het grote ducati 916, 996, 998 -topic

wat is nu de beste (straatgebruik)?

  • 916

    Stemmen: 19 26,4%
  • 996

    Stemmen: 18 25,0%
  • 998

    Stemmen: 35 48,6%

  • Totaal aantal stemmers
    72
Status
Niet open voor verdere reacties.
we ( ik en andere mf-ers ) wachten nog steeds

Ik wacht met jullie maar ik ben afhankelijk van derden. Ik heb ze reeds een herinneringsmail gstuurd. Met een beetje geluk lezen ze de mail snel en volgt er reactie. Effe geduld voor jullie en voor mij ;(
 
Deze is mooier :}

full
 
Ik wacht met jullie maar ik ben afhankelijk van derden. Ik heb ze reeds een herinneringsmail gstuurd. Met een beetje geluk lezen ze de mail snel en volgt er reactie. Effe geduld voor jullie en voor mij ;(

Eindelijk post uit Oss. Hopelijk is het een beetje leesbaar de digitale uitdraai moest door mij (leek op computergebied) worden gewijzigd in een voor andere leesbaar bestand.

full



Was toch een beetje te optimistisch geweest O-) 109,1 pk aan het achterwiel is toch niet verkeerd voor een 750 cc'tje. Na correctie (12%) komt er ongeveer 122 pk aan de krukas uit. De power commander heeft voor het vermogen niet veel betekend maar ze loopt veeeeeeel mooier en geleidelijker :P Maar penkeek had gelijk 120 pk aan het achterwiel is met deze duc een utopie :+
 
Zou graag een testrit doen met een ducati 999 in Belgie weet iemand waar er binnenkort opendeurdagen zijn en waar je die testritten kan doen ?
Verlede week-end was het in Dendermonde ben natuurlijk weer te laat !
 
Was toch een beetje te optimistisch geweest O-) 109,1 pk aan het achterwiel is toch niet verkeerd voor een 750 cc'tje. Na correctie (12%) komt er ongeveer 122 pk aan de krukas uit. De power commander heeft voor het vermogen niet veel betekend maar ze loopt veeeeeeel mooier en geleidelijker :P Maar penkeek had gelijk 120 pk aan het achterwiel is met deze duc een utopie :+

Hallo Brabo, ik vond het al vreemd dat je alleen door een powercommander al 120 pk op het achterwiel kon krijgen. Ik heb nl. in 2002 ook een 748R gehad en laten tunen (blueprinten + 54 mm, etc) en had toen een kleine 125 aan het wiel.

Maar als je motor nu een stuk beter en geleidelijker loopt is dat super! En bedankt voor de uitdraai.
 
Hallo Brabo, ik vond het al vreemd dat je alleen door een powercommander al 120 pk op het achterwiel kon krijgen. Ik heb nl. in 2002 ook een 748R gehad en laten tunen (blueprinten + 54 mm, etc) en had toen een kleine 125 aan het wiel.

Maar als je motor nu een stuk beter en geleidelijker loopt is dat super! En bedankt voor de uitdraai.


Tja we waren een beetje optimistisch 8-)
Maar bleu printen wat kost zo'n geintje ongeveer?????
 
Tja we waren een beetje optimistisch 8-)
Maar bleu printen wat kost zo'n geintje ongeveer?????

ff denken, dat was in 2002 (met een nieuwe motor) ongeveer 2000 euri's.
Misschien een hoop geld (voor wat ik ermee doe 8-) ) maar het wordt ook een heel andere motorfiets.
 
* SPAM * SPAM * SPAM * SPAM * SPAM * SPAM *

11 september wordt er in Eindhoven een toerrit van 100 km gereden ten goede van de kankerstichting. Meer info: Toerrit kankerstichting

Bij deze nog even een spam-attack om zoveel mogelijk mede ducatisten op deze actie te kunnen wijzen. Op het Ducati Club Nederland forum zijn er al mensen uit alle windrichtingen van het land die via verschillende afspreekpunten gezamenlijk richting Eindhoven zullen koersen om dit initiatief te steunen.
Zie hier: Toerrit kankerstichting vanuit Ducati Club Nederland forum
Meteen een goede reden om je voor dit forum aan te melden, mocht je dit nog niet hebben gedaan.

Er is een centraal afspreekpunt voor Ducs, namelijk om 11.15 bij McDonalds in Veldhoven (ring Eindhoven, afrit ) langs de A2.

Lijstje van deelnemende Ducrijders tot nu toe die hier samen komen:

Bill en Taija – Nieuw Buinen
Desmotukkie – Alphen aan de Rijn
Sandman - Breda
Zeroman – Utrecht
Ronster S4 en MonsterKimmy – Maastricht
Ducati Dzjidzjus – Asten
Adje – Amsterdam
Thunder - Bodegraven
Sqn - Berkel en Rodenrijs
Mien Dobbelsteen - Zutphen
Geno -Spijkenisse
Sandman
Peter S4 - Amsterdam
De Senna - Rotterdam
Paul 851 - Eindhoven

Deze verschrikkelijke ziekte kan IEDEREEN treffen, dus elke cent voor onderzoek is meer dan welkom. Op deze manier is het wel heel erg makkelijk om het aangename met het nuttige te verenigen, dus er zijn maar weinig redenen om niet te komen...

Kom op Ducatisten, laten we 11 september gezamenlijk een vuist vormen en sluit je aan, zodat we met een grote club Ducs in Eindhoven arriveren!!!

* SPAM * SPAM * SPAM * SPAM * SPAM * SPAM *
 
hoi,

Ik heb geen ducati (ben nog maar 15 bijna 16) mischien in de toekomst :] maar heb wel een derbi gpr50 dit is een replica van de ducati 996. Alleen... de koplampen zijn anders ik vind die van de 996 veel mooier dus ik dacht mischien kan ik wel de koplampen van die motor overzetten op mijn brommer. Maar ik weet niet hoe ik daar aan moet komen. Het liefst 2e hands mischien is er iemand die een schade motor o.i.d heeft staan, of anders is er mischien iemand die weet hoe ik er aan kan komen. Ik dacht dit is wel de beste plek om dat te vragen... O-)

bvd

Rinie
 
nu heb ik een vraag. heb nu een zx7r (te koop staan) en wil misschien overstappen naar een 2 cilinder (duc krijgt de eerste plaats). nu is mijn vraag: ik wil deze zomer vakantie met de motor naar turkije. is dat een geschikte motor daarvoor??? en wat zijn de voor en de nadelen van een duc??
 
voordeel ;
*je bent de mooiste op de baan :)
*vlgns mij is met een 2cil op vakantie gaan makkelijker dan met een 4cil. door het meer koppel onderin en je kan schakelluier schakelen.
*en zegge van " ze gaan snel stuk" is verledentijd, regelmatig naar duc-garage gaan en ze (of is het een hij) rijdt zo goed als een honda,...

vlgns mij zijn er geen nadelen buiten dat hij mss iets sneller gestolen zal worden , maar daar bestaan veel hulpmiddeltjes voor.
 
hoi,

Ik heb geen ducati (ben nog maar 15 bijna 16) mischien in de toekomst :] maar heb wel een derbi gpr50 dit is een replica van de ducati 996. Alleen... de koplampen zijn anders ik vind die van de 996 veel mooier dus ik dacht mischien kan ik wel de koplampen van die motor overzetten op mijn brommer. Maar ik weet niet hoe ik daar aan moet komen. Het liefst 2e hands mischien is er iemand die een schade motor o.i.d heeft staan, of anders is er mischien iemand die weet hoe ik er aan kan komen. Ik dacht dit is wel de beste plek om dat te vragen... O-)

bvd

Rinie



http://usuarios.lycos.es/zarpa100/GPR50....JPG een replica van een 996 ??
 
hij bedoelt 't oude model nl deze :

gpr50r001.jpe


dan heb je de mito 125 van cagiva ( zij hebbe trouwes ook zo'n gpr dubbelganger gehad...)

CAGIVAmito.jpg


ze lijken der wel op maar da's alleen lijken dan :)

btw ze lijken niet op een 998 of 996 maar op de 916 ;)
 
Ik rij nu bijna 5 jaar motor en heb altijd japanners gereden, maar toen de duc 999 uitkwam vond ik die wel errug mooooi. :9 Nu, nadat ik me een beetje meer in de ducati's ben gaan verdiepen (vroegah dacht ik dat ik me toch nooit een duc zou kunnen veroorloven), vind ik het vorige model veeel mooier eigenlijk. :9~ Dat model is echt tijdloos, wat een vette motor. Ik zit er dan ook over te denken om mijn fireblade 1000RR in te ruilen voor een 998. Maarre nu ben ik vrij lang (1.90), is zo'n ducati dan wel een optie voor mij? (niet dat de fireblade erg ruim is....) Ik weet t ik moet gewoon ff langs de dealer voor een proefritje, maar ik denk ik vraag t hier gewoon ff!
*D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan