Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

Ik denk ook dat de aarde veel beter af zou zijn zonder mensen. En dat is dus precies mijn punt, wij verkloten het hier.
Zoals ik al aangegeven heb veranderd een ecosysteem continue. Maar wij weten het wel heel snel voor elkaar te krijgen.

Ik meende mij trouwens te herinneren dat het uitsterven van de Dino's kwam door de inslag in Siberië, maar bij nazoeken blijk jij inderdaad gelijk te hebben en denkt men aan de inslag bij Mexico. Al is ook hierover geen algehele consensus.
Onze soort is hoogstwaarschijnlijk de enige in het heelal met een technische beschaving.
 
Er is een vergrijzing gaande. Zowel in West Europa als in China en andere delen van Azië.
Er 'dreigt' o.a. daardoor eerder een afname dan een toename van de wereldbevolking.

Er sterven nu al meer mensen in Nederland per jaar dan er geboren worden. De enige toename van de bevolking in Nederland nu is te wijten aan immigratie. Maar dat betekent impliciet een daling in een ander land.

Even uit de losse pols op de wc getypt.. ik zal even kijken of ik de brondata kan vinden.

Die vergrijzing wordt inderdaad altijd aangehaald als reden waarom we mensen uit het buitenland naar binnen moeten halen. Maar dat kan natuurlijk niet onbeperkt doorgaan. Dus ergens moet er iets veranderen.
 

Effe je rekenmachine er bij pakken :t
Ik heb statistiek gestudeerd als bijvak bij evolutiebiologie.

Zowel door extrapolatie van het ontbreken van signalen van buitenaardse intelligentie (Bayesiaanse logica, de zogenaamde log prior) als aan de hand van reconstructie van het eenmalige ontstaan van eukaryoten uit fusie van bacteriën met archaea (1,8 miljard jaar geleden, toen er al ruim 2 miljard jaar leven was dat relatief kort na het ontstaan van de aarde plaatsvond), is het zeer waarschijnlijk dat we hier de enigen zijn in het heelal.
 
Die vergrijzing wordt inderdaad altijd aangehaald als reden waarom we mensen uit het buitenland naar binnen moeten halen. Maar dat kan natuurlijk niet onbeperkt doorgaan. Dus ergens moet er iets veranderen.
Tuurlijk wel..over 100 jaar praten we allemaal een niet-westerse taal
Ik zal het niet meer meemaken..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb statistiek gestudeerd als bijvak bij evolutiebiologie.

Zowel door extrapolatie van het ontbreken van signalen van buitenaardse intelligentie (Bayesiaanse logica, de zogenaamde log prior) als aan de hand van reconstructie van het eenmalige ontstaan van eukaryoten uit fusie van bacteriën met archaea (1,8 miljard jaar geleden, toen er al ruim 2 miljard jaar leven was dat relatief kort na het ontstaan van de aarde plaatsvond), is het zeer waarschijnlijk dat we hier de enigen zijn in het heelal.
Leuke copy/paste :t ,geldt dat voor elke kilometer van de 93 miljard lichtjaar?

Ook geen zotje : Michio Kaku - Wikipedia

Kaku verscheen ook in de ABC-documentaire UFO's: Zien is geloven, waarin hij suggereerde dat terwijl hij van mening was dat het uiterst onwaarschijnlijk is dat buitenaardse wezens ooit daadwerkelijk de Aarde bezocht hebben, we onze geest open moeten houden voor het mogelijke bestaan van beschavingen die een miljoen jaar voorlopen op ons in de technologie.
 
Leuke copy/paste :t ,geldt dat voor elke kilometer van de 93 miljard lichtjaar?

Ook geen zotje : Michio Kaku - Wikipedia

Kaku verscheen ook in de ABC-documentaire UFO's: Zien is geloven, waarin hij suggereerde dat terwijl hij van mening was dat het uiterst onwaarschijnlijk is dat buitenaardse wezens ooit daadwerkelijk de Aarde bezocht hebben, we onze geest open moeten houden voor het mogelijke bestaan van beschavingen die een miljoen jaar voorlopen op ons in de technologie.
Hoezo copy paste, dit is wat evolutiebiologen denken. Kaku heeft zich blijkbaar niet verdiept in de evolutiebiologie.

De biologische bottlenecks die er bestaan op weg naar complex (eukaryotisch) leven, laat staan naar intelligent leven, zijn veelvoudig. De meest onwaarschijnlijke gebeurtenis was het ontstaan van (het domein) van de Eukaryoten, wat maar 1 keer in 4,6 miljard jaar heeft plaatsgevonden (een derde van de leeftijd van het heelal), toen er al 2 miljard jaar eenvoudig leven was (Bacteria en Archaea). Dit ontstaan door fusie tussen vertegenwoordigers van 2 Domeinen gebeurde dus door niet-Darwinistische evolutie.
 
Laatst bewerkt:
Leuke copy/paste :t ,geldt dat voor elke kilometer van de 93 miljard lichtjaar?

Ook geen zotje : Michio Kaku - Wikipedia

Kaku verscheen ook in de ABC-documentaire UFO's: Zien is geloven, waarin hij suggereerde dat terwijl hij van mening was dat het uiterst onwaarschijnlijk is dat buitenaardse wezens ooit daadwerkelijk de Aarde bezocht hebben, we onze geest open moeten houden voor het mogelijke bestaan van beschavingen die een miljoen jaar voorlopen op ons in de technologie.
Beschavingen houden het hoogstwaarschijnlijk ook geen miljoen jaar uit, dat is eerder de tijdschaal van een soort. Dit zijn gewoon wilde fantasieën van Kaku.
 
Beschavingen houden het hoogstwaarschijnlijk ook geen miljoen jaar uit, dat is eerder de tijdschaal van een soort. Dit zijn gewoon wilde fantasieën van Kaku.
Daar heb je dan wel een punt. :t
Lees mijn visie op klimaat en de mensheid er in.

Biologische ontwikkeling kan daarintegen overal plaatsvinden als de omstandigheden er gunstig voor zijn.
Gezien de enorme omvang van het heelal kan het dan weer goed kunnen dat beschavingen elkaar nooit tegen komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan