Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic


Afgelopen zomer met de Aprilia's naar hun roots geweest. :9~
Inmiddels eindelijk de 300GB aan beeldmateriaal verwerkt in een filmpje welke ik jullie niet wilde onthouden. *O*
(En sorry er voor als je nu nog meer zin hebt om te gaan motorrijden ;) :X)

heerlijk, krijg ook weer zin om te gaan. Herken veel plekjes waar ik afgelopen zomer ookben geweest👍🏍
 

Afgelopen zomer met de Aprilia's naar hun roots geweest. :9~
Inmiddels eindelijk de 300GB aan beeldmateriaal verwerkt in een filmpje welke ik jullie niet wilde onthouden. *O*
(En sorry er voor als je nu nog meer zin hebt om te gaan motorrijden ;) :X)

Mooi filmpje 👍👍
 

Afgelopen zomer met de Aprilia's naar hun roots geweest. :9~
Inmiddels eindelijk de 300GB aan beeldmateriaal verwerkt in een filmpje welke ik jullie niet wilde onthouden. *O*
(En sorry er voor als je nu nog meer zin hebt om te gaan motorrijden ;) :X)

Vanuit de garage bij Maurice en Karen. Bekend plekje. Avond voor vertrek in de garage
 

Bijlagen

  • IMG-20190913-WA0002.jpeg
    IMG-20190913-WA0002.jpeg
    172,4 KB · Weergaven: 24
  • IMG-20190913-WA0004.jpeg
    IMG-20190913-WA0004.jpeg
    165,6 KB · Weergaven: 30
Bedankt allemaal! ;)

Vanuit de garage bij Maurice en Karen. Bekend plekje. Avond voor vertrek in de garage

Oh ideaal. :} Bij ons kon dat helaas niet, waren er in de bouwvak en qua wagenpark was het er helemaal vol. Wij hebben de dag voor vertrek de motoren opgeladen en de aanhanger met motoren en al op het terras naast het hotel gezet, ging ook mooi! *D


Ik zag ook de Cascata Nardis…..mooi plekje met een goede herberg er bij.

Klopt! :Y Dagje met de auto heen geweest, erg mooi daar.
 
Ik zit momenteel een trip te plannen voor rond Pasen, pak em beet tussen 10-20 april. De keuze is om of naar de Dolomieten, of naar de Pyreneeën / Pico's te gaan. Beiden zijn prachtige gebieden waar ik niet eerder ben geweest.

Hoe begaanbaar zijn de Dolomieten rond deze periode (midden april)? Ik weet van de hoog alpen dat veel van de (letterlijke en figuurlijke) hoogtepunten/passen pas begin juni open zijn, maar heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat zit met de Dolomieten. Mijn gevoel zegt dat ze lager liggen en dus eerder berijdbaar zullen zijn, klopt dit een beetje? Of is het verstandiger om pas later in het jaar richting de Dolomieten te gaan?
 
Ik denk dat je heel veel afgesloten passen tegen gaat komen. Zelfs in juni rij je in de hogere passen langs sneeuwmuren van meer dan een meter hoog. Je kunt daar alleen rijden omdat de wegen zijn schoongeveegd. In april beginnen ze daar gewoon nog niet aan.

Eind april ben ik zelfs in het Zwarte Woud een keer ingesneeuwd op 1500 meter hoogte. Toen ben ik ook een dag in het hotel gebleven en kon de volgende dag weer verder nadat de weg was geveegd.
 
Eind mei ga ik met twee vrienden die kant op. Trailertje met 3 motoren. We overnachten 5 x zo'n 20 km van Venetie. We gaan naar een motormeeting en naar schatting komen er zo'n 60 a 70 'gelijkgestemden' voornamelijk uit Italie maar ook uit Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Spanje, misschien Engeland en wij uit Nederland. Verschillende ritten zullen gemaakt worden en wellicht ook naar de Dolomieten. Ik ben er twee keer eerder geweest in de Dolomieten. Prachtige wegen, Van niks naar nergens met schitterende vergezichten, tunnels en passen. uiteraard de Stelvio is een 'must'. Niet twijfelen om het een keer te doen, maar GAAN!!!!
 
Eind mei ga ik met twee vrienden die kant op. Trailertje met 3 motoren. We overnachten 5 x zo'n 20 km van Venetie. We gaan naar een motormeeting en naar schatting komen er zo'n 60 a 70 'gelijkgestemden' voornamelijk uit Italie maar ook uit Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Spanje, misschien Engeland en wij uit Nederland. Verschillende ritten zullen gemaakt worden en wellicht ook naar de Dolomieten. Ik ben er twee keer eerder geweest in de Dolomieten. Prachtige wegen, Van niks naar nergens met schitterende vergezichten, tunnels en passen. uiteraard de Stelvio is een 'must'. Niet twijfelen om het een keer te doen, maar GAAN!!!!
Ik ben al eens bij een Triumph meeting geweest in Oostenrijk.
Dat was me ook lachen jonge.

Wat is dat voor meeting daar bij Venetië?
 
Prachtig filmpje! Worst eten 'met Sauerkraut' bij onze vriend Richard op de Stelvio. Mooi gefilmd vanaf de achterbrug. Goede edits. Complimenten dus :)
 
Prachtig filmpje! Worst eten 'met Sauerkraut' bij onze vriend Richard op de Stelvio. Mooi gefilmd vanaf de achterbrug. Goede edits. Complimenten dus :)

Dankje! Dat veel te dure broodje smaakte heerlijk. Hij verbaasde zich erover dat we er geen mosterd op wilden, want (met slecht Nederlands/Italiaans/Engels accent) "ALLE Hollanders eten mostard, my friend". _O-
 
Special price for you my friend! ;)
Joa.

Net als zonnebrillen in Venetië. Die getinte bleef maar drammen.
Dezelfde bril koste volgens hem in de stad 200€. Hij vroeg 50 ofzo. Heb hem wel gezegt dat hij Crazy was.

Om hem te pleasen heb ik 10€ gegeven, was eigenlijk nog 8 te veel _O-
 
Broodje was 5 euro volgens mij. Kijk even op de foto hoe groot zo'n 'broodje' is. Broodje, worst, zuurkool en mosterd. Prijs valt mij wel mee. Of het kwam doordat wij de blikjes cola 'van het huis' kregen 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan