Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Daar heb ik iets over op YT voorbij zien komen. Iemand in de VS die zo’n ding had gekocht. Zal later eens zoeken of ik dat nog terug kan vinden; was een serie films.
 
Klopt.
Scheelt weer zoeken :+ *D

Dit filmpje is trouwens meer een 'roundup' van zijn hele aankoopproces. Het is leuker om bij het begin te beginnen met kijken ;)
Volgens mij was er ook iets dat de verkoper de goedkoopste versie had verstuurd, terwijl de duurste versie was besteld en betaald. Wel goeie winstmaximalisatie. :X
 
Daar heb ik iets over op YT voorbij zien komen. Iemand in de VS die zo’n ding had gekocht. Zal later eens zoeken of ik dat nog terug kan vinden; was een serie films.
Ik heb inderdaad daar ook eerder wat van gezien. Unboxing experience. :Y
 
Een Belgisch bedrijf met een andere techniek voor elektromotoren, Axial Flux.
In plaats van een anker in de vorm van een trommel zijn het nu schijven waarop de flux axiale kracht uitoefent.
Hierdoor wordt de zaak lichter, compacter of sterker, of beide.

 
Één ding hebben de Zero en Energica elektrische motorfietsen wel gemeen; de community er rond.

Ik had onlangs een minder goede ervaring met een afspraak voor een testrit via m'n YT kanaal gedeeld en kreeg al snel van verschillende kanten reacties om alsnog een testrit geregeld te krijgen. Toch wel fijn zo 👍.

En lijkt er ook echt op dat Energica volop bezig is met de uitbouw van een degelijk dealer netwerk in BE. Waar ik nu net vandaan kom voor m'n zero riem gaan ze vanaf volgend jaar bv ook Energica verkopen.
 
@frank_b Heb je misschien ergens een eigen gopro filmpje ofzo? Gewoon een stukje waarin je een werkelijke gebruikersimressie hebt? Reclamefilmpjes helpen daar niet zo bij.
De sportuitvoering vind ik een prachige motor.
Ik ben nogal van de oude troep, temeer omdat ik de sportieve motorfietsen door de jaren heen alleen maar lelijker ben gaan vinden. Een Energica vond ik toch wel oogstrelend.

@Rob RD Ik antwoord hier maar even om daar niet teveel off-topic te gaan.

Ik heb zelf geen camera, het lijkt me wel leuk, maar al dat nabewerken heb ik dan weer geen zin in.

Er zijn wel wat filmpjes van rijders te vinden op youtube.
NewZeroland is een bekende, beetje door het gelul heen kijken.
Die heeft een Ego met de 'oude' accu. (ruim 13 kWh)


Rustige rit over natte wegen


En Lex Summer (Zwitser) (helemaal geluid uit 😅 ) op de Duitse snelweg.


Beide hebben de eerste gen. Ego, het geluid is duidelijk te horen op de fimpjes.
Persoonlijk klinkt het bij mijzelf zachter maar dat zal aan de oordoppen liggen denk ik, de Energica hoor je eigenlijk best wel.
Ik heb ook begrepen dat het bij de 2 de gen iets zachter is.

Er zijn wel meer filmpjes te vinden. Lex hemelt het echt op, NewZeroland is iets meer neutraal.
Die heeft het ook over de nadelen. Maar is verder ook positief.

Zo moet je wel een indruk krijgen hoe hij ongeveer rijd.
 
Voordeel van newzeroland is wel dat hij jaren met een zero gereden heeft en die ook nog in de garage heeft staan plus geregeld ook op brandstof motoren onderweg is dus je krijgt wel een eerlijk vergelijk. Van mij komt volgende week normaal wel een Energica testrit online.
 
@Rob RD

Ik ben zelf begonnen met wat te experimenteren met filmen op de EVA - alleen ligt door de lockdown het reizen een beetje stil. Seizoen is er ook nog niet echt naar ;-)

Eerste poging, wordt vast wel vervolgd:


Voor specifiek de EVA (Ribelle/SS9) zou je ook de filmpjes van Royal Jordanian en TeapotOne kunnen bekijken, die geven je wat meer achtergrondinfo (bedenk wel dat er inmiddels 2 batterij-uitvoeringen zijn, de 13.4 en 21.5 kWh versies. Maar in de basis (batterij, aandrijving) zijn Ego, Eva en SS9 hetzelfde):



 
Laatst bewerkt:
Voordeel van newzeroland is wel dat hij jaren met een zero gereden heeft en die ook nog in de garage heeft staan plus geregeld ook op brandstof motoren onderweg is dus je krijgt wel een eerlijk vergelijk. Van mij komt volgende week normaal wel een Energica testrit online.
Sam (Newzeroland) is momenteel samen met z'n vrouw op vakantie in Nieuw-Zeeland. Hij op de Ego, zijn op de Triumph.
Zie z'n facebook en/of instagram.
 
Sam (Newzeroland) is momenteel samen met z'n vrouw op vakantie in Nieuw-Zeeland. Hij op de Ego, zijn op de Triumph.
Zie z'n facebook en/of instagram.
Vind je ook niet dat hij met vochtig wegdek de buitenrand van de bochten teveel volgt?
De weg en eventuele tegenliggers gaan eerder open als je steeds kort naar het midden gaat of nog verder de andere baan op.
Dan zie je meer, en is er ook meer asfalt om harder te rijden of foutjes te compenseren.
Ik kan er igg niet te lang naar kijken. :)
 
Vind je ook niet dat hij met vochtig wegdek de buitenrand van de bochten teveel volgt?
De weg en eventuele tegenliggers gaan eerder open als je steeds kort naar het midden gaat of nog verder de andere baan op.
Dan zie je meer, en is er ook meer asfalt om harder te rijden of foutjes te compenseren.
Ik kan er igg niet te lang naar kijken. :)
Hij rijdt wel links hè ;) :+
 
Vind je ook niet dat hij met vochtig wegdek de buitenrand van de bochten teveel volgt?
De weg en eventuele tegenliggers gaan eerder open als je steeds kort naar het midden gaat of nog verder de andere baan op.
Dan zie je meer, en is er ook meer asfalt om harder te rijden of foutjes te compenseren.
Ik kan er igg niet te lang naar kijken. :)
In Nieuw Zeeland rijdt men niet alleen links, maar ook ondersteboven. :P
 
In Nieuw Zeeland rijdt men niet alleen links, maar ook ondersteboven. :P
Het wil inderdaad niet zeggen dat je dan ook maar strak op een denkbeeldige lijn moet rijden.
Een linkerbocht gaat eerder 'open' als je hem niet zo kort afsnijd. Meer overzicht.
Zeker op een lege weg kan je zelfs op de rechterbaan rijden. :+

En rechtsom kan je lekker van linksbuiten naar rechtsbinnen bij een lege weg. :9
 
Sowieso gaat niet echt over hoe hij wel of niet correcte lijnen volgt maar wel dat hij een EGO en een SR heeft (en een lightning en Tesla truck order). Misschien is het toch wel een beetje een fanboy maar dan van beide merken.

Van onderstaande video zou je ook kunnen zeggen dat elke SM hier diezelfde tuimeling had gedaan


Wel goed voor de views gok ik. Misschien moet ik ook eens helemaal los gaan 🤣
 
Van onderstaande video zou je ook kunnen zeggen dat elke SM hier diezelfde tuimeling had gedaan
TC was hier wel handig geweest, ik heb deze week ook gereden, de TC maar een standje hoger. 😅
Veel koppel is niet altijd handig.

(Ik heb 6 stsnden rij nu op 4)
 
Terug
Bovenaan Onderaan