Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

effe toern met de appie
full
 
Ik ga dit jaar weer naar Molveno. Hotel Lory, Nederlandse eigenaren en goed eten/drinken etc!

Molveno is echt prachtige omgeving!!!!!!
 
Contact in pordoi liep alvast stroef. heb verschillende mails gestuurd en een voorschot betaald. Zijn met 8 personen. Vroeg om een bevestiging van mijn storting(400 €) maar tot op heden nog niets verkregen. Verschillende malen gebeld maar kreeg het antwoord telefonisch dat alles ok is. Hoop nu dat alles ok is.
 
Contact in pordoi liep alvast stroef. heb verschillende mails gestuurd en een voorschot betaald. Zijn met 8 personen. Vroeg om een bevestiging van mijn storting(400 €) maar tot op heden nog niets verkregen. Verschillende malen gebeld maar kreeg het antwoord telefonisch dat alles ok is. Hoop nu dat alles ok is.

Komt vast goed, zo hoeven ze het niet op te geven voor de belasting :+
 
Contact in pordoi liep alvast stroef. heb verschillende mails gestuurd en een voorschot betaald. Zijn met 8 personen. Vroeg om een bevestiging van mijn storting(400 €) maar tot op heden nog niets verkregen. Verschillende malen gebeld maar kreeg het antwoord telefonisch dat alles ok is. Hoop nu dat alles ok is.

hebben mij niet gevraagd om een aanbetaling dus ook niet gedaan

heb 13 nov al geboekt ze zien ons graag zeggen ze
 
Ik heb er meerdere keren overnacht.... Als ik weer die kant op ga ga ik direct weer naar Albergo Pordoi..

Of... naar Castelatemar omdat een vriendin daar al jaren terugkomt en daar heel tevreden over is. Maar ook ander prijskaartje.
 
Beste motorforummers,

Over 2 weken vertrekken wij naar Italië, motors op de trailer en lekker in de auto die kant op. Nou heeft mijn gsxr behoorlijk wat lawaai en vroeg me af hoe streng het daar is met politie? Hebben jullie hier ervaring mee? Moet ik mijn originele demper meenemen voor de zekerheid?😂

Gr. Wouter
 
Valt mee hoor !
Zorgen dat je in de dorpjes rustig aan doet.
Daarbuiten....opentrekken dat ding :-)
Nooit geen problemen gehad met mijn kabaal.
 
Ben vorig jaar een paar keer aangehouden voor rijbewijs/kentekenbewijs check.

De ene agent checkte het papierwerk en de andere liep een rondje rond mijn motor. Heb geen herriepijpen en alles was ok.
Ik kan mij voorstellen als ze je van ver aan horen komen je een probleem kan hebben.

Om tol, afsluitingen en andere ongein te voorkomen zou ik de herrie beperken. Kan mij voorstellen dat de locals op sommige plekken niet blij zijn met een paar honderd keer per dag herrie voor de deur. :r
 
3 jaar geleden aangehouden op een buitenweg, ver van de bewoonde wereld, buurt van Garda meer.
In principe 600 euro, na alsnog inschroeven db killers slechts 50
Dus kans is er
 
Fatsoen moet je doen.... Monteren dus. Al is het voor je eigen gemoedstoestand. Rijdt toch net wat lekkerder als je weet dat je je aan de regels houdt.
 
Laatst bewerkt:
Dat klinkt goed! Ik regel een db killer voor mijn leovince sbk demper en neem die gewoon mee. Mochten we problemen krijgen hoop ik dat ze een beetje coulant zijn en schroef hem er dan gewoon in! Bedankt voor jullie advies.
 
Ik vertrek binnenkort richting de Dolomieten. Het idee is om een dag of 4/5 op een camping te gaan staan, paar dagen door de omgeving te rijden en dan weer voor een paar dagen een andere camping te zoeken. Ik heb al eens eerder een paar dagen aan de voet van de Passo Giau gestaan, dus ik wil deze keer weer een iets ander gebied opzoeken.

Nu leek het me wel wat om een paar dagen aan het Idromeer te gaan staan, maar ik ken die omgeving totaal niet. Kent iemand daar een mooie camping? Hoeft niet veel faciliteiten te hebben, ben snel tevreden. Of leent deze omgeving er niet voor om een paar dagen vanuit één locatie te gaan rijden?

En iemand nog een tip om de andere paar dagen te gaan staan? Het centrale deel rondom de Sellaronde ken ik wel, dus een ander stukje zou leuk zijn. Hoewel het natuurlijk zeker geen straf is om daar nog eens heen te gaan.

Bedankt alvast voor de tips!
 
Ik vertrek binnenkort richting de Dolomieten. Het idee is om een dag of 4/5 op een camping te gaan staan, paar dagen door de omgeving te rijden en dan weer voor een paar dagen een andere camping te zoeken. Ik heb al eens eerder een paar dagen aan de voet van de Passo Giau gestaan, dus ik wil deze keer weer een iets ander gebied opzoeken.

Nu leek het me wel wat om een paar dagen aan het Idromeer te gaan staan, maar ik ken die omgeving totaal niet. Kent iemand daar een mooie camping? Hoeft niet veel faciliteiten te hebben, ben snel tevreden. Of leent deze omgeving er niet voor om een paar dagen vanuit één locatie te gaan rijden?

Bedankt alvast voor de tips!

Home - Pian d'Oneda
Camping Miralago - Complesso turistico Lago d' Idro - Cordialità e Simpatia per una vacanza indimenticabile! - Campeggio - Ristorante e Pizzeria - Bar e Gelateria artigianale - home-page

Beide in Ponte Caffaro, is aan de noordpunt van Idro meer.
Op de campings ben ik niet geweest, wel in Ristorante/Pizzeria Refino waar we ook 2 weken overnacht hebben 2 jaar geleden. Die gast maakt beeeeere lekkere pizza's in de houtoven :Y :t

Omgeving is vrij rustig en de wegen zijn er lekker kronkelig :]
Hoe verder westelijk, weg van Garda, hoe rustiger

De SP345 en 669 zijn ......... :] :] :} :}
Kunt ook bijv. rondje Iseo rijden, zolang je maar boven Brescia blijft, want daar is niets te beleven :N :N
Als je een keer wat km's wil maken (ca. 350) kun je een rondje Tonale-Gavia-Stelvio afhankelijk van wat je wil kun je er 400 van maken in een grote ronde :] :t
In principe kan dit vrij gemakkelijk te doen omdat de wegen in de aanvliegroute vrij groot zijn, en dus de gem. snelheid wat hoger als alleen maar in de bergen :]
 
Het meer van Molveno kan ook.

Ik heb er niet gestaan maar heb een hotel gehad in het dorp en net buiten het dorp.
Faciliteiten van de camping weet ik niet maar het leek me redelijk groot. Het dorp heeft een leuk centrumpje met een paar terrassen en winkeltjes.
Je kunt vanuit het dorp met een kabelbaan met bakjes eraan de berg op waar een restaurant zit. Parasaling zag ik ook nog.
 
Afgelopen weekend weer terug thuis van 4 dagen sturen in de dolemieten, weinig drukte en super weer.
We verbleven in het plaatsje Tret.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan