Het grote "CUSTOM" topic

kan kloppen, het blok staat niet geheeel recht nu, word ondersteunt door een rol tape etc....anders kiepert het blok om ;)

Thnx hakkers: de uitlaten zijn min of meer geinspireerd door Bozzies....dat is dan ook zijn vorige werkgever, nu heeft hij ze eigen shop...enneee als k rechts rij, maakt dat ook niks uit, weet k uit ervaring ;)

dan is het goed :) was bang dat je anders de poten van een ander verbrand :P
 
piccie
full
 
okiedokie..

de meeste hier kennen wel de standaard king sportster tanken right?

is het jullie wel eens opgevallen dat waar de tunnel is gelast een grote dikke lelijke lasrug zit?
op zich vind ik dat geen pan..maar als de tank normaal op het frame rust valt het niet op..
nu wil ik de tank frisco style monteren, en de tunnel laten zitten zodat ik hieronder de zekeringen en shit kwijt kan.

ik vind dat de tank dan netjes zonder dikke lasbulten van onder tot boven moet doorlopen..

dus tijd voor de haakse slijper! })
060120111184.jpg


dan krijg je dus een open rug.. :P

dus stukje plaat op maat maken..
060120111186.jpg


vast knetteren en vlak maken..
060120111187.jpg


plaatje maken om de tunnel te sluiten..
060120111189.jpg


lassen doe ik weer een andere keer.. B| was al laat aan het worden..
 
zadel binnen gekregen..
120120111199.jpg

120120111198.jpg

120120111197.jpg


straks eens ff zien hoe het past..

en dan later het zadel weer slopen, zodat ik er een nieuw leren dek op kan maken..
*D
 
:? ik nie snap nie
please.. let me enlighten you..

:+

zadel heeft nep leren dek.. ik wil echt leder met logo erin.. :Y
en dan licht gekleurd leer, niet zwart..en de zadelpan moet nieuwe bevestiging hebben (past alleen op een standaard sportster)
het oude zadeldek (splinternieuw..maar helaas :P ) gaat ervan af en ik maak een nieuwe...



en als ik toch aan het posten ben..

om te beginnen...

RUSTY STEEL BEKIJK DE FOTO'S NIET EN SLA DEZE POST OVER!!

spatbord is niet meer wat het was... :/


kee.. gaan we.. O-)

als eerste heb ik even de tanktunnel dicht gelast...en het las apperaat niet opnieuw ingesteld voor plaatstaal |( |( dus een mooi gat gebrand in het plaatstaal :(
gelukkig ben ik nogal dom O-) en heb ik vaker een gat gebrand... dus ik ben een ster in het dichtlassen van gaten.. *D
120120111201.jpg


en luchtdicht ook nog eens *O* *O*

okee.. de waarschuwing voor rusty steel..
het achterspatbord wat geweldige vormen had is een nachtje aan het weken geweest in een lekker warm chemisch bad..
daar had de verf niet van terug.. en ook alle plamuur niet..
alle mooie vormen waren geplamuurd en een hoop..euhm... euhhh.. "prutswerk" was met kilo's plamuur verstopt.. B|
da's allemaal geen ramp, gewoon een verse ton plamuur erover en het is weer toppie.....
wel is het spatbord scheef gelast op de struts... en ik weet nog niet hoe ik dat ga oplossen.. :/
wel wist ik dat er een stuk af geslepen moest worden van de zijkanten en de struts iets verlengd..
chopperdechop..
120120111200.jpg

en het eerste stuk is geschiedenis..

nog een stukje weg..
120120111202.jpg


klaar met het grote hak werk..
voor het gemak ook het achterlicht ding eraf geslepen en het zadel erop gedonderd..
120120111204.jpg


en voor de oplettende kijkers.
ja het achterwiel staat in de achterste stand.. :/
hij moet helemaal achterin staan vanwege de accu. het gebruikte frame is van een kick only ironhead en als je er een electrische startend blok inhangt ben je de ruimte kwijt waar de (kleine) accu hoort te zitten.
daarom komt de accu achter de vertikale frame buis maar pakt een stuk van de ruimte voor het wiel..
ergo..wiel helemaal naar achteren en een kettingspanner met veer en tandwiel of skatebord wiel om de ketting op spanning te krijgen/houden..


duss...
eigenlijk geen hol gedaan vandaag -O-
 
Tja...ik kan helemaal niks zelf verbouwen...ofja, een huis of iemands smoel (hoewel ik dat nooit doe), maar qua motors helemaal niks...toch rij ik graag op mijn verbouwde fiets!

full
 
Laatst bewerkt:
Ivo, jij werkt echt 1 op het oog he? Wel kicken, gewoon elke keer weer kijken hoe je verder zal gaan
 
wat grappig ......bovenin dat plaatje staat "biker metric" als in blaadje speciaal voor metrische choppers/kruisers...japans en de meeste europeaanen,die hebben over het alegemeen het bouten/moeren/draad en alle overige maatvoeringen in het metrische systeem....m4 m6 m8 enz.
men heeft het vaak bij jappen e.d. ook over metric cruisers.

die triumph is absoluut niet metrisch...triumph had vroeger het inch systeem in unc en withworth.
...die nieuwe hinkleyhokken zijn trouwens wel weer metrisch....maar ja die worden ook al niet meer in engeland gebouwd maar in manilla.
 
fucking hell!!

ivo is erg goed bezig...heren neem een voorbeeld aan deze man.


moet ook nodig weer eens plaatjes maken...alhoewel ik niet veel bijzonders aan het doen ben dan mijn prikast aan het opbouwen en mijn lakwerk aan het voorbereiden ben.
 
Ivo, jij werkt echt 1 op het oog he? Wel kicken, gewoon elke keer weer kijken hoe je verder zal gaan

knijp voor de leuk wel dat ene oogje dicht hoor.. ;)
of ik zet de oude laskap op..die dimt niet automatisch... 8-)
of ik spuit wat WD 40 in mijn ogen.. :')
gewoon hakken en later de ramp oplossen.. da's mijn motto _O-

fucking hell!!

ivo is erg goed bezig...heren neem een voorbeeld aan deze man.


moet ook nodig weer eens plaatjes maken...alhoewel ik niet veel bijzonders aan het doen ben dan mijn prikast aan het opbouwen en mijn lakwerk aan het voorbereiden ben.

thanks..

ook plaatjes van de prikast en voorbereiden van het lakwerk kan erg interesant zijn :Y
 
Moet toegeven dat je lekker bezig bent Ivo :}
Maar als ik heel eerlijk mag zijn vind ik het achterscherm niet helemaal mijn ding, bedekt alleen de bovenkant van het wiel, ik mis gewoon een stuk.

Maar het eindresultaat ben ik wel erg benieuwd naar, kan maar zo dat ik dan op mijn huidige mening terugkom, zal het in ieder geval niet volledig uitsluiten.
Die tank is wel slim gedaan, heb ik ook bij die tank van de XLH 1200 gedaan, heb er een mini-claxon onder geplaatst, ideaal om kleine dingen uit het oog te werken.
 
wat grappig ......bovenin dat plaatje staat "biker metric" als in blaadje speciaal voor metrische choppers/kruisers...japans en de meeste europeaanen,die hebben over het alegemeen het bouten/moeren/draad en alle overige maatvoeringen in het metrische systeem....m4 m6 m8 enz.
men heeft het vaak bij jappen e.d. ook over metric cruisers.

die triumph is absoluut niet metrisch...triumph had vroeger het inch systeem in unc en withworth.
...die nieuwe hinkleyhokken zijn trouwens wel weer metrisch....maar ja die worden ook al niet meer in engeland gebouwd maar in manilla.
Triumph?? Is toch een yammie?
 
wat een leuke topic , zat mooie dingen te zien

dit was mijn honda cb 650c , al verbouwd gekocht en toen zelf nog wat aangepast , verwacht van mij in de nabije toekomst een zelf bouw project

is inmiddels al weer doorverkocht door de gene die hem van mij heeft gekocht

dijkshoot1xu4.jpg


dijkshoot4xx0.jpg


dijkshoot5ga8.jpg


dijkshoot6ws7.jpg


in de tuin >

afbeelding016uz.jpg


afbeelding033h.jpg


afbeelding035.jpg


afbeelding037.jpg


afbeelding034y.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan