Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

Ik heb vorig jaar noodgedwongen E10 moeten tanken en wegens omstandigheden de fiets een week laten staan. Deze week was het echter schroeiend heet waardoor het verdampingsproces versneld werd.
Toen ik de volgende keer ging rijden, na ongeveer een week, begon er benzine te lekken uit de benzinekraan door het aangetaste rubber.

Ik zou maw opletten met de uitspraak "als je binnen een maand je tank leegrijdt gaat het goed".
 
Ik heb vorig jaar noodgedwongen E10 moeten tanken en wegens omstandigheden de fiets een week laten staan. Deze week was het echter schroeiend heet waardoor het verdampingsproces versneld werd.
Toen ik de volgende keer ging rijden, na ongeveer een week, begon er benzine te lekken uit de benzinekraan door het aangetaste rubber.

Ik zou maw opletten met de uitspraak "als je binnen een maand je tank leegrijdt gaat het goed".

Of het rubber was al slecht.
 
, begon er benzine te lekken uit de benzinekraan door het aangetaste rubber.
Dat is ook waarschijnlijk precies de reden waarom er tegenwoordig regelmatig auto's onder het rijden spontaan beginnen te fikken. Maar daar zal wel niet teveel bekendheid aan gegeven worden.
 
Ik had een lexus uit 2006 daar mocht geen E10 in vanwege de gekozen legering van de brandstofrail. Deze kon niet tegen het vocht in E10 en er konden dan van binnenuit pinholes ontstaan door corrosie. Wat een straaltje benzine onder de motorkap kunnen we allemaal wel verzinnen :).

In Amerika is het een terugroepactie geworden, in Europa doen ze alsof hun neus bloed en zeggen gewoon dat je maar E5 moet tanken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan