Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Dank voor de suggesties. Ga zelf denk ik dan toch maar in leer( kan ik af en toe de knietjes ook nog aan de grond doen😉) regenpakkie mee en wat thermo. Kevlar broekje voor gewoon en korte ritjes. Hele zootje kan dan wel in alleen topkoffer, kunnen de zijkoffers thuis blijven
 
Het is prachtig daar. rijd er ook nog maar als je iets nieuws wilt zien rijd dan een de spaanse Pyreneeën bandera de reales
.
De oostelijke kant vind ik toch het mooist grofweg tussen Andora en Lourdes zeg maar..


Lang over nagedacht eind weg blabla maar nu al twee keer geweest een uitdaging zou ik zeggen.
De rode kleuren de omgeving .

Tegenwoordig rijd ik wel met de auto er naar toe de dagen op de snelweg breng ik liever in omgeving door.
 
Vorig jaar in de Dolomieten geweest.Was echt onwijs gaaf rijden daar.Ene pas af en andere weer op.Sella rondje is wel een aanrader.En natuurlijk de Stelvio ook gedaan.
 

Bijlagen

  • E453A2CD-C312-415B-BCD7-F90B3EAE5782.jpeg
    E453A2CD-C312-415B-BCD7-F90B3EAE5782.jpeg
    188,6 KB · Weergaven: 40
We rijden deze zomer met de motor naar de Dolomieten (heen via Du & Zwi, terug via Aus en Du). Van plan om alles binnendoor te pakken. Vignet aanschaffen of niet?
 
ik zou duitsland fernpas nemen. Dan Imst, timmeltjoch, en daarna dolomieten direct of via jaufen. Zwitserland binnendoor is kl*ten, konstant 50 en stoplichten. Vignet (zwittserland) is duur en autoweg rijden is niet leuk.
 
We rijden deze zomer met de motor naar de Dolomieten (heen via Du & Zwi, terug via Aus en Du). Van plan om alles binnendoor te pakken. Vignet aanschaffen of niet?

Als je echt alles binnendoor pakt is het niet nodig. Oostenrijk kan je nog overwegen, die kost 5 euro voor 10 dagen, dat zijn de kosten niet. Zwitserland heeft alleen vignetten voor een heel jaar, daar betaal je gelijk tegen de 40 euro voor.
 
We rijden deze zomer met de motor naar de Dolomieten (heen via Du & Zwi, terug via Aus en Du). Van plan om alles binnendoor te pakken. Vignet aanschaffen of niet?
Ik heb ook een keer zo'n rondje gemaakt.
Overnachting in Zwitserland in een hotel in een minidorp.
Of dat binnendoorrijden klote was weet ik niet meer. Zal wel meevallen anders had ik het wel geweten.
Italia in richting Domodosola. Vandaar via via naar de Dolomieten.
Vandaar via Oostenrijk naar huis.

Alles met de motor zonder vignetten.

Zwitserland hotel
1404624

Zwitserland Süstenpass
1404625

Italia Domodosola B&B
1404626

Zwitserland Livigno
1404630

Italia Zwitserland Stelvio
1404629

Italia
1404631

Italia Molveno
1404632


1404639

Italia Ortisei
1404633


1404634

Italia Sella
1404635


Duitsland
1404638
 
Laatst bewerkt:
Livigno is Italië .heerlijk goedkoop tanken
Owww, Italië ja?

Inderdaad, de tank tot de rand toe vol.

Nu we het toch over tanken hebben.
Ik ben in Italië ook veel tankstations tegengekomen die alleen maar eurobriefjes vreten.
Geld retour krijg je niet, dus als de tank vol is en het 20€ briefje nog niet dan moet je de rest van de liters bij je maatje in de tank gooien.
 
ik zou duitsland fernpas nemen. Dan Imst, timmeltjoch, en daarna dolomieten direct of via jaufen. Zwitserland binnendoor is kl*ten, konstant 50 en stoplichten. Vignet (zwittserland) is duur en autoweg rijden is niet leuk.
Dit jaar willen we de hahntennjopch proberen. De Fernpass is altijd redelijk druk en heb ik nou wel gezien. Vanaf NL naar Brixen is dit 8 KM langer maar scheelt qua drukte... best de moeite dus.
 
Livigno is Italië .heerlijk goedkoop tanken

Al een tijdje geleden voor 't laatst geweest denk ik? Das war einmal namelijk.
Brandstof is in Italië veel duurder geworden/gemaakt. In Zwitserland betaal je evenveel per liter, maar dan in CHF (10% goedkoper). In Oostenrijk is 't pas echt goedkoop tanken.

Of zie het positief: het is altijd nog goedkoper dan in Nederland.
 
Is mijn favoriete wintersport stekkie, maar helaas in de zomer nog nooit geweest.
Moet er toch eens van gaan komen.
 
Deze zomer met het koekblik de 10 hoogste Alpenpassen. Steek via grossglockner via de staller sattel Italië. Ook een leuk pasje. Daarna via jaufen, timmelsjoch, stelvio, umbrail tanken in livigno
 
ik begrijp dat men vooral de bekende passen wil "gedaan" hebben, maar weet dat het daar tegenwoordig de hele tijd filerijden is in de vakantiemaanden.

als je iets zuidelijker gaat, is er meer afwisseling, meer rust. Rond Trento, Rovereto, Lago di Ledro, Croce Domini, Monte Baldo, Lessisina enz.
 
ik begrijp dat men vooral de bekende passen wil "gedaan" hebben, maar weet dat het daar tegenwoordig de hele tijd filerijden is in de vakantiemaanden.

als je iets zuidelijker gaat, is er meer afwisseling, meer rust. Rond Trento, Rovereto, Lago di Ledro, Croce Domini, Monte Baldo, Lessisina enz.

Maand augustus is het ergste. Hebben de Italianen allemaal vrij
 
Ook nu, mid-juli, valt het reuze mee moet ik zeggen. Enkel rond Canazei is het mij iets te druk.

PS: ik verblijf op 10 minuten van de Passo Mendola. Wat een heerlijk stuk weg zeg :9~. Heb ‘m inmiddels al 4x op en af gereden.
 
Ook nu, mid-juli, valt het reuze mee moet ik zeggen. Enkel rond Canazei is het mij iets te druk.

PS: ik verblijf op 10 minuten van de Passo Mendola. Wat een heerlijk stuk weg zeg :9~. Heb ‘m inmiddels al 4x op en af gereden.

Ja vond ik ook erg mooi! Paar keer gestopt om van het uitzicht te genieten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan