Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Ik dacht toch even.. hij rijdt aan de verkeerde kant van de weg. _O-
Er is een nieuw model aangekondigd met 15 kW. Dat wordt al een stuk interessanter om ook op de snelweg te gebruiken. :9
 
Maar wel een leuk motortje toch ? Niet voor de autoweg of snelweg maar wel voor stedelijk gebied en buitenwegen.
Video is ook goed gemaakt, maar wat een jungle daar in Engeland...

Heel herkenbaar “No clutch, no gears, no nothing!“
 
Maar wel een leuk motortje toch ? Niet voor de autoweg of snelweg maar wel voor stedelijk gebied en buitenwegen.
Video is ook goed gemaakt, maar wat een jungle daar in Engeland...

Heel herkenbaar “No clutch, no gears, no nothing!“
Wederom in de buurlanden verkrijgbaar als motor. NL staat er op hun eigen site als dealer nog niet tussen. Maar wel alvast weer de 50kmu versie hier beschikbaar. -O-
 
Maar wel een leuk motortje toch ? Niet voor de autoweg of snelweg maar wel voor stedelijk gebied en buitenwegen.
Video is ook goed gemaakt, maar wat een jungle daar in Engeland...

Heel herkenbaar “No clutch, no gears, no nothing!“
Er is ook nog een 15 kw versie die 105 km pu kan en 5 versnellingen heeft. Die kost iets meer, ik kon er geen Nederlandse dealer van vinden. Erg leuk vormgegeven fietsje. 105 km is goed genoeg nu 100 km pu de norm is. 150 km bereik. Ook prima voor 6500 euro
 
Er is ook nog een 15 kw versie die 105 km pu kan en 5 versnellingen heeft. Die kost iets meer, ik kon er geen Nederlandse dealer van vinden. Erg leuk vormgegeven fietsje. 105 km is goed genoeg nu 100 km pu de norm is. 150 km bereik. Ook prima voor 6500 euro
Bij de Belgische dealer zag ik 70-90km bereik staan.

De pro kost als brommer in NL al 6990, daar komt als motorfiets vast nog duizend bij. :X

[edit] Die laatste site is beetje verwarrend. Geen idee hoe ze aan de prijs komen en waarom er steeds 'brommer' staat in de beschrijving. Zo te zien een verzamel pagina. Met linkje om zelf individueel te importeren. Zie dan maar op motor kenteken (of brommer) te krijgen. :?
 
Laatst bewerkt:
Er is ook nog een 15 kw versie die 105 km pu kan en 5 versnellingen heeft. Die kost iets meer, ik kon er geen Nederlandse dealer van vinden. Erg leuk vormgegeven fietsje. 105 km is goed genoeg nu 100 km pu de norm is. 150 km bereik. Ook prima voor 6500 euro
Met 15 kW zou je toch wel harder moeten kunnen dan 105 km/u. :?
 
Mocht iemand zich geroepen voelen een weerwoord te bieden aan onze eigen Trump...


 
Ja sorry, ik ga hier niet eens meer serieus op in, heeft totaal geen nut.

Zulke extremistische ideeën vind je verder alleen bij jihadi’s en die zullen ook nooit van mening veranderen.

Is dit hobby verhaal al eens voorbij gekomen hier?


Wat mij opvalt, het is een heel ander publiek dat aan zo’n elektrische motor sleutelt dan het soort dat we kennen.

In de autowereld zie je dat inmiddels ook, vroeger was de auto het domein van de petrolheads, bij vooruitstrevende elektrische auto’s vind je vooral lieden die goed zijn met computers.
 
De grap is dat hij niet zo heel goed is. Ik durf te stellen dat hij er minder in thuis is dan ik zelf.
Maar hij genereert redelijk wat views en daarmee genoeg mensen die hem van tips voorzien. Of van feitelijke hulp, al weet ik niet of de accu bouwer van dit filmpje al een bekende van hem was voor hij hier aan begon.
 
Ja sorry, ik ga hier niet eens meer serieus op in, heeft totaal geen nut.

Zulke extremistische ideeën vind je verder alleen bij jihadi’s en die zullen ook nooit van mening veranderen.

Wat mij opvalt, het is een heel ander publiek dat aan zo’n elektrische motor sleutelt dan het soort dat we kennen.

In de autowereld zie je dat inmiddels ook, vroeger was de auto het domein van de petrolheads, bij vooruitstrevende elektrische auto’s vind je vooral lieden die goed zijn met computers.

Ik verdenk 'm van trollen, maar idd zijn er lieden met een behoorlijke plaat voor de kop.
Toch is het wel grappig om te lezen hoeveel tegengas er komt. Valt me eerlijk gezegd mee van M-F.
 
Of bedoel je “veel Kilocalorieën naar binnen gewerkt” ? :+
Die +5 kilo zijn inderdaad geen spieren. _O-
Hopelijk mag de sportschool weer snel open.
Dit jaar nog niet gereden, het wordt tijd voor een amateur wedstrijdje op Zandvoort. Doel -15 kilo. :X
 
Laatst bewerkt:
Toch een nadeeltje voor EV is het brandgevaar van de accu.

Bij mijn huidige opdracht mogen EV's alleen nog op inrij verdieping staan in de parkeergarage. (onder gebouw)
Lagere verdiepingen zijn verboden ivm zeer moeilijk blussen en hitte.
Dit hebben ze niet zelf verzonnen maar is op advies van de brandweer.
Ook zullen de laadpalen in de garage verwijderd gaan worden. (aantal blijft gelijk er komen er meer buiten nu)

Het zal inderdaad niet snel gebeuren maar wanneer het gebeurd is het blussen echt een uitdaging.
Er is bij ons nog niets gebeurd anders dan een Tesla waarbij de mennekes stekker vastgesmolten zat in de laadpaal.
Die was blijkbaar ook behoorlijk heet geworden, kabel kon weggegooid worden en laadpaal moest worden gerepareerd.

Ik zal er niet minder om rijden, maar dit is wel een nadeel.

Onderzoekje: https://www.researchgate.net/publication/338542510_A_Review_of_Battery_Fires_in_Electric_Vehicles
 
Terug
Bovenaan Onderaan