Het grote CRF topic deel IV

'08 250X/R carburetor changes

The '08 250X carbs (49-state and CA) are identical to the '07 250X carbs except for one change:
Fuel screw (pilot screw) 49-state - 1 3/4 turns out, CA - 2 turns out

The '08 250R carb is identical to the '07 250R carb except for the following:
Main jet - 188; jet needle - NMGU; fuel screw (pilot screw) - 1 7/8 turns out
 
Volgens mij moet je groter met je stationairsproeier (zeker met dit weer).
Die amerikaanse waardes kun je hier niet gebruiken.
 
Hoi, er is iemand met een CRF250 '09 geintresseer in men slipperkoppeling van men CRF450 ('02-'08)
Weet er iemand of deze koppelingen uitwisselbaar zijn? Die van een 250 zijn hetzelfde gebleven.
Op de bestelnummer kan ik me niet baseren, want een aprilia sxv heeft een andere nummer, en daar past ze wel in.

alvast bedankt,

Grtz


Niemand die hier een idee over heeft? :+
 
Kent iemand dit soort koppelingetjes?

Hij dicht aan beide zijdes af als ie uit elkaar word genomen. Ik wil 'm in de benzineslang maken van mijn (injectie) 450. Lijkt me dat het een stuk handiger is om de tank eraf te halen als je de slang zo los kunt klikken.
Heef er ook iemand hier een zwevend benzinefilter tussen gebouwd toevallig? Dat schijnt ook gevoelig te zijn bij een CRF naar ik me heb laten vertellen. Vuil dus.

8-)
full
 
Weet niet wat je met 'zwevend' bedoeld, maar een benzinefilter in je tank is het gemakkelijkst, goedkope oplossing en het voorkomt een hoop problemen! O-)
 
Kent iemand dit soort koppelingetjes?

Hij dicht aan beide zijdes af als ie uit elkaar word genomen. Ik wil 'm in de benzineslang maken van mijn (injectie) 450. Lijkt me dat het een stuk handiger is om de tank eraf te halen als je de slang zo los kunt klikken.
Heef er ook iemand hier een zwevend benzinefilter tussen gebouwd toevallig? Dat schijnt ook gevoelig te zijn bij een CRF naar ik me heb laten vertellen. Vuil dus.

8-)[afbeelding]

Ik heb die een op mijn vorige motor gehad, dat koppelsetje. Werkt goed maar echt zinvol is het niet. Je kan ook je toevoer uitzetten, dan loopt er dus alleen de benzine uit die in het slangetje zit. Eigenlijk is het alleen maar iets wat kapot kan gaan als je keer valt ofzo :-P

Zo'n benzinefilter is alleen relevant voor injectie motoren toch?
 
Een CRF450 heeft vanaf 2009 geen benzinnekraan meer (injectie). Ik vind dit wel een handige oplossing, en ga me die wss wel aanschaffen :+
 
Yep, wil er af en toe eens een dagje mee het asfalt op

Hoe gaat het met je 500 trouwens?!

Ben bang dat je vermogen dan gaat vinden tegen vallen.

500 staat op een laag pitje, heb de carters gestraald en gespoten, lagers van jou er in gedaan, koppelingsdeksel geregeld, deze week krukas lagers + olie keerringen besteld en dan kan het blokje dit weekend in elkaar. :)
Verder de voorvork en achterbrug / pro-link gereviseerd en dat was het al weer!
 
Waar dient het staalkabeltje voor op onderstaande foto?
400087970.jpg

Zit aan het frame vast in een beugeltje met de lus v/d kabel. Kan hem daar zo uitschuiven.
Is CRF250 '10
 
Laatst bewerkt:
Ben bang dat je vermogen dan gaat vinden tegen vallen.

500 staat op een laag pitje, heb de carters gestraald en gespoten, lagers van jou er in gedaan, koppelingsdeksel geregeld, deze week krukas lagers + olie keerringen besteld en dan kan het blokje dit weekend in elkaar. :)
Verder de voorvork en achterbrug / pro-link gereviseerd en dat was het al weer!

250ie gaat best op asfalt.
Koppeling slijt alleen heel hard en je melkt zo'n ding helemaal dood.

Maar wel heel leuk rijden! En op pottendijk ben je op een 250 wellicht sneller dan op een 450.
 
250ie gaat best op asfalt.
Koppeling slijt alleen heel hard en je melkt zo'n ding helemaal dood.

Maar wel heel leuk rijden! En op pottendijk ben je op een 250 wellicht sneller dan op een 450.

Denk dat ik me best ga vermaken met dat ding.. loopt ook wel goed voor een 250f door de akrapovic en geflowde kop.
 
Denk dat ik me best ga vermaken met dat ding.. loopt ook wel goed voor een 250f door de akrapovic en geflowde kop.

CRF250's zijn iig (standaard) wel de traagste 250's die ik ken.

Ben benieuwd. Neem wel extra koppelingsplaten mee!
 
Woensdagmiddag verstuurd vanuit de UK en vanmiddag afgeleverd hier aan de deur!

16122011063.jpg

16122011064.jpg


Excel velgen en Talon naven..
Achterkant zit nu een Michelin Pilot slick op, nu nog even een voorbandje zoeken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan