Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Ideeen voor routes rondom Arabba. Ik heb ze zelf via mydrive ingeladen, maar ivm winterafsluitingen van sommige passen, zal ik ze later nog ff moeten nalopen (wijzigen).
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    628,4 KB · Weergaven: 19
In het hoogseizoen moet je op zaterdag en zondag inderdaad weg blijven bij de bekende passen in de dolomieten. Campers fietsers bussen cabrio’s. Etc. Dan is t treintje rijden naar boven en naar beneden Inhalen kun je vergeten. Er komt van de tegengestelde kant net zo’n stoet aan als waar je zelf in rijd !! Mijn alternatief op die dagen val di cembra. Richting levico meer. Geen hond kom je tegen daar !! Mooi bochten en prachtige natuur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Aren
Vakantie is geboekt, aanhanger is gehuurd! :t
In Augustus verblijven we 10 dagen in Hotel Lory in Molveno. Helaas bouwvak gebonden ;(, mag hopelijk de pret niet drukken. :+
Al een lijstje gemaakt met passen die we willen rijden en wat routes ontvangen van het hotel. Mooi nog even de tijd om ermee te knutselen.
Twijfelen nog of het in 1 dag te rijden is met aanhanger vanuit het noorden van Nederland (1100km, om en om rijden), maar ben bang dat het er misschien toch maar 2 gaan worden.
 
[QUOTE="leoniie, post: 29024901, member: 193445']
Twijfelen nog of het in 1 dag te rijden is met aanhanger vanuit het noorden van Nederland (1100km, om en om rijden), maar ben bang dat het er misschien toch maar 2 gaan worden.
[/QUOTE]
1100km is geen probleem in 1 dag.
Wij, mijn vrouw en ik, rijden ook met de aanhanger bijv. naar noord Spanje om en om in 1 dag, uurtje of 16-17. Dat zijn ca. 1300km.
Het rijdt relaxed-ter, omdat je toch een meer "gemoedelijk" tempo rijd, zo rond de 100-110.
We rijden wel altijd op zondag, dan heb je de minste opstoppingen.:Y8-)
 
Wij rijden ook in 1 dag. Auto met aanhanger. Midden Nederland naar Bolzano. Laat in de middag vertrekken en ‘ s morgens al ontbijten in t hotel
 
Vakantie is geboekt, aanhanger is gehuurd! :t
In Augustus verblijven we 10 dagen in Hotel Lory in Molveno. Helaas bouwvak gebonden ;(, mag hopelijk de pret niet drukken. :+
Al een lijstje gemaakt met passen die we willen rijden en wat routes ontvangen van het hotel. Mooi nog even de tijd om ermee te knutselen.
Twijfelen nog of het in 1 dag te rijden is met aanhanger vanuit het noorden van Nederland (1100km, om en om rijden), maar ben bang dat het er misschien toch maar 2 gaan worden.

Mooi plekje, bij Lago di Molveno….

De Mendola pas, Monte Bondone en het gebied in de buurt van Madonna di Campiligio kan ik je ten zeerste aanbevelen. net als het gebied ten noordoosten van Bolzano. (Eggental en Sella Ronde gebied)
 
Daarna gelijk knallen of eerst een biertje?
nee geen bier , maar heerlijk ontbijt , spul afladen , kamer inruimen lekker douchen Daarna buiten op t terras nog een cappucino en rond een uurtje of 12 een klein rondje van ongeveer 100 km om er even lekker in te komen ! daarna , wel een lekker glas bier !!!
 
Gewoon vroeg vertrekken dan heb je tijd van genoeg pauze ik rijd die afstanden nu al jaren rond 1000 km is heel goed te doen.
Als het de eerste keer is, dan is het wat pittiger vandaar vroeg vertrekken en dan pauze pakken makkie.
 
Gewoon vroeg vertrekken dan heb je tijd van genoeg pauze ik rijd die afstanden nu al jaren rond 1000 km is heel goed te doen.
Als het de eerste keer is, dan is het wat pittiger vandaar vroeg vertrekken en dan pauze pakken makkie.
Het is het wel leuk om Vogezen mee te pakken, en dan ook Timmelsjoch (€12.50?) en Jaufen. Maar dat is dus twee dagen
 
Leuke video! Ik ga dit jaar ook naar de Dolomieten als hoofdbestemming. Ik verblijf vanaf 24 juni vijf dagen dicht bij Meran om in het gebied rond te touren. Heb al heel wat leuke routes uitgestippeld, zin in!
 
Vaak ben je te bang...

Dat klopt.
Maar vaak is men ook te optimistisch voor wat betreft de afstand die men kan rijden op een dag.8)7
Daarom lukt het ons ook elk jaar weer, zelfs na 10 jaar :$, met onze week toeren in de Pyreneeën,Dolomieten of Alpen, om steevast minimaal 1 of 2 keer in die week in het donker pas weer terug te zijn bij ons onderkomen :).

Maar de lol is er niet minder om:N *O*
 
@Sven

Ik lees net dat je Merano als uitgangspunt hebt weet waar je zit je bent nog redelijk vroeg maar het is een rot weg kwa drukt vooral als je de weg naar boven moet rijden al die trekkers op de weg van de appel boeren, is geen door komen aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan