor een gebruikte circuitband op de openbare weg nog prima een hele tijd mee kan. Dat is dan weer handig voor de straatrijder die goedkoop aan een prima set kleefbandjes wil komen. Uiteraard moet je hier dan wel weer rekening bij houden dat de banden wel toegestaan zijn op de openbare weg. Circuitbanden die niet toegestaan zijn op de weg zijn in de codering op de band voorzien van de code 'NHS', wat staat voor "Not for Higway uSe"
 
Slijtindicatoren :)Een band koelt onder normale omstandigheden ongeveer 1 graad per minuut af.
Rustig warmrijden verlengt de levensduur van de band ook Sander ;)

Thx! Daar kan ik wat mee :)
Nog gefeliciteerd met je overwinning zaterdag ghehe
 
Wat is trouwens het verschil tussen een Pirelli Diablo Supercorsa en een Pirelli Supercorsa Pro?
 
Supercorsa:
pirelli_diablo_supercorsa_reifenbild.jpg


Supercorsa PRO

pirelli%20diablo%20super%20corsa%20pro.jpg


Klopt dat ?
 
Ja, maar qua rij eigenschappen...daar doel ik op :P
Ze worden vaak beiden aangeboden namelijk
 
Supercorsa's zijn de opvolger van de supercorsa PRO's. Ze gaan iets langer mee en hebben iets meer grip (als ik het allemaal goed begrijp van de experts)
 
ik kan vanaf volgende week thuis banden monteren voor een zachtprijsje.....
dus als je in de buurt bent of woont kom klangs zou ik zeggen,koffie staat klaar
 
Ik kom zeker even langs dan Hen :} Maar niet om banden te monteren, wel voor de koffie :P
 
Ik ga donderdagmiddag :Y Maar dan niet aan 't bier, ik moet daarna nog naar Assen rijden namelijk :+
 
Iemand nog een nette BT002/3 achterband liggen die voor een amateur nog wel 1 à 2 dagen meegaat (maat 180-55-17)?
 
Bovenste is DIABLO Supercorsa
onderste is Dragon Supercorsa Pro.
onderste is een ouder type..

goeie bandjes die pirelli's , maar van hun naamgeving heb ik nog nooit wat begrepen. zoveel circuitbanden, de ene wel pro de ander niet, dragon en diablo en nu de superbike slick ook weer pro of niet, ik vind er geen touw aan vast te knopen zeg maar.

groet jeroen
 
goeie bandjes die pirelli's , maar van hun naamgeving heb ik nog nooit wat begrepen. zoveel circuitbanden, de ene wel pro de ander niet, dragon en diablo en nu de superbike slick ook weer pro of niet, ik vind er geen touw aan vast te knopen zeg maar.

groet jeroen

ze willen gewoon dat je ze allemaal gaat pro-beren denk ik.... :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan