Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

Het proces van bioethanol is in beginsel hetzelfde als het maken van bier, stel nou dat moeten kiezen tussen bier drinken en motorrijden, pfffff:')
 
Omdat biodiversiteit er voor zorgt dat een ecosysteem kan blijven voortbestaan. Te weinig biodiversiteit zorgt voor een collaps van dat ecosysteem, en dus een bedreiging voor alles en iedereen. Of je dat wel of niet erg moet vinden, dat is jouw eigen keuze.
Als je dit niet eens onderkend is het pas echt gevaarlijk.
 
Biertje lekker, maar motorrijden noodzaak. Als ik de garantie zou krijgen mijn leven lang op een fossiele motoren en brommers te mogen blijven rijden mits ik geen ethanol meer drink teken ik ervoor.
Ik ga niet eens onderhandelen met dat tuig. Dat ze eerst zelf maar eens de privéjets laten staan voordat ze naar de burger gaan wijzen. Ik rijd die tweewielers van mij de kist in én drink naar eigen believen.
 
Ik ga niet eens onderhandelen met dat tuig. Dat ze eerst zelf maar eens de privéjets laten staan voordat ze naar de burger gaan wijzen.
Welke eco-drammers waren voor 'zeer veel vliegen' pas terug in het nieuws?

Ons grote voorbeeld <niet dus> is dat loeder van D66 te weten Sigrid Kaag :r
En die andere linkse drammer (PvdA) in Europees parlement Frans Timmermans.:X
 
Ik heb het niet over onderhandelen. Dit is een hypothetische kwestie toch? De keuze tussen bier drinken en motorrijden van @BurgerKing
Mijn antwoord: Als ik hier echt uit zou kunnen kiezen is het motorrijden.
 
Ik heb het niet over onderhandelen. Dit is een hypothetische kwestie toch? De keuze tussen bier drinken en motorrijden van @BurgerKing
Mijn antwoord: Als ik hier echt uit zou kunnen kiezen is het motorrijden.
Ik hou heel veel van bier, maar als ik zou moeten kiezen dan zou ik ook voor motorrijden kiezen, totdat het fysiek niet meer gaat en dan moet ik wel gaan drinken om mijn verdriet te verzuipen

326805402_1195354721370845_1607526446700419199_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een kans voor wie?
Een ecosysteem is altijd in beweging, maar zo snel als de veranderingen op grote schaal nu gaan is zonder precedent.
Mijn vrees is dat we in zeer korte tijd de aarde onbewoonbaar maken voor vrijwel alle mensen, dieren en planten. En dat is voor een groot deel gewoon zonde.
Het grootste deel van de wereld is volgens mij helemaal niet bezig met het milieu.
Een kwestie van onwetendheid.
 
Klopt,maar persoonlijk heb ik ook niet de illusie dat we het,grootschalig, om kunnen keren in slechts 30 jaar.
Ik denk slechts een fractie.
Het niet onder die illustere en symbolische anderhalve graad te houden, waar alles aan opgehangen wordt.
Ik geloof daar gewoonweg niet in.
Wat niet wil zeggen dat we op dezelfde voet door moeten gaan.
Maar met puur elektrisch rijden,zonnepanelen en windmolens vind ik dat we met onze consumpte zucht, slechts en met 1 op 1, een andere weg inslaan met een eigen specifieke ondermijning en vervuiling van de aarde en blijvende tekorten aan echt schone energie,door overbevolking.
Grootschalige ontginning van cobalt en lithium brengt nu al deze nadelen nu ook al aan het licht.
Enorme reductie van onze welvaart,energievraag, inleveren van ons consumeren, bevolkingsafname etc zal meer zoden aan de dijk zetten ...

Wie eerst O-)
Ik ben het (bijna) helemaal met je eens.
Maar we (de mensheid) is nog niet zo ver dat we daar op in gaan zetten, dat is onbespreekbaar.
Dus vandaar eerst de halfwas-maatregelen, en zodra we dat geaccepteerd hebben gaan we steeds verder.
De nieuwe accutechnieken zouden het zonder zeldzame materialen moeten kunnen doen, dus dat scheelt al veel. Maar daar kunnen we niet op blijven wachten.
Een echte energietransitie kan niet in 1 keer, daar zullen veel tussenstapjes gedaan moeten worden....
 
Ik ben het (bijna) helemaal met je eens.
Maar we (de mensheid) is nog niet zo ver dat we daar op in gaan zetten, dat is onbespreekbaar.
Dus vandaar eerst de halfwas-maatregelen, en zodra we dat geaccepteerd hebben gaan we steeds verder.
De nieuwe accutechnieken zouden het zonder zeldzame materialen moeten kunnen doen, dus dat scheelt al veel. Maar daar kunnen we niet op blijven wachten.
Een echte energietransitie kan niet in 1 keer, daar zullen veel tussenstapjes gedaan moeten worden....
Mijn insteek is grotendeels dat we een mentaliteitsverandering zullen moeten ontwikkelen naar een enorme teruggang in onze energie en consumptie behoefte.
Maar dat zie ik dus niet gebeuren want verreweg de meeste mensen,inclusief de felle voorstanders van de transitie, zullen maar moeilijk hun welvaart niveau op willen en ,vooral, op kunnen geven.
 
Niemand wil natuurlijk z'n welvaart kwijt.

Het werkelijke probleem is dat we gewoon met veel te veel zijn op deze aarde.
Als de wereldbevolking teruggaat naar 2-3mjd mensen dan worden nagenoeg alle problemen vanzelf opgelost.
Zoals we nu (8mjd) aan het doorfokken zijn zitten we hier straks met 30mjd hutje-mutje.
Spoedig, of anders mss pas na 100jr gaat de wal het schip vanzelf keren. (of is dat eigenlijk nu al gaande?)
 
Verbeter de wereld en begin bij jezelf :t

Er dreigt straks een gigantische implosie i.p.v. expansie van de wereldbevolking.
 
Er is een vergrijzing gaande. Zowel in West Europa als in China en andere delen van Azië.
Er 'dreigt' o.a. daardoor eerder een afname dan een toename van de wereldbevolking.

Er sterven nu al meer mensen in Nederland per jaar dan er geboren worden. De enige toename van de bevolking in Nederland nu is te wijten aan immigratie. Maar dat betekent impliciet een daling in een ander land.

Even uit de losse pols op de wc getypt.. ik zal even kijken of ik de brondata kan vinden.
 
Er is een vergrijzing gaande. Zowel in West Europa als in China en andere delen van Azië.
Er 'dreigt' o.a. daardoor eerder een afname dan een toename van de wereldbevolking.

Er sterven nu al meer mensen in Nederland per jaar dan er geboren worden. De enige toename van de bevolking in Nederland nu is te wijten aan immigratie. Maar dat betekent impliciet een daling in een ander land.

Even uit de losse pols op de wc getypt.. ik zal even kijken of ik de brondata kan vinden.
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn, het kan ook een iets minder sterke stijging zijn.
 
Screenshot_20230130_173450_DuckDuckGo.jpg


Dit is van vóór de pandemie en de onverklaarbare oversterfte die op dit moment plaats vindt en waar geen onderzoek naar wordt gedaan.... :X
 
En de geboorteaantallen lijken inmiddels ook al stevig af te nemen in de vaxlanden.
Oversterfte in combinatie met ondergeboortes.. we komen er wel..:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan