Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

Even Super (E5) getankt...auto vol, kofferbak ook (jerrycans van 22 en 30L)
Hoppa...

Screenshot_20220804-215119_Chrome.jpg
 
Doe ik ook ff n duit in zakkie. Mijn Tiger 955i draait het best op E10? Heb hier en in duitsland paar x E5 (super) getankt. Vond motortje niet fijn? Maar mijn japannertje vind (zeker duitse) E5 super heerlijk?
Japannertje heeft dat wel geen injectie.
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor rijd zuiniger op Duitse benzine.

Haalde laatst 1 op 20
Normaal rijd ik 1 op 17-18

Of in Nederland krijg je minder benzine voor het zelfde geld! Aantal liters wat ik tank bij de zelfde aantal gereden km’s verscheelt per pomp.

Texaco of BP verschillen hier in.
Bij de BP gaat er altijd meer brandstof in, maar kan er ook meer mee rijden?!

Texaco gaat er minder in, maar doe er ook iets minder mee.
 
Mijn motor rijd zuiniger op Duitse benzine.

Haalde laatst 1 op 20
Normaal rijd ik 1 op 17-18

Of in Nederland krijg je minder benzine voor het zelfde geld! Aantal liters wat ik tank bij de zelfde aantal gereden km’s verscheelt per pomp.

Texaco of BP verschillen hier in.
Bij de BP gaat er altijd meer brandstof in, maar kan er ook meer mee rijden?!

Texaco gaat er minder in, maar doe er ook iets minder mee.
Zeker dat het niets te maken heeft met het feit dat het verkeer in Duitsland vlotter is? (Minder verkeerslichten enzo)
 
Mijn motor rijd zuiniger op Duitse benzine.

Haalde laatst 1 op 20
Normaal rijd ik 1 op 17-18

Of in Nederland krijg je minder benzine voor het zelfde geld! Aantal liters wat ik tank bij de zelfde aantal gereden km’s verscheelt per pomp.

Texaco of BP verschillen hier in.
Bij de BP gaat er altijd meer brandstof in, maar kan er ook meer mee rijden?!

Texaco gaat er minder in, maar doe er ook iets minder mee.
Dit fenomeen heb ik in NL ook.. weet niet wat het is enige conclusie tot nu toe dat vaak de goedkope pompen mij minder KM geven.

Het ligt waarschijnlijk aan samenstelling van de brandstof + manier van rijden.
 
En ook mbt de verschillende merken hoor ik vaker dat vrijwel elke tankwagen gewoon met hetzelfde gevuld wordt alleen de opdruk is anders.
 
Laatst bewerkt:
En ook mbt de verschillende merken hoor ik vaker dat vrijwel elke tankwagen gewoon met hetzelfde gevuld wordt alleen de opdruk is anders.
We hebben hier een forumlid dat brandstoffen naar de pomp bracht. Die zei dat ook. En als je een beetje oplet zie je dat de transportfirma in jouw regio ook voor diverse merken rijdt. Kan wel wel iets herinneren over een klein kannetje met additieven dat per merk wordt toegevoegd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan