Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

Als je gewoon geschikte jerrycans gebruikt die gemaakt zijn om benzine te vervoeren dan moet het goed zijn toch?

Dat mensen ook benzine vervoeren in plastic zakken is misschien niet helemaal top 😄
Dat grote kunststof jerrycans die niet vaststaan in de kofferbak bij een ongeval kunnen scheuren en voor een gevaar kunnen zorgen lijkt me aannemelijk. Als je die stalen NAVO stijl jerrycans hebt en je zet ze vast zijn ze waarschijnlijk veiliger dan de brandstoftank van je auto.
 
Dat grote kunststof jerrycans die niet vaststaan in de kofferbak bij een ongeval kunnen scheuren en voor een gevaar kunnen zorgen lijkt me aannemelijk.
Ja, dat zal natuurlijk best kunnen.
Maar zoals ik al zei is er met meer dan 1 miljoen km er nog nooit 1 achter naar binnen gereden.
Dus, zeer-zeer-zeer aannemelijk is dat 't met die paar km naar huis ook niet gaat gebeuren.
 
Ja, dat zal natuurlijk best kunnen.
Maar zoals ik al zei is er met meer dan 1 miljoen km er nog nooit 1 achter naar binnen gereden.
Dus, zeer-zeer-zeer aannemelijk is dat 't met die paar km naar huis ook niet gaat gebeuren.
In denk dat bijna elke motorrijder zo denkt, want anders zou je nooit meer op die motor durven stappen.
 
Daar probeerden ze destijds ook LPG-rijden mee te ontmoedigen..

Ook dat kan helemaal niet; Deutschland = EU = Schengen.
Dus je hebt al belasting betaald...in Deutschland.
Bangmakerij
Dat zou je denken. Op sigaretten betaal je ook gewoon belasting in het EU land waar je ze koopt. Toch is daar een maximum aan gesteld.
Schengen is een personenverdrag, gaat niet over goederen.
 
Mmmmm......ik ben op de motor van achteren aangereden op een rotonde. Het KAN dus wel.
 
Roep dat nu maar niet te hard ;)
@ aanrijden van achter
In dat geval ben je direct goedkoop gecremeerd!

Mmmmm......ik ben op de motor van achteren aangereden op een rotonde. Het KAN dus wel.
Jawel, met de motor ben ik wel van achter aangetikt. (5 km/h)
Stond te wachten voor tolpoortje in Italië.
Reed zo'n suffe muts mij met de auto aan de achterzijde op de motor aan.
Niet hard, ben ook niet gevallen. Maar toch............:(
 
Als ik met de auto tank dan neem ik 15 liter mee voor de motor.
Maar ik woon 6,5 Km van het tankstation dat E5 verkoopt voor 1,89.
Een keer tanken betekent voor mij een weekhoeveelheid. Erg blij met Duitsland. 😄
170 liter is voor mij in de herfst/winter voor 3 maanden.
Gezien dat ik in de lente en zomer veel van en naar en op circuits rij,voor nog geen 2 maanden....
 
Roep dat nu maar niet te hard ;)
Inderdaad,heb het zelf ook 1 keer meegemaakt,ik moest stoppen omdat er een lange rij stilstaande auto,s op de afrit van de snelweg stond,klapte
er 1 vol in mijn achterkant,zijn excuus was ik had het niet gezien🥴
Ook doet het me denken aan die Amerikaanse auto van vroeger waar de benzinetank zo was geplaatst dat als je achter aan gereden werd
de kans groot was dat de boel in de fik vloog 😬
Ford Pinto

• Made:
1971-1980

The design flaws of the Ford Pinto eventually turned into a major scandal for Ford. The company knew the Pinto had a gas tank that was vulnerable to damage in collisions, causing leaks and leading to fires. It was also reported to shift gears on its own. Despite warnings from engineers, Ford decided it would be cheaper to pay for wrongful death lawsuits than install an $11 fix in each car. These flaws resulted in at least 51 deaths, though the true total may be higher.
 
Laatst bewerkt:
Dat mensen ook benzine vervoeren in plastic zakken is misschien niet helemaal top 😄
Nou, wonderen zijn de wereld niet uit. Ik heb zelf een sukkel gezien die met een trechter oude PET frisdrank flessen aan het vullen was. Ik weet niet of dit soort kunststof tegen benzine kan?
 
Hier vallen de rijen mee de laatste tijd. Achteraf tankstationnetje meestal zo'n vier auto's wachten
 
Hier vallen de rijen mee de laatste tijd. Achteraf tankstationnetje meestal zo'n vier auto's wachten
Gekte is een beetje voorbij, bovendien moet je niet op vrijdag ofzo gaan, beetje daluren doordeweek, ik had één auto voor me ondanks dat die tankwagen er ook stond.…. :+

en ik hoef er niet zo vaak te staan met 86km/l……. _O-
B6CA1345-2A71-42AD-A85C-68A83FEE71B6.jpeg
 
Volgens mij zijn we intussen allemaal al een beetje gewend aan prijzen van meer dan 2 euro per liter.
Ik zit hier gelukkig nog ‘dik’ eronder…ff tanken voor mijn tochtjes was vroeger 17 euro ofzo, nu tegen de 30 euro….
 
Ik zit hier gelukkig nog ‘dik’ eronder…ff tanken voor mijn tochtjes was vroeger 17 euro ofzo, nu tegen de 30 euro….
Ik heb ook tankbeurten gehad voor 35 euro. Dat was vroeger onmogelijk. Hopelijk komt die tijd terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan