Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Volgens mij wordt het komende zomer heerlijk rustig in Noord Italië, niemand durft meer. Ideaal dus voor een motorvakantie naar de Dolomieten.

Optie: Camper huren met aggregaat, 50kg aardappelen, wat potten appelmoes en blikken soep mee, en de motor(en ) op de trailer.:Y
Je zet het spul ergens op een of andere afgelegen parkeerplaats neer, en je hebt de wereld alleen voor je zelf. zolang je maar uit de buurt van de Italianen blijft.:t
 
Dat zat ik ook te bedenken. Jammer dat ik een motortocht in de USA al heb geboekt.
 
Volgens mij wordt het komende zomer heerlijk rustig in Noord Italië, niemand durft meer. Ideaal dus voor een motorvakantie naar de Dolomieten.

shhhht! Straks stikt het daar van de Hollanders ;) Ik ga ook gewoon lekker met mijn vrienden die kant op hoor. als het klopt wat ze zeggen is het Corona virus een griepachtige en als ik bekijk wat voor weer ik de laatste drie jaar gehad heb daar in de zomer is er geen enkel griepachtig virus wat dat soort temperaturen overleeft.
 
Het is een camping met een heel wisselend type gasten. Gezinnen, bergbeklimmers, mountainbikers en motorrijders.

Na een dag zweten op de motor afkoelen in het zwembad en daarna op de camping of een restaurantje vlakbij een lekker hapje eten.
 
Iemand idee of de gaviapas open is?
Route planner stuurt mij wel over de pas, maar op alpenpaesse.com staat dat hij beperkt open is. Vorig jaar stond ook dat hij beperkt open was, maar bleek hij helemaal afgesloten aan de zuidzijde.
 
Dat die pas aan 1 kant gesloten is zou helemaal niet gek zijn. ben er in begin Juli nog geweest als je dan ziet wat je soms tegen komt .
De weg is veel te smal om flink te scheuren en om de bochten binnen door te nemen in beide gevallen doet men het gewoon. (motorrijders)
Dat dit uit verkeers veiligheid gebeurt zou mij in elk geval niet verwonderen
 
Iemand idee of de gaviapas open is?
Route planner stuurt mij wel over de pas, maar op alpenpaesse.com staat dat hij beperkt open is. Vorig jaar stond ook dat hij beperkt open was, maar bleek hij helemaal afgesloten aan de zuidzijde.
Ben er 2 weken terug geweest, geen problemen. Vorig jaar was hij idd lang dicht vanaf de bormio kant ivm een grote aardverschuiving thv Santa Catarina. Als je facebook of instagram hebt kun je ze volgen/contacten, "Passogavia", ze zijn vrij actief op social media. Eventuele afsluitingen worden daar vaak meteen gecommuniceerd, in dit geval heb ik er nog niets van gezien. Misschien dat ze her en der met wegwerkzaamheden bezig zijn en dat hij daardoor af en toe even dicht is maar je zult er altijd wel langs kunnen verwacht ik.
 
De Apple kaarten app zegt dat ie ( gedeeltelijk ) gesloten is.
 

Bijlagen

  • 79D72467-4E28-49F3-8465-0EB3522511C6.png
    79D72467-4E28-49F3-8465-0EB3522511C6.png
    151,6 KB · Weergaven: 7
Thanks voor de input.
Google maps geeft nu aan dat Stelvio aan zuidkant is afgesloten, maar deze zou vanaf gisteren al weer open zijn.
Deze was paar dagen dicht ivm aardverschuiving.
Vorig jaar de 10 hoogste alpenpassen gereden (helaas met de auto) en toen ivm aardverschuiving de Gavia moeten skippen.
Zit dit jaar in het Oetztal (met vriendin die geen motorrijder is, dus weer met koekblik).
Probeer dan dit jaar Gavia wel mee te pakken.
Via Timmelsjoch, Gampenpas, Gavia, Stelvio en Pillerhöhe een rondje van 400km dus wordt vroeg vertrekken die dag.
 
Wij hebben met 4 vrienden begin Juli ook rondgetoerd in (onder andere) het Dolomietengebied. In 2019 was ik er met de fiets.
Met de fiets kon ik de Gavia net niet tot boven op rijden door eerder genoemde aardverschuivingen (waren er een week of 2 na de afgelaste Giro aldaar). Met de fiets vond ik het wel een vermakelijke beklimming. Met de moto dit jaar vond ik er eigenlijk weinig tot niets aan. Te smal en er valt weinig echt "te rijden".

Dan zijn er in de wijde omgeving zo veel aangenamere passen te rijden. Wij hebben veel van onze routes samengesteld door eerdere ervaringen uit dit topic.
Passo di Giau, Mendolapas, San Boldo, zijn allemaal bochtenpartijen die veel harder zijn blijven plakken in m'n geheugen!
 
Hangt er inderdaad vanaf waarom je in die omgeving gaat rijden met de moto. Ik nam op de Gavia ook de mooiste moto/bergen/wolken foto van onze 10 daagse trip, maar de nadruk ligt (bij mij persoonlijk) op 'rijden' en daar blijf je op de Gavia op je honger zitten vond ik.
 
Hangt er inderdaad vanaf waarom je in die omgeving gaat rijden met de moto. Ik nam op de Gavia ook de mooiste moto/bergen/wolken foto van onze 10 daagse trip, maar de nadruk ligt (bij mij persoonlijk) op 'rijden' en daar blijf je op de Gavia op je honger zitten vond ik.

Ik hou van rust en kleine priegelweggetjes. De Gavia biedt beiden 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan