Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

Bekijk bijlage 1794474
In de Pruus ietsjes duurder...maar nog steeds goedkoper dan in Ollanda
E10 getankt met de auto net over de grens bij Sittard, constante stroom van gele kentekens.
IMG-20220810-WA0012.jpg
 
Gisteren een motorfiets uit een garage gehaald die daar 20 jaar heeft stilgestaan. Banden opgepompt en startkabels aangesloten. Weet niet wat voor benzine al die tijd in de bijna volle tank zit, stinken doet het behoorlijk. En blijkbaar goed genoeg ontvlambaar om na twee startpogingen tevreden aan te slaan!!
Dat zal geen E10 zijn, want dat bestaat nog maar net.:+
 
E10, E5, E-weetikveel.
We leuteren het hele topic ermee vol.

Opvallend is wel dat in Duitsland E5 slechts 5 cent duurder is, in Nederland minimaal 20 cent?

Is Nederland anti-E5?
 
E10, E5, E-weetikveel.
We leuteren het hele topic ermee vol.

Opvallend is wel dat in Duitsland E5 slechts 5 cent duurder is, in Nederland minimaal 20 cent?

Is Nederland anti-E5?
De E5 in NL is vervangen door de E10. Dus 2 smaken. 98 of e10. 2 weken geleden in Duitsland getankt. Toen waren de prijzen in NL

E10: 2.01
98: 2.14 ( dacht ik)

Duitsland heeft er 3
E10: 1.71
E5 (95): 1.74
Plus (98) 1.84
 
Grensgebied tankt iedereen over de grens _O-
Niet altijd maar wel vaak….. ;)

Gisteren bij de Tinq was het 1,95/liter e10 en bij de Shell 2,09/liter E10….Dld weet ik nu niet maar vanmorgen onderweg naar Gildehaus zal ik er op letten want de VFR kan een halve tank gebruiken.

Overigens heb ik geen app, paar centen verschil is niet de moeite, ik heb mijn ’vaste’ plekken als ik ook de boodschappen doe.
 
Als je je eigen vaste plekken hebt dan weet je zelf wel waar je moet zijn. Maar ik heb wel gemerkt dat het in Duitsland zomaar 30 cent per liter kan schelen op een paar km afstand. En zelfs bij hetzelfde station maar op andere tijden heb ik verschillen van boven de 20ct per liter gezien.
Ik maak geen verre reizen zoals jij dat doet….. ;) ….één tank leeg rijden ben ik weer thuis..
 
In Frankrijk is inderdaad per vandaag de accijns omlaag gegaan. Net €1,589 betaald per liter E10. Gisteren een dubbeltje meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan