Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Hé lieverts.
Prachtige weken gehad bij jullie met dito routes en eten. Het weer was niet al te denderend maar de gezelligheid is daar niet door verpest.
Was voor ons de tweede keer en de eerste keer met de brommers. Geweldig motoren binnen in de afgesloten garage. Toevallig dat de auto en de aanhanger er ook konden staan. We zijn er klaar voor om in september wederom voor twee weken de gezelligheid op te zoeken.

Gr. Henk en Mieke
 
Hé lieverts.
Prachtige weken gehad bij jullie met dito routes en eten. Het weer was niet al te denderend maar de gezelligheid is daar niet door verpest.
Was voor ons de tweede keer en de eerste keer met de brommers. Geweldig motoren binnen in de afgesloten garage. Toevallig dat de auto en de aanhanger er ook konden staan. We zijn er klaar voor om in september wederom voor twee weken de gezelligheid op te zoeken.

Gr. Henk en Mieke



Maar waarom dan die middelvinger?
 
Beste Mede Dolomieten liefhebbers,


We lezen veel over gevraagde motorroutes routes en bij deze willen wij graag onze routes beschikbaar stellen voor eenieder die wil gaan genieten van de prachtige Dolomieten.

Je kan ze downloaden op deze link:

Routes Hotel Lory


Veel plezier allemaal!


Met vriendelijke groeten,

Karen en Maurice
Echt een aanrader dit hotel. Nu al twee keer geweest en komen graag nog een keer terug. De routes van het hotel zijn ook mooi om te rijden. Goed dat je ze beschikbaar stelt Maurice!
 
Molveno is ook een heel leuk klein knus plaatsje aan het meer van Molveno.
Ik ben er 2 keer geweest.
Een paar terrassen, een aantal winkels, parasealing enz op het meer, je kunt met een kabelbaan de berg op.
Álles wat je nodig hebt voor een weekje motorvakantie.

Toplocatie:t
 
Laatst bewerkt:
Goed om te horen! Krijg steeds meer zin in de vakantie als ik deze positieve reacties hierboven zo lees. *O*
Nog even geduld .... :X
 
Als je de echt hoge bergen wel een keer gezien hebt, dan is het in de Westelijke Dolomieten (of heet het Brenta gebergte?) geweldig rijden.
Allemaal hele mooie stuurweggetjes daar in een grote straal rondom Molveno :t
 
Laatst bewerkt:
Dat is waar! *O*

Pittig eindje denk ik, doe ik je niet na. Ik leg die 1200 kilometer af met auto en motoren op de aanhanger. Heb er geen lol aan zoveel kilometer op een naked bike over de snelweg. 8)7
Hoeveel dagen ga ja? *D

Wij doen dat al 10 jaar. Perfekte reis zeker met een overnachting in de buurt van Ulm. Afgelopen zondag thuis gekomen na 12 dagen rond toeren vanuit Hotel Lory.
Niet zulk best weer gehad echter de autosleutel was soms snel gevonden
 
Dat is waar! *O*

Pittig eindje denk ik, doe ik je niet na. Ik leg die 1200 kilometer af met auto en motoren op de aanhanger. Heb er geen lol aan zoveel kilometer op een naked bike over de snelweg. 8)7
Hoeveel dagen ga ja? *D

Zeker een pittig eind, langst tot nu toe is van Normandië in 1x terug...
We hebben wel een overnachting in Duitsland, dat scheelt :)
Maatje heeft nu al slapeloze nachten, hij heeft nl. ook een naked bike :')

We gaan 8 dagen! Waarvan er 2x 2 zijn voor de heen- en terugreis. 1x rustdag aldaar. En 3 dagen onwijs genieten van alle moois wat de Dolomieten te bieden heeft 😍
 
Zeker een pittig eind, langst tot nu toe is van Normandië in 1x terug...
We hebben wel een overnachting in Duitsland, dat scheelt :)
Maatje heeft nu al slapeloze nachten, hij heeft nl. ook een naked bike :')

We gaan 8 dagen! Waarvan er 2x 2 zijn voor de heen- en terugreis. 1x rustdag aldaar. En 3 dagen onwijs genieten van alle moois wat de Dolomieten te bieden heeft 😍

Ik zou een week langer blijven
 
Ben ook aan het aftellen, nog 18 dagen werken en ga ook weer een weekje sturen in de Dolomieten.
Hotel geboekt in Panchia.

2 dagen heen, 4 dagen ter plaatse en op 3 dagen terug naar huis :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zie al passe Rolle en passe Croce. Bekend terrein.

Vanuit Pancia Iets naar het oosten en dan naar het zuiden is redelijk onbekend terrein. Iets minder hoog maar wel mooi en ook dor.
Daar krijg je meer een gevoel van verlatenheid.
 
Zeker een pittig eind, langst tot nu toe is van Normandië in 1x terug...
We hebben wel een overnachting in Duitsland, dat scheelt :)
Maatje heeft nu al slapeloze nachten, hij heeft nl. ook een naked bike :')

We gaan 8 dagen! Waarvan er 2x 2 zijn voor de heen- en terugreis. 1x rustdag aldaar. En 3 dagen onwijs genieten van alle moois wat de Dolomieten te bieden heeft 😍
Meestal gingen we in 2 dagen erheen en terug in 1 dag.
Dat is inderdaad wel een pokkeneind met een nakend Kawasaki Z750 8)7

En dan vooral als het de hele terugweg regent, dan ben je echt gaar.
Heb je wel 2 dagen nodig om te revalideren :+
 
Wat dragen jullie over het algemeen qua motorkleding naar de dolomieten. Zit zelf nog wat te twijfelen wat ik aan ga doen/mee gaan nemen omdat de temperaturen en het klimaat wel wat kan varieren (en heb te veel opties🤔leer/goretex/kevlar)
 
Laatst bewerkt:
Leer, regenpak en thermo kleding voor warm en koud weer.
Heb temperaturen meegemaakt variërend van 2 tot 36 graden binnen een week.
 
Wat dragen jullie over het algemeen qua motorkleding naar de dolomieten. Zit zelf nog wat te twijfelen wat ik aan ga doen/mee gaan nemen omdat de temperaturen en het klimaat wel wat kan varieren (en heb te veel opties🤔leer/goretex/keflar)
Leren broek en uitritsbare voering van de jas.
+ regenoverall.

S' middags zweet je meestal uit je jas.
Op 20% van de dagen regende het in juni.

Alhoewel, denk nog minder %ten.
Alhoewel, ik heb wel 2 keer een sneeuwstorm meegemaakt op een bergpas. Mijn tuutje voor de overall waaide toen ook nog eens weg;(
 
Speciaal daarvoor, nouja niet speciaal daarvoor maar tis een goed excuus koop ik de 3 laags Revit Sand 3 :Y
Alles erin = heerlijk warm.
Alles eruit en ritsjes open = heerlijk doorluchten.

Qua broek is het wel wat lastiger.
Denk dat ik vertrek met de allweather aan mn kont en de motorjeans los meeneem voor als we een keer een middagritje gaan maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan