Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Ook nu, mid-juli, valt het reuze mee moet ik zeggen. Enkel rond Canazei is het mij iets te druk.

PS: ik verblijf op 10 minuten van de Passo Mendola. Wat een heerlijk stuk weg zeg :9~. Heb ‘m inmiddels al 4x op en af gereden.

3 jaren geleden hebben we, mijn motormaat en ik , deze pas ook gereden ,wow wat een racebaan , mooi uitzicht ? Nee dat heb ik dan compleet gemist .
 
Momenteel bezig met een route over de 10 hoogste Alpenpassen. Helaas blijkt de Gavia ivm aardverschuiving volledig gestremd te zijn :(
hmm, wij waren er 24 Juni en die dag was er een grote aardverschuiving thv Santa Caterina, uiteindelijk via de Mortirolo omgereden. Zou t nog steeds die aardverschuiving zijn? Ben er over 2 weken weer, even in de gaten houden tzt
 
Momenteel bezig met een route over de 10 hoogste Alpenpassen. Helaas blijkt de Gavia ivm aardverschuiving volledig gestremd te zijn :(

Dat is balen, hopen dat het niet te lang duurt. Wij waren er 12 augustus, toen was hij net weer open. Paar dagen ervoor hadden ze daar last van modderstroom.
 
Goed, we zijn weer terug.
De Gavia is nog steeds gestremd, en dat gaat nog wel even duren. Er is een groot stuk weg compleet in het ravijn verdwenen.....

Het weer was prima, maar wel wat frisjes (dalende tot 2 graden Celsius) tot iets te warm aan het Gardameer (26 graden).

Wat mij opviel t.o.v. de voorgaande 16 bezoeken is dat het wegdek inmiddels een stuk beter is geworden, en dat er in de dorpjes heel veel snelheidscamera's bijgeplaatst zijn. Geheel terecht trouwens. Je kan meestal wel al op afstand zien of er een camera in zit....

Het was lekker rustig, en ongeveer de helft van de motoren waren GS-en. Een kwart was KTM.

Lekker gereden, op 1 schuivertje van een van de andere rijders na. En de eerste hulp aldaar is een drama. Hij heeft 6,5 uur moeten wachten voordat ze hem konden/wilden hechten. De motor was na (2x) lassen van de schakelpook weer gewoon rijdbaar.
 
Wat mij opviel t.o.v. de voorgaande 16 bezoeken is dat het wegdek inmiddels een stuk beter is geworden, en dat er in de dorpjes heel veel snelheidscamera's bijgeplaatst zijn. Geheel terecht trouwens.
Het aantal snelheidscamera's vond ik persoonlijk ietwat teveel van het goede. Op sommige wegen zag je in een stuk van 100 meter soms wel 3 palen staan.

Je kan meestal wel al op afstand zien of er een camera in zit..
Misschien moet ik een andere bril maar dat lukte mij echt niet. Elk dorpje ben ik maar braaf met de maximale snelheid door heen gereden. En dus werd ik soms met de dubbele toegestane snelheid ingehaald door enthousiaste italianen..

Toevallig nog de o zo fijne Passo Mendola gereden? :]
 
Goed, we zijn weer terug.
De Gavia is nog steeds gestremd, en dat gaat nog wel even duren. Er is een groot stuk weg compleet in het ravijn verdwenen.....

Het weer was prima, maar wel wat frisjes (dalende tot 2 graden Celsius) tot iets te warm aan het Gardameer (26 graden).

Wat mij opviel t.o.v. de voorgaande 16 bezoeken is dat het wegdek inmiddels een stuk beter is geworden, en dat er in de dorpjes heel veel snelheidscamera's bijgeplaatst zijn. Geheel terecht trouwens. Je kan meestal wel al op afstand zien of er een camera in zit....

Het was lekker rustig, en ongeveer de helft van de motoren waren GS-en. Een kwart was KTM.

Lekker gereden, op 1 schuivertje van een van de andere rijders na. En de eerste hulp aldaar is een drama. Hij heeft 6,5 uur moeten wachten voordat ze hem konden/wilden hechten. De motor was na (2x) lassen van de schakelpook weer gewoon rijdbaar.

Ook pas geweest, het aantal GS-en was enorm. Vooral in het weekend op de grote passen leek het wel een tsunami van mannen van middelbare leeftijd op een GS....
 
Terecht dat de dorpjes volstaan met flitspalen, maar blijkbaar heb ik ook slecht zicht want ik kon niet zien of er wat in die kasten zat. Ook op sommige passen zag ik ze ook staan, in ieder geval de Passo di Giau had ze. Rijpret ervoor en erna was er niet minder om!
 
GS perfect daar over zijn de meningen nogal verdeeld , het is de daf onder de motoren die truttenschuder zie je overal :]
 
met mijn 2 meter zit ik heerlijk
Maar de zitpositie alleen maakt iets nog niet perfect.

M.b.t. die camera's, een local vertelde mij dat als je er doorheen kan kijken er geen camera in zit. En dat was bij het overgrote deel van die kasten het geval.
Alleen de oude kasten hebben maar aan 1 kant een opening, daar kan je het niet zien.
Maar wij doen toch altijd rustig aan in de dorpjes, dus een groot probleem was het niet.
 
Ook wij zijn weer terug. Wat kan het daar verschrikkelijk mooi zijn. En wat kan het daar verschrikkelijk zijn.
Echt alles hebben we meegemaakt: van 2 graden tot 24 graden, regen, sneeuw, zon, strakblauwe luchten tot mist met een zicht van <25 meter. Timmelsjoch/Penserjoch hele stukken stapvoets gereden omdat ik op de navigatie zag dat er een bocht aankwam, maar die ik gewoon niet zag.

Moeten we toch een keer terug om die te doen. Ik was ook erg onder de indruk van de Furka en Grimsel. Erg mooi en indrukwekkend.
Stelvio waren we bij tijd en wijle de enige. Ik heb foto's van een bijna lege Stelvio.
 
Zo leeg was het er zaterdag... maar wat een drukte was het in dat dal tussen Bolzano richting de Stelvio... 1 grote file...
Jammer van het omhoog rijden van die kant is dat je niet de bochten in kunt kijken wat er aan komt en dat zorgt ook met een zo goed als lege stelvio toch soms voor verrassingen.

Oq7dxQh.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan