Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Ik ben ook weer thuis na lekker stuurwerk in de Dolomieten. Eerst een weekje aan het Idromeer gestaan en van daaruit lekker dagtochtjes gemaakt. Daarna nog een weekje in Auronzo Di Cadore, en ook daar heerlijk genoten :]
 
Hey allemaal,

Heeft iemand toevallig nog een leuke route op de plank liggen om wat inspiratie uit te halen :)
Lekker sturen vanaf door Duitsland, via Zwitserland, noord Italië en daarna nog een lusje Slovenië door het Triglav gebergte, en nog een keertje terug? :)
Rondtrek vakantie, ongeveer iedere dag op een andere locatie, gewoon over de verharde wegen.
 
Hey allemaal,

Heeft iemand toevallig nog een leuke route op de plank liggen om wat inspiratie uit te halen :)
Lekker sturen vanaf door Duitsland, via Zwitserland, noord Italië en daarna nog een lusje Slovenië door het Triglav gebergte, en nog een keertje terug? :)
Rondtrek vakantie, ongeveer iedere dag op een andere locatie, gewoon over de verharde wegen.

Vorig jaar

Stuur maar PM voor de routes
 
Goeienavond.

De Timmelsjoch is afgesloten!
Vanmorgen is er in de laatste tunnel op de Timmelsjoch aan de Italiaanse kant voor de pashoogte een deel ingestort. 30 tot 40 kuub steen is naar beneden gevallen. Er is nog niet duidelijk wanneer de pas weer open gaat. Vanuit Oostenrijk kan je wel omhoog maar niet door, de Italiaanse kant is volgens mij helemaal afgesloten.

Grtz Floris
 
18 Juni nog even met mijn maat geposeerd op de Timmelsjoch. Toen konden we gelukkig door naar Italie.
309mv4p.jpg
 
Hoe zit het dit jaar met de afsluiting van de Sellapas?? Ik heb op de locale verkehrsamt website ( www.provinz.bz.it/verkehr) gekeken maar kan niks vinden over een afsluiting.
 
Laatst bewerkt:
Ik wel, vorige week. Was gewoon open en ik heb op de gehele Sellaronde ook geen borden gezien dat hij vanaf/op bepaalde dagen gesloten zou zijn.
 
Voor mij staat over een paar weken weer een lekkere alpen toer op het programma, maar ik wil niet alleen maar aan het rijden zijn. Daarom staat Bolzano op het program, tijdens een motorvrije dag. Heeft er iemand een adresje in de buurt van (+/- 25 km straal) van Bolzano? Met een OV aansluiting naar de stad dan.

Alvast bedankt voor het meedenken?!
 
Voor mij staat over een paar weken weer een lekkere alpen toer op het programma, maar ik wil niet alleen maar aan het rijden zijn. Daarom staat Bolzano op het program, tijdens een motorvrije dag. Heeft er iemand een adresje in de buurt van (+/- 25 km straal) van Bolzano? Met een OV aansluiting naar de stad dan.

Alvast bedankt voor het meedenken?!

Ik vond Bolzano niet veel aan... Druk en geen mooie stad. Wel lekker gegeten maar dat kan je daar overal.
Onze hoteleigenaren raadde ons juist Meran aan, helaas hadden we daar geen tijd meer voor.
 
Hotel Steinmannwald
Aan de rand van Bolzano.
Hier ben ik een paar weken geleden een nachtje geweest.
Niet heel goedkoop, wel goed.
Spreken ook Duits.
Met een garage voor de motor.

Bushalte voor de deur.
 
Laatst bewerkt:
Dagje even wat anders dan motorrijden.

Fietsen vanaf Mals naar Bolzano met de fiets door en achter de dorpen door de wijngaarden langs gezellige cafetjes.
Er mogen geen auto's komen en je fiets door het dal feitelijk naar beneden.
De trein is gratis voor terug en de fiets kan je overal achterlaten div punten langs de route.

Ik heb dit twee keer gedaan en kan je zeggen dat het super gaaf is om door de appelgaarden en wijngaarden te fietsen alles wat je van de weg niet kan zien.
Je fiets vaak langs het water vooral in Bolzano wat met donderend geweld door stroom ook lekker fris.

Zeer aan te bevelen en zeer goed geregeld electrisch fietsen of mountenbike is ook mogelijk.
 
Ik vond Bolzano niet veel aan... Druk en geen mooie stad. Wel lekker gegeten maar dat kan je daar overal.
Onze hoteleigenaren raadde ons juist Meran aan, helaas hadden we daar geen tijd meer voor.


Eens. Meran (of Merano) is echt een superfraaie stad. Wel eens een middag rondgelopen. Bolzen ken ik niet.
 
Dagje even wat anders dan motorrijden.

Fietsen vanaf Mals naar Bolzano met de fiets door en achter de dorpen door de wijngaarden langs gezellige cafetjes.
Er mogen geen auto's komen en je fiets door het dal feitelijk naar beneden.
De trein is gratis voor terug en de fiets kan je overal achterlaten div punten langs de route.

Ik heb dit twee keer gedaan en kan je zeggen dat het super gaaf is om door de appelgaarden en wijngaarden te fietsen alles wat je van de weg niet kan zien.
Je fiets vaak langs het water vooral in Bolzano wat met donderend geweld door stroom ook lekker fris.

Zeer aan te bevelen en zeer goed geregeld electrisch fietsen of mountenbike is ook mogelijk.
Bedankt voor de tip, lijkt mij heel leuk. Wel bijna 67 km.
fietstocht van Mals naar Merano
 
Ik ga met twee anderen vanaf de 14e juli naar Moena in de Dolomieten. Heeft er iemand nog leuke routes daar in de buurt of omgeving Bolzano? (Mailadres in mijn profiel als je ze wil mailen). De routes op de geijkte sites (gpstracks, hebben we al gezien

Alvast dank! :}
 
De fietstocht hoeft je niet vol te maken, je kan overal terug op de trein.
Maar ik moet zeggen als niet sporter en fietser is het zeer goed te doen.
Ik weet zeker dat je hem uit fiets zo mooi is het om de omgeving in je op te laten nemen en de super gezellig cafe's onder weg maakt het echt een heerlijk.

Ik heb hem nu al twee keer gedaan zo kan je het echte leven van de dorpjes en natuurlijk goed in je opnemen.
 
Ik ga met twee anderen vanaf de 14e juli naar Moena in de Dolomieten. Heeft er iemand nog leuke routes daar in de buurt of omgeving Bolzano? (Mailadres in mijn profiel als je ze wil mailen). De routes op de geijkte sites (gpstracks, hebben we al gezien

Alvast dank! :}

Je hebt Mail.
:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan