Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

86% van het wagenpark van Brazilië rijdt men al 25 jaar met een mix van teminste 25% (E25) tot maar liefst 100% (E100) hydraad-bio ethanol brandstof. Voertuigen zijn voorzien van een flex-fuel systeem, gewoon van bekende voertuigen van grote autobouwers.. ook motoren zijn hierop aangepast, die kunnen op elk soort brandstof rijden van E0 tot E100.. Niks aan de hand

En hier wordt men voor pauper uitgemaakt als je 90% benzine tankt i.p.v 95%_O-
Je zegt het zelf al.
Aangepaste systemen.

Het is allemaal niet zo moeilijk maar sommige mensen lijken liever oogklepjes op te hebben
 
Mag ik het ook omdraaien ?!
Veel mensen willen niet meer luisteren naar mensen die werken aan motorvoertuigen.

Stap gewoon eens een willekeurige brommer/motor/auto garage binnen en vraag naar ervaringen met e5 en e10.
Iedereen die ik ken die ook maar enigszins in een dergelijk vakgebied werkt is het er over eens dat je beter e5 kan tanken dan e10
EDIT: uitzonderingen daargelaten
Zou niet weten wat ik daar moet vragen. Fabrikanten zijn duidelijk wat wel en niet kan, en verder gewoon logisch verstand gebruiken en kijken wat in de praktijk goed werkt.
 
Zou niet weten wat ik daar moet vragen. Fabrikanten zijn duidelijk wat wel en niet kan, en verder gewoon logisch verstand gebruiken en kijken wat in de praktijk goed werkt.
Als je auto of motor naar de kloten zijn, koop je gewoon weer nieuwe 🤗 ,geld zat 🤷‍♂️
 
Ik heb 5 jaar geleden twee auto's gekocht; een 2001 Alfa 147 1.6 ECO voor 500 EUR en een 2005 Fiat Panda 1.1 voor 1.500 EUR. Beide hebben uitsluitend E10 gekregen, de Alfa was daar volgens Alfa Romeo niet geschikt voor. Ik heb met die wagen meer dan 150.000 km op E10 gereden, zonder enig probleem. Ondertussen stond de Panda met 10 liter E10 in de tank zo'n 4,5 jaar te wachten tot ik 'm weer startte. Paar seconden en zij liep, mee naar Deutschland voor boodschappen en volgetankt met E10. Allemaal sprookjes denk ik dan.... :Y maar wie ben ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: JHW
Ik heb 5 jaar geleden twee auto's gekocht; een 2001 Alfa 147 1.6 ECO voor 500 EUR en een 2005 Fiat Panda 1.1 voor 1.500 EUR. Beide hebben uitsluitend E10 gekregen, de Alfa was daar volgens Alfa Romeo niet geschikt voor. Ik heb met die wagen meer dan 150.000 km op E10 gereden, zonder enig probleem. Ondertussen stond de Panda met 10 liter E10 in de tank zo'n 4,5 jaar te wachten tot ik 'm weer startte. Paar seconden en zij liep, mee naar Deutschland voor boodschappen en volgetankt met E10. Allemaal sprookjes denk ik dan.... :Y maar wie ben ik.
Een mooi verhaal, maar zo lang bestaat E10 nog niet in Nederland.
 
Laat je ons straks (vol trots :? ) ook weten als er wel dikke problemen zijn gekomen?
Met bijschrift: Ik was heel eigenwijs en zit NU met dikke ellende.)
Na 29 duizend kilometer is het wel een heel langzaam vergif, een beetje vergelijkbaar met koffie,...kun je ook 100 mee worden.
 
Ik heb 5 jaar geleden twee auto's gekocht; een 2001 Alfa 147 1.6 ECO voor 500 EUR en een 2005 Fiat Panda 1.1 voor 1.500 EUR. Beide hebben uitsluitend E10 gekregen, de Alfa was daar volgens Alfa Romeo niet geschikt voor. Ik heb met die wagen meer dan 150.000 km op E10 gereden, zonder enig probleem. Ondertussen stond de Panda met 10 liter E10 in de tank zo'n 4,5 jaar te wachten tot ik 'm weer startte. Paar seconden en zij liep, mee naar Deutschland voor boodschappen en volgetankt met E10. Allemaal sprookjes denk ik dan.... :Y maar wie ben ik.
Italiaanse kwaliteitsproducten,... en dan verbaast zijn,..
 
Ik baal dat Alfa geen werk maakt van elektrisch rijden nog. Ik overweeg ooit een Mito 0.9 TwinAir te kopen. Voor een klein autotje vind ik hem best geslaagd en ze zijn betaalbaar.
Ik zou die twinair tweecilinder overslaan, dat is een onaangename pruttel die je zeer laagtoerig moet rijden (en dat voelt niet goed)
 
Agh, ik heb vroeger een Alfa 156 gehad en daar was ook nooit iets mis mee. Ik weet zeker dat die Mito een stuk goedkoper dan mijn BMW RT is.

Ik heb vroeger een Volkswagen Kever gehad, daar had ik nooit wat mee, dus dan is een Golf 1.4 TSI uit 2008 ook goed?

Je moet het helemaal zelf weten hoor, ik zou je dan alleen even adviseren om je goed in te lezen in de Twinair motor van Fiat. Die motoren vervuilen extreem snel van binnen waardoor olie kanalen verstopt raken en de lagers te weinig smering krijgen. Het is niet de vraag óf ze kapot lopen, maar wanneer. Succes.


Maar weer ontopic...
 
Ik heb vroeger een Volkswagen Kever gehad, daar had ik nooit wat mee, dus dan is een Golf 1.4 TSI uit 2008 ook goed?

Je moet het helemaal zelf weten hoor, ik zou je dan alleen even adviseren om je goed in te lezen in de Twinair motor van Fiat. Die motoren vervuilen extreem snel van binnen waardoor olie kanalen verstopt raken en de lagers te weinig smering krijgen. Het is niet de vraag óf ze kapot lopen, maar wanneer. Succes.


Maar weer ontopic...
En dat alles door verkeerde motorolie, dat is echt het enige probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan