Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Ik heb 6 jaar terug toen ik nog bij een ontwikkelaar van een range extender werkte al contact gehad met Tesla over het gebruik van range extenders. Tesla NL was toen zeer geïnteresseerd en stelde direct een auto beschikbaar maar ze werden binnen 2 weken terug gefloten door Tesla US. De auto moest per direct retour en alle uitgewisselde documentatie moest ook retour.

Dit betrof wel een verbrandingsmotor maar een geheel nieuw concept, klein, compact en een volledige integratie van motor, generator en controller. Nieuw motor principe zonder kruk-as en haast geen bewegende delen.

Voor zover ik het begrijp wil Tesla niet geassocieerd worden met verbrandingsmotoren.

Verschillende mensen willen een Tesla schijnbaar “verbeteren”, een Nederlander bouwde er een brandstofcel in, de “Hesla”, en deze gaat echt terug in de tijd door een verbrandingsmotor in te bouwen:


Op een ander forum maakte iemand hierover een leuke vergelijking: Dit is als een van de eerste T Fordjes kopen, daar de motor uit halen en er een paard voor zetten.
 
Voor zover ik het begrijp wil Tesla niet geassocieerd worden met verbrandingsmotoren.

Verschillende mensen willen een Tesla schijnbaar “verbeteren”, een Nederlander bouwde er een brandstofcel in, de “Hesla”, en deze gaat echt terug in de tijd door een verbrandingsmotor in te bouwen:


Op een ander forum maakte iemand hierover een leuke vergelijking: Dit is als een van de eerste T Fordjes kopen, daar de motor uit halen en er een paard voor zetten.

Dit was echt als back-up bedoeld. Voor de lease sukkels die alle signalen negeren en doorrijden tot alles op en leeg is. Dan hoeft de ANWB niet te komen met een aggregaat want dan heb je je eigen back-up bij je.

Dus geen poging tot "verbetering" maar meer een optie tot uitbreiding.
 
20200514_183129.jpg
20200514_183114.jpg
 
Voor zover ik het begrijp wil Tesla niet geassocieerd worden met verbrandingsmotoren.

Verschillende mensen willen een Tesla schijnbaar “verbeteren”, een Nederlander bouwde er een brandstofcel in, de “Hesla”, en deze gaat echt terug in de tijd door een verbrandingsmotor in te bouwen:


Op een ander forum maakte iemand hierover een leuke vergelijking: Dit is als een van de eerste T Fordjes kopen, daar de motor uit halen en er een paard voor zetten.
De Hesla zou ik toch wel een verbetering willen noemen.
 
(foto's politie-zero)

Ik wil het zero-topic niet vervuilen met wéér een reclamepraatje voor Energica, maar je verhaal daar lezend @Deputy Duc (en daarmee wil ik niets afdoen aan de zero) ...... ik zou toch eens proberen om een Energica SS9+ als proef zien te krijgen. Bijvoorbeeld de Horizon.
Meer mogelijkheden met vering (standaard Marzocchi, Öhlins optioneel), Brembo remmerij, meer geluid dan de Zero, mogelijkheid tot snelladen, optisch meer "motor".
Afkomstig uit de racerij, qua materialen en rijprestaties dus allemaal een niveau hoger.
Standaard begrensd, maar softwarematig wellicht - in overleg met de fabriek - aan te passen (zelfde techniek voor alle 3 de uitvoeringen, alleen de Ego is niet begrensd)

Nadelen? Zeker. Voornaamste is denk ik ketting ipv riem (maar met een pro-oiler kom je een heel eind). Hoewel de riem ook niet het eeuwige leven heeft, lees ik.
En de hogere aanschafprijs, zeker tov het door jou geteste model zero.

Hier (klik) je collega's in 2016 nog op de 'oude' Eva.
 
Hallo beste forumleden.
Mag ik aub om advies vragen zonder het hele Google na te zoeken of Topics op dit Forum te hoeven doorzoeken.
Ik ben op zoek naar een zaak/bedrijf in Nederland die te koop hebben een elektrische motorfiets maar dan in het formaat 125/250cc
Een Zero of Energica zijn helaas te prijzig voor mij en zou liever een kleiner/lichter formaat elektrische motorfiets aanschaffen.
Het zou dan gaan om een elektrische motorfiets van een kleiner kaliber erbij te hebben voor de stadsritjes.
Ik zat laatst al te denken aan een elektrische brommer/scooter, maar die gaan maximaal 45 of krap 50 en hebben doorgaans maar een maximale range tussen de 50 en 80 kilometer onder gunstige omstandigheden.
Dus dat gaat em niet worden.
Maar......als er nou een klein formaat elektrische motorfiets bestaat die maximaal rond de 100km per uur rijdt en een range van minimaal 150 kilometer, dan zou ik in mijn nopjes zijn.
Heeft iemand van jullie gedegen adviezen en tips voor mij?
Vr gr
 
Ik kom toch gauw bij de Zero FX. Is veel verkocht en is veel kennis over. Volgens sommigen het beste product van Zero.
 
Heren, heel erg bedankt voor jullie input en meedenken.
Ik zal eens verder gaan graven.
Zelf een elektrische motorfiets importeren zal ik niet doen, maar wellicht kom ik tzt een zaak tegen die de machine verkoopt van mijn gading.
 
precies.. En eigenlijk ook de vraag of je wel dat soort afstanden wil rijden op een overgroeide brommer...
 
Ik kom toch gauw bij de Zero FX. Is veel verkocht en is veel kennis over. Volgens sommigen het beste product van Zero.

Lijkt me ook de ideale stadsmotor. Gaat snelwegsnelheden als je het nodig hebt, licht en wendbaar, goede ground clearance... Je kan alleen niet snelladen dus op is op.
 
Misschien een wilde gedachte... Er zijn lichte, betaalbare motoren en scooters met verwisselbare batterij. Dan koop je er een extra batterij bij (of twee), die neem je mee en je hebt de actieradius verdubbeld, of meer.

Gogoro is daarmee bezig, Yamaha en Honda willen het schijnbaar ook gaan doen. Zero FX kan het trouwens ook.

Hier wat linkjes:


Yamaha unveils battery swap electric scooter - Motorbike Writer

Honda Is Now Bringing Its Own Swappable Battery Tech To The Party
 
Laatst bewerkt:
Kennen jullie deze ook al?
Vind em echt super goed eruit zien.
Helaas alleen in snor en brommer variant te krijgen.
Zoiets zou er moeten zijn met een vermogen van rond de 100km per uur.

 
Was al een Topic over zag ik net.
Deze zou het wel eens kunnen zijn voor mij.
Helaas en potdomme is deze Super Soco TC Max nog niet verkrijgbaar in ons kikkerland.
Dat vind ik nou weer erg jammer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan