Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

Niet erop te lijken, maar 't is zo.
Deze 2 gekochte jerrycans staan nu naast z'n broertjes, ook gevuld met premium.
Ik mag de schuur onderhand wel extra beveiligen. 'GOUD' wat daar binnen ligt!💰💰

Ik ben op zoek naar 2 20L tanks die ik standaard in een kist onder de oplegger mee ga nemen.
Ik kom bijna dagelijks in Rhein Maes en daar zit een Aral pomp die 24/7 open is.
Verschil is echt te groot om te laten liggen.
 
Gelijk heb je!
Nu kwam 't zo uit dat ik 'maar' €30 heb uitgespaard.
Als ik ga en als alles leeg is dan 'verdien' ik ca €100 met een ritje naar de Heimat.

Ook haal ik dan enkele tray's bier, en wat drogisterij-artikelen. Allemaal goedkoper.
Daarna naar Polo voor wat motor-spulletjes. Wat er uitgespaard is, gelijk weer uitgeven!🥴
Zou 't bijna vergeten: natuurlijk ook effe een curry-worst eten.

O ja, die 20L-jerrycans van Hornbach zijn niet heel verkeerd.
 
Ik heb in een week voor een paar honderd euro getankt bij Avia. 2.46 voor een liter 98.
Twee auto's vol en twee motoren, plus een jerrycan van 20 liter.
 
Al deze moeite voor 20 euro? Met de lease auto met brandstofpas de grens over om jerrycan te vullen voor al je eigen voertuigen? Hoever woon je bij de grens vandaan?
1. €58,- verschil
2. Geen moeite. Het is meer moeite om alles afzonderlijk naar de pomp te rijden. Over de zitmaaier hebben we het maar niet ;)
3. Lease auto? Is gewoon mijn eigen auto.
4. 6 km.
 
Punt 4 maakt alles logisch. Vandaar de vraag. Ik woon een goeie 150km van de grens dus dat is mijn referentiekader, was heel verbaasd dat iemand die moeite zou doen
 
Ik ben op zoek naar 2 20L tanks die ik standaard in een kist onder de oplegger mee ga nemen.
Ik kom bijna dagelijks in Rhein Maes en daar zit een Aral pomp die 24/7 open is.
Verschil is echt te groot om te laten liggen.

kun je niet 1 van de 2 tanks van je vrachtwagen vol benzine doen? :+
 
Ik rij nog wel eens langs deze Shell pomp, die op zich niet duur is tov de concurrentie in de buurt.

Maar zouden er echt nog klanten zijn die bereid zijn om 32 cent meer te betalen voor 98?

Edit: Ik snap het nut van 98. Ik weet wat octaangetal is en ik weet wat ethanol doet. Het gaat me erom of men bereid is 32 ct extra te betalen terwijl het bij de buurman “maar” 17 ct oid scheelt.

A6A55EE9-EF1A-475B-9769-469BAD65F37C.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij mij om de hoek is ook zo'n Shell station, in het dorp dus en daar kost de E10 € 2.37, maar de 98 kost daar € 2.60,9.
 
@Han S De prijsverschillen tussen E5 en E10 zijn vaak fors en lopen op. Maar niet altijd, zo ken ik een Esso station waar de E5 slechts 2 ct duurder is dan E10.
Je wilt alleen niet weten wat daar een litertje E10 kost, ze hanteren als enige in NL de adviesprijs lijkt het. Zitten niet langs de snelweg. En toch tanken daar voldoende mensen om het rendabel te houden.
 
Ik rij nog wel eens langs deze Shell pomp, die op zich niet duur is tov de concurrentie in de buurt.

Maar zouden er echt nog klanten zijn die bereid zijn om 32 cent meer te betalen voor 98?

Bekijk bijlage 1775576
Soms moet je wel .( tuning,)
Om schade aan de motor te voorkomen.
Dan helaas maar iets meer betalen, maar een andere motor in de auto lepelen kost meer.
 
Ik tank bij de Avia, is vlakbij het adres van een vriendje van me dus dat combineer ik met een bakkie doen en daar betaalde ik van de week € 2.46 voor 98.
 
Soms moet je wel .( tuning,)
Om schade aan de motor te voorkomen.
Dan helaas maar iets meer betalen, maar een andere motor in de auto lepelen kost meer.
Ik snap de redenen om 98 te tanken, maar niet dat men daar 32 ct extra voor betaalt. Het verschil was jarenlang 15 ct bij dit station. Ik let er altijd op als ik er langs rij, het is een van de weinige pompen die de prijs van alle brandstoffen langs de straat weergeeft.
Bij de concurrent wordt het prijsverschil ook steeds groter, maar dit is behoorlijk extreem.

Ik tank bij de Avia, is vlakbij het adres van een vriendje van me dus dat combineer ik met een bakkie doen en daar betaalde ik van de week € 2.46 voor 98.
Avia zit hier ook en 98 kost nu € 2,509. Ik kan alleen niet vinden of er ethanol in zit. Dat is wat voor mij telt, hoger octaangetal kan m’n motor niets mee.
 
Ik rij nog wel eens langs deze Shell pomp, die op zich niet duur is tov de concurrentie in de buurt.

Maar zouden er echt nog klanten zijn die bereid zijn om 32 cent meer te betalen voor 98?
Zoals ik nu zie lijkt dit de site van directlease.
Als je goed oplet zie je ook de prijzen van andere (in dit geval) Shell pompen.
Ze worden aangegeven in rood (=duur) oranje (=beetje) en groen (=goedkoop)
Door nu late tijdstip zijn veel pompen dicht. Maar toch zie ik NU in Asten een prijsverschil van slechts €0.20 voor V-power.

Mijn motoren rijden beide iets goedkoper (in liters) op V-power.
Maar mijn auto scheelt 't echt veel. Dat is 560km vs 630km op een volle tank.
Het prijsverschil 'verdient' zich dan toch wel terug. Zelfs met 32ct verschil.

Verder is de E10 een veroorzaker van veel storingen en andere ellende.
Als je 1x naar de reparatie moet, daar kan je vele liters V-power voor tanken.
Deze jongen tankt echt geen ethanol meer!
 
Waarom wordt de benzine in NL alleen maar duurder terwijl die in D goedkoper wordt?

11 juni 2022……………………………………………………………/…vandaag 😇
IMG_7517 2.jpegIMG_7630 2.jpeg

bron
 
Ja, idd heel vreemd!
Let wel op dat een Duitse benzinepomp op een dag meermaals de literprijs verandert.

Ik was ook blij verrast dat de benzine 4ct goedkoper was geworden dan verwacht bij onze Duitse buren.
90 L was daarom toch weer €3.60 extra minder uitgeven. (woensdag voor V-power €2.17 betaald)
 
Waarom wordt de benzine in NL alleen maar duurder terwijl die in D goedkoper wordt?
“Volgens marktdeskundige Paul van Selms van consumentencollectief UnitedConsumers hebben oliemaatschappijen weinig haast om de prijzen voor benzine en diesel te verlagen als de olieprijzen dalen. Bij een stijgende olieprijs gooien ze juist wel zo snel mogelijk de brandstofprijzen omhoog.” Telegraaf

Blijkbaar vinden de oliemaatschappijen het hier wel prima zo. Er staan nog steeds voldoende files.
Vraag me sowieso al lang af waarom dat kartel toegestaan wordt. Als er ergens prijsafspraken zijn, dan is het wel daar. We noemen het dan “landelijke adviesprijs”.
 
Ik rij nog wel eens langs deze Shell pomp, die op zich niet duur is tov de concurrentie in de buurt.

Maar zouden er echt nog klanten zijn die bereid zijn om 32 cent meer te betalen voor 98?

Bekijk bijlage 1775576
Wat dacht je van een oudere BMW, waarbij het motor management over de zeik gaat van e10. Hij mag zelfs ron 91 tanken, maar het enige alternatief in nl voor e10 is 98. Begin dus langzamerhand weer aan wat anders te denken. 2 jaar terug bij aanschaf was het prijsverschil een stuk kleiner.
 
Wat dacht je van een oudere BMW, waarbij het motor management over de zeik gaat van e10. Hij mag zelfs ron 91 tanken, maar het enige alternatief in nl voor e10 is 98. Begin dus langzamerhand weer aan wat anders te denken. 2 jaar terug bij aanschaf was het prijsverschil een stuk kleiner.
Ik had moeten schrijven “die hier nog 98 tanken”. Ik weet dat sommige motoren 98 vereisen of geen ethanol mogen. Zelf kies ik hier ook voor. Ik weiger alleen om zoveel extra te betalen, dan rij ik wel een stukje verder.
 
Ik rij nog wel eens langs deze Shell pomp, die op zich niet duur is tov de concurrentie in de buurt.

Maar zouden er echt nog klanten zijn die bereid zijn om 32 cent meer te betalen voor 98?
Ja. Ik tank met mijn V70 altijd V-Power of BP Ultimate.
Maar ik rij dan ook op LPG, benzine tank ik een keer per maand voor 2 tientjes.
Voor degenen die het niet weten, de meeste LPG-auto's starten op benzine, en gaan na een paar minuten vanzelf overschakelen op LPG.
 
Waarom wordt de benzine in NL alleen maar duurder terwijl die in D goedkoper wordt?

11 juni 2022……………………………………………………………/…vandaag 😇
Bekijk bijlage 1775614Bekijk bijlage 1775612

bron
Je bent in Nederland, en dit land wil kost wat kost nummer 1 op de wereldranglijst blijven met de benzineprijs. Prijzen worden onderling ook afgesproken, heeft verder niks met de olieprijs te maken. Olieprijs werkt doorgaans maar 1 kant op. Zakt de olieprijs, dan blijft het wekenlang doodstil aan de pomp betreft de prijs. Andersom wordt hetzelfde uur nog geregeld.
 
Ik snap de redenen om 98 te tanken, maar niet dat men daar 32 ct extra voor betaalt. Het verschil was jarenlang 15 ct bij dit station.
Heeft verschillende reden? Je wilt niet hebben dat je auto begint te fikken onder het rijden omdat deze benzine lekt door aangetaste afdichtingen. Je wilt aanmerkelijk zuiniger rijden met E5/98. En je wilt geen bedorven benzine in je systeem krijgen na lange stilstand door E10. Voor de maatschappijen is het 1 groot verdienmodel. Benzine verkopen die slechter rendement heeft en beperkt houdbaar is, geeft omzetverhoging. (Principe als vlees injecteren met water om het verkoopgewicht te verhogen. Het is vaak prijs/kilo. Is een bekende supermarkt truc). Liefste zou de maatschappij er water willen bijgooien om het volume kunstmatig te verhogen? Maar ja, dit geeft helemaal gedoe: water brandt en mengt niet. Om te voorkomen dat mensen massaal overgaan op de zuinige zuivere benzine zet je die prijs flink hoger. De prijs is immers ook omgekeerd evenredig met de zuinigheid van auto's, er moet gewoon kost wat kost een winst streefbedrag binnengeharkt worden. Daar halen ze allerhande trucs voor uit die ze afspreken. Aangelengde en vervuilde E10 benzine is daar 1 van?
 
Terug
Bovenaan Onderaan