• Hoi Bezoeker, we hebben weer iets nieuws voor je, de MF Marktplaats! Test deze nieuwe functionaliteit en laat weten wat je er van vindt. Kijk hier voor meer informatie.

Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Artemecion

Electrified!
7 dec 2008
3.465
568
37
Uitgeest
Ik zit nu op 46.000 en had em wel serieus richting de 50.000 gehad als Covid 19 er niet was geweest. Is volgens Marchel ook wel een een leuke mijlpaal in de Energica-community. Nou ja, het is niet anders; niemand maakt veel kilometers nu.
Check!
Hier nu net de 26k gepasseerd, maar had zonder Corona al dik over de 30k gezeten.

• Like
Waarderingen: EsBeKa

EsBeKa

MF'er
4 mei 2018
197
147
46
Leiden
Twitter
link
Neen, is tweede ketting, vervangen bij 37k wat eigenlijk een paar duizend te laat was. Eerste montage was een Regina, heb een Tsubaki 525 Sigma genomen als vervanger. Van mijn enduro rijdende buurman gehoord dat Tsubaki goed was. Ik had ook voor-en achter kettingwiel al een keer vervangen. Ik heb geen kettingsmeersysteem, maar ben wel een trouwe smeerder.

Hybride

Zero S ZF 14.2
6 sep 2006
8.178
501
57
Het groene hart
Mooie uitleg over het regenereren van een elektrische motorfiets:
Toch een paar opmerkingen hierover.

Ik denk dat die genoemde 10% energie die je terugwint bij een afdaling erg voorzichtig is. Denk aan die elektrische Komatsu/Kuhn dumper die zelfs AL z’n energie haalt uit regeneratie, die moet dagelijks ONTladen worden. Hoeveel het percentage dan wel is zou ik wel eens willen proberen.

En het klopt dat je met coasten verder komt dan met eerst het gas langer vast te houden en daarna een deel te recupereren. Dat geeft immers tweemaal verliezen en die heb je niet met uitrollen.
Maar uitrollen kun je ook gewoon in Eco of Custom mode met volle regeneratie, je mindert gewoon zoveel gas dat de aandrijving nét wegvalt, en meer niet. Indicatie daarvan heb je op het dashboard, bij de weergave van regeneratie. En je voelt het...
Het werkt prima maar je moet het in dit drukke verkeer niet doen.

Hybride

Zero S ZF 14.2
6 sep 2006
8.178
501
57
Het groene hart
De eerder genoemde Pursang komt inderdaad in produktie.

Het is een licht motortje en bepaald geen prijsbreker.

736FA479-D713-470D-9C80-94850C6C9D59.jpeg

• Like
Waarderingen: Worldbeater