Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

full

sinds de crisis vallen er toch een paar om..

full

Stelvio. Lekkere vette braadworst, lekkere vette braadworst mit sauerkraut!

full

inderdaad het klopt..

full

Oohh wat zijn we blij..
 
full

De kasteelhero..

full

Met skippyballen onder de mountainbike gaan die gekken in Livigno de berg af..

full

Hotel in Molveno..

full

Uitzicht op Molveno City
 
Iemand tips hoe en/of "waar" ik het beste kan beginnen met het plannen van een reis over de alpen. Ik weet waar ik wil beginnen (in de omgeving van Bodensee) en waar ik wil eindigen (Bérgamo, rechts van Milaan). Is "gewoon rijden en laat je verrassen" een optie of is een gedetailleerde planning noodzakelijk?

Kom ik met de "groene kaart" van Garmin vanzelf over mooie passen, of moet ik daar echt zelf op zoeken...?
 
Laatst bewerkt:
Thnx! Super. Hier kan ik iets mee! Idd, de voorbereiding is al "genieten van wat komen gaat..."
 
Ook wij zijn afgelopen week o.a. naar de Dolomieten geweest, was weer lekker druk en gezellig op de Stelvio Pass.
De vele bochten is een hele klus met een chopper....maar het is te doen.
Het was voor ons een doorreis, daarvoor vanuit Nederland vertrokken, Geneve, St-STropez, Cannes, Nice, Monaco, Gardameer, Venetië, Dolomieten, GroB-Klockner en toen weer terug.
4238 km met vrijwel 80% binnenwegen.
Dolomieten blijven prachtig, alleen jammer dat de sneeuw ieder jaar minder wordt.
 
Ik ben nog door een laagje sneeuw gereden vorige week. Op de Jofenpas in zwiterlans, of hoe heet die pas ook al weer?
Ook nog even sneeuw gehapt omdat die lieve automobilist voor mij vrij hard remde met het uitkomen van een tunnel omdat ie opeens de parkeerplaats zag.
Ik remde even een tikkie met de voorrem ipv van de achterrem. Had ik niet moeten doen.

Iedereen was wel heel behulpzaam, vooral de achteropkomende automobilisten.
Mijn motormaatjes stonden 300 meter verder op de parkeerplaats omdat het zicht echt nulkommanul was bij 2♡ celcius.
Ik snap trouwens ook niet waarom ze zo nodig weer in moesten halen. Je gaat er toch weer iets gejaagt van rijde. Je let te veel op de verkeerde dingen en dan kan het dus een keer mis gaan.
 
wij zijn vorig jaar daar geweest.....rondje zw it oos.....italie was toch wel het mooiste !
zwitserland meteen eerste dag doorheen om in italie een b&b te nemen...wat meteen de hele sfeer voor de vakantie bepaalde....rustig aan en genieten!
wij reden max 200 km per dag..en dat was goed te doen met een sp1 bagage en duo passagier ;)

10548251_729652877098644_4911919131143030515_o.jpg


10560501_729653307098601_2602722728389289447_o.jpg


10544244_731252553605343_3757682561075608682_o.jpg
 
Ik ben nog door een laagje sneeuw gereden vorige week. Op de Jofenpas in zwiterlans, of hoe heet die pas ook al weer?
Ook nog even sneeuw gehapt omdat die lieve automobilist voor mij vrij hard remde met het uitkomen van een tunnel omdat ie opeens de parkeerplaats zag.
Ik remde even een tikkie met de voorrem ipv van de achterrem. Had ik niet moeten doen.

Iedereen was wel heel behulpzaam, vooral de achteropkomende automobilisten.
Mijn motormaatjes stonden 300 meter verder op de parkeerplaats omdat het zicht echt nulkommanul was bij 2♡ celcius.
Ik snap trouwens ook niet waarom ze zo nodig weer in moesten halen. Je gaat er toch weer iets gejaagt van rijde. Je let te veel op de verkeerde dingen en dan kan het dus een keer mis gaan.
Als ik het goed begrijp geef je zelf het antwoord al.......
Als jij er ook voorbij was gegaan (net als je maatjes) had je niet onverwachts moeten remmen, en was je niet op je plaat gegaan. Langzamer is niet altijd veiliger.....

En ik denk dat je de Jaufenpass bedoelt? Maar dat is Noord-Italië en geen Zwitserland (of zwiterlans, zoals jij schrijft). :+
 
Als ik het goed begrijp geef je zelf het antwoord al.......
Als jij er ook voorbij was gegaan (net als je maatjes) had je niet onverwachts moeten remmen, en was je niet op je plaat gegaan. Langzamer is niet altijd veiliger.....

En ik denk dat je de Jaufenpass bedoelt? Maar dat is Noord-Italië en geen Zwitserland (of zwiterlans, zoals jij schrijft). :+

full


You did take picture? Yes i did take picture. Sustenpass...
 
We willen gaan rijden met de "groene" kaart van Garmin. Is het dan niet vanzelfsprekend dat je onder de sneeuwgrens blijft...? Dan hoop ik ook niet overdreven veel kleding mee te hoeven nemen. We gaan door naar Rome, dus dan wil ik weer lekker m'n doorwaai-zomerjas aan... Als het dan "frisser" wordt kan ik er altijd een dunne kooltrui onder aan en/of regenjas er overheen zodat ie wind-dicht is. In de sneeuw lijkt me dat geen goed idee...
Iemand ervaring daarmee...?
 
We willen gaan rijden met de "groene" kaart van Garmin. Is het dan niet vanzelfsprekend dat je onder de sneeuwgrens blijft...? Dan hoop ik ook niet overdreven veel kleding mee te hoeven nemen. We gaan door naar Rome, dus dan wil ik weer lekker m'n doorwaai-zomerjas aan... Als het dan "frisser" wordt kan ik er altijd een dunne kooltrui onder aan en/of regenjas er overheen zodat ie wind-dicht is. In de sneeuw lijkt me dat geen goed idee...
Iemand ervaring daarmee...?

Hangt er van af of je de kaart in de zomer of winter hebt gekocht.
In de zomer heb je veel meer groene wegen dan in de winter.......................
 
Het zijn toch groene wegen (en geen witte) :P

En een regenjack over een doorwaai jas is een goede optie. Zelf ook gedaan, geen probleem. Alleen het wapperen van de regenjas is vervelend
 
Eind augustus/ begi september stap ik met mijn vriendin op de motor richting zuid europa. Eerste idee was de pyreneen maar nu lijkt de Dolimieten ook wel aantrekkelijk gezien de wat kortere afstand heen en terug. Zijn er vanuit de omgeving Garda meer mooie routes te rijden of ligt dit te ver van de Dolomiete ?
 
Ligt eraan waar je aan het Gardameer zit.
Vanuit het Zuid-Westen is het wat moeilijker om in de mooie gebieden te komen.
Zit je aan de Noordkant dan ben je zo op de mooie plekken.
 
Eind augustus/ begi september stap ik met mijn vriendin op de motor richting zuid europa. Eerste idee was de pyreneen maar nu lijkt de Dolimieten ook wel aantrekkelijk gezien de wat kortere afstand heen en terug. Zijn er vanuit de omgeving Garda meer mooie routes te rijden of ligt dit te ver van de Dolomiete ?

Vanaf het Gardameer zijn zeker mooie routes te rijden.
Maar wil je echt door de Dolomieten rijden, dan is Val Gardena/Wolkenstein ook een mooie
uitvals basis.
Hotel Wolkenstein bijvoorbeeld.
 
Eind augustus/ begi september stap ik met mijn vriendin op de motor richting zuid europa. Eerste idee was de pyreneen maar nu lijkt de Dolimieten ook wel aantrekkelijk gezien de wat kortere afstand heen en terug. Zijn er vanuit de omgeving Garda meer mooie routes te rijden of ligt dit te ver van de Dolomiete ?

Wij gaan de eerste week van augustus ook weer naar de Dolomieten.
Laatst september een week naar de Spaanse Pyreneeën.

Eerlijk is eerlijk, maar de wegen in de Spaanse deel van de Pyreneeën zijn echt veel beter als ongeveer waar dan ook in midden of zuid Europa :Y :Y :Y
Ook meer het langere bochten werk :]
 
Eind augustus/ begi september stap ik met mijn vriendin op de motor richting zuid europa. Eerste idee was de pyreneen maar nu lijkt de Dolimieten ook wel aantrekkelijk gezien de wat kortere afstand heen en terug. Zijn er vanuit de omgeving Garda meer mooie routes te rijden of ligt dit te ver van de Dolomiete ?
Hier een kaart met routes boven Lago di Garda
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan