Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

Jammer van de benzine.

Zojuist E5 getankt voor 1,89 euro 6,5 Km van huis. Scheelt maar 60 cent per liter met Nederland pffff. 24 Euro bespaard. Helaas gaat dan wel het geld het land uit. Maar dat ga ik in mijn eentje toch niet oplossen.
 
Heeft niets met complot te maken: E10 is voor de oudere auto en daar wil men zsm vanaf. Simpel.
Verbieden kan niet, wel uit de markt prijzen. En dat is exact wat hier gebeurt. Alleen zullen ze het niet hardop durven te zeggen.
Uitsterf tactiek.
Als je probeerde me gerust te stellen… da’s nie gelukt :)

“Een complot of samenzwering is een geheime samenwerking tussen mensen met een kwaadaardig doel. Een complottheorie is meer dan een vermoeden of een geloof over het bestaan van een bepaald complot.”
 
Het blijft een verdien (complot) model.

Vroeger had je hoog en laag compressie motoren.
Vandaar 95 en 98.
Tegenwoordig heb je dan 95/5 95/10 98/5
De (goede) olie is bijna op en goede benzine is niet meer te koop, vroeger kon
je het met gemak 25 jaar bewaren.
Dan startte een schuurvondst ook nog gewoon na een lange rust.
Maar het was wat giftiger.
Nu hebben heel wat 2 en 4 takt brommers het loodje gelegd.

Vergeet ook niet dat je meer bent gaan betalen naast de hoge prijs.
Ethanol is goedkoper dan benzine.
10% duur spul er uit, 10% meuk erin.

Gelukkig heb ik een goede kwaliteit oldtimer auto
Die mocht in 1986 al E10.
 
Het blijft een verdien (complot) model.

Nu hebben heel wat 2 en 4 takt brommers het loodje gelegd.
Mijn 2-takt bromfiets (1973) mag absoluut geen E10.
Als er ethanol in de brandstof zit, kan gelijk een set nieuwe rubbers worden besteld.
(gelukkig zijn de krukas-keerringen wel inmiddels al vervangen voor ethanol-bestendig)
 
Vroeger had je zelfs 91 of wel 'normale' benzine. Maar de belofte bij de invoering van E10 was wel dat ethanol-vrij leverbaar zou blijven voor de oudjes. Over de meerprijs hebben ze bij mijn weten niets gezegd.
 
Mijn 2-takt bromfiets (1973) mag absoluut geen E10.
Als er ethanol in de brandstof zit, kan gelijk een set nieuwe rubbers worden besteld.
(gelukkig zijn de krukas-keerringen wel inmiddels al vervangen voor ethanol-bestendig)
Mijn 2-takt Villiers-gemotoriseerde Salira loopt op mengsmering die ouderwetsch in de tank moet worden gemengd.
E10 mengt slecht(er) met tweetaktolie, dus ik meng met E5/E0.

Mijn ouwe Hondaatjes 4-takt krijgen uit principe geen E10..

Alleen mijn auto pruimt E10, en zelfs die krijgt het niet of uitzonderlijk..
 
Vroeger had je zelfs 91 of wel 'normale' benzine. Maar de belofte bij de invoering van E10 was wel dat ethanol-vrij leverbaar zou blijven voor de oudjes. Over de meerprijs hebben ze bij mijn weten niets gezegd.
Politiek he, 😇
En E5 is leverbaar.🥺
 
Jammer van de benzine.

Zojuist E5 getankt voor 1,89 euro 6,5 Km van huis. Scheelt maar 60 cent per liter met Nederland pffff. 24 Euro bespaard. Helaas gaat dan wel het geld het land uit. Maar dat ga ik in mijn eentje toch niet oplossen.

Lig jij daar wakker van. 🤔
Ik doe het er om : hoe harder ik de Nederlandse overheid met buitenlandse bestedingen kan naaien, hoe beter🤗

dat geld dat jij hier uitgeeft stuurt men weer direct de EU in.
Naar Italiie en Griekenland b.v.
 
Kale benzine prijs ligt rond de 82 cent (35 % van de prijs aan de pomp) 1 liter ethanol produceren ligt rond de 45 cent, voor zover op het web te achterhalen.
 
Lig jij daar wakker van. 🤔
Ik doe het er om : hoe harder ik de Nederlandse overheid met buitenlandse bestedingen kan naaien, hoe beter🤗

dat geld dat jij hier uitgeeft stuurt men weer direct de EU in.
Naar Italiie en Griekenland b.v.
Ah, is dat wat er met jouw benzinegeld gebeurd. En als dat al zo is, onze buurlanden doen dat niet?
Vestzak/broekzak: minder inkomsten moet de overheid compenseren met meer belastingen, ook voor jou...
Je persoonlijke voordeel is je uiteraard van harte gegund. ;)
 
Ah, is dat wat er met jouw benzinegeld gebeurd. En als dat al zo is, onze buurlanden doen dat niet?
Vestzak/broekzak: minder inkomsten moet de overheid compenseren met meer belastingen, ook voor jou...
Je persoonlijke voordeel is je uiteraard van harte gegund. ;)
Dank U🤗
 
Viel tegen bij de pomp in Alstatte, grote tankwagen die zijn lading loosde voor de vele bezoekers:

189,90 e5 per liter ….

D4527358-9F93-4DD6-853E-04C12D4FF21E.jpeg
 
Staat op de foto er ook 1 z'n jerrycan(s) te vullen. Komt mij heel bekend voor.:t
Spoedig maar weer eens 250 liter gaan halen.

BTW
Pas terug las ik dat het is toegestaan om 240 liter achter in de kofferbak te hebben.
Moet wel 'vaststaan'. Oke, ik zal het spul voortaan vastzetten.
Al die slappe verhalen van rijdende bom ect daar maken ze mij niet bang mee.
Na meer dan 1 miljoen km is er bij mij nog nooit 1 achter naar binnen gereden. Dus die paar km vanaf Dld..................:W

Hooguit kan je tegen een heffing oplopen vwb accijnzen.
Door de jaren heen 1000-den euries uitgespaard, dus al zou je een keer 'de lul' zijn dan valt de schade eigenlijk nog wel mee!
 
Staat op de foto er ook 1 z'n jerrycan(s) te vullen. Komt mij heel bekend voor.:t
Spoedig maar weer eens 250 liter gaan halen.

BTW
Pas terug las ik dat het is toegestaan om 240 liter achter in de kofferbak te hebben.
Moet wel 'vaststaan'. Oke, ik zal het spul voortaan vastzetten.
Al die slappe verhalen van rijdende bom ect daar maken ze mij niet bang mee.
Na meer dan 1 miljoen km is er bij mij nog nooit 1 achter naar binnen gereden. Dus die paar km vanaf Dld..................:W

Hooguit kan je tegen een heffing oplopen vwb accijnzen.
Door de jaren heen 1000-den euries uitgespaard, dus al zou je een keer 'de lul' zijn dan valt de schade eigenlijk nog wel mee!
Gisteren nog + 170 liter in belgie gehaald.
 
Staat op de foto er ook 1 z'n jerrycan(s) te vullen. Komt mij heel bekend voor.:t
Spoedig maar weer eens 250 liter gaan halen.

BTW
Pas terug las ik dat het is toegestaan om 240 liter achter in de kofferbak te hebben.
Moet wel 'vaststaan'. Oke, ik zal het spul voortaan vastzetten.
Al die slappe verhalen van rijdende bom ect daar maken ze mij niet bang mee.
Na meer dan 1 miljoen km is er bij mij nog nooit 1 achter naar binnen gereden. Dus die paar km vanaf Dld..................:W

Hooguit kan je tegen een heffing oplopen vwb accijnzen.
Door de jaren heen 1000-den euries uitgespaard, dus al zou je een keer 'de lul' zijn dan valt de schade eigenlijk nog wel mee!
Klopt, maak ik daar bij K&K in Alstätte regelmatig mee. Vorige keer een NL’er die grote 25l jerrycans aan het vullen was….gelukkig stond ik in een andere rij…. _O-

Ik woon er kort bij, dus geen gesleep….. :}
 
Laatst bewerkt:
Als ik met de auto tank dan neem ik 15 liter mee voor de motor.
Maar ik woon 6,5 Km van het tankstation dat E5 verkoopt voor 1,89.
Een keer tanken betekent voor mij een weekhoeveelheid. Erg blij met Duitsland. 😄
 
Als ik met de auto tank dan neem ik 15 liter mee voor de motor.
Maar ik woon 6,5 Km van het tankstation dat E5 verkoopt voor 1,89.
Een keer tanken betekent voor mij een weekhoeveelheid. Erg blij met Duitsland. 😄
Daar kom ik gemiddeld ook op….soms minder ivm slecht weer of geen zin. Auto is teruggevallen naar 1 keer per maand en de tank van gisteren was ‘slecht’ 30,04 liter..

Kortom, rijden wordt minder sinds de recente verhogingen…..;)
 
Al die slappe verhalen van rijdende bom ect daar maken ze mij niet bang mee.
Daar probeerden ze destijds ook LPG-rijden mee te ontmoedigen..
Hooguit kan je tegen een heffing oplopen vwb accijnzen.
Door de jaren heen 1000-den euries uitgespaard, dus al zou je een keer 'de lul' zijn dan valt de schade eigenlijk nog wel mee!
Ook dat kan helemaal niet; Deutschland = EU = Schengen.
Dus je hebt al belasting betaald...in Deutschland.
Bangmakerij
 
Als je gewoon geschikte jerrycans gebruikt die gemaakt zijn om benzine te vervoeren dan moet het goed zijn toch?

Dat mensen ook benzine vervoeren in plastic zakken is misschien niet helemaal top 😄
 
Terug
Bovenaan Onderaan