Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

frank_b

De Stekkeraar
3 nov 2005
4.764
3.296
De Veluwe
Zeker :) , maar voor de km's die ik maak zijn die nog best aan de prijs
Eens, ook veel en veel te weinig gereden door Corona. Had hem net te vroeg besteld.
Nu pas ga ik weer km's maken. Het is niet anders.

En ook eens, het blijft een dure motor bij de aanschaf.
 

Hybride

Zero S ZF 14.2
6 sep 2006
9.092
1.382
Het groene hart
Hoeveel kWh per 100 km is dat ongeveer? Zero zit rond 9,3 kWh/100 km bij woon-werk verkeer.

Met de Zero (die kan altijd binnenstaan) heb ik het nooit zo gemerkt maar met de elektromobiel (die staat nooit binnen) loopt het verbruik inderdaad erg uiteen met de temperatuur. Ik zit nu rond 12 kWh/100 km met de vierwieler, in de winter is dat zomaar 17 kWh/100 km
 

frank_b

De Stekkeraar
3 nov 2005
4.764
3.296
De Veluwe
Beetje gokken gezien ik een percentage krijg op de accu (wat ook weer afhankelijk is van temperatuur) zat ik op een 10,4 kWh/100 km
Dat is voor de Energica best netjes. (en de rijder die erop zit :$ )

edit: Aanvulling zoals te zien aan het "circuit" plaatje in het dashboard (linksonder) heb ik wel max powersetting gereden ( vermogen/koppel ) daar is zeker nog wel meer winst te halen uiteraard.
 

frank_b

De Stekkeraar
3 nov 2005
4.764
3.296
De Veluwe
De Energica was lekker zuining vanmorgen :t
Temperatuur was lekker, druk op de snelweg dus geen cruisecontrol met meetuffen met het verkeer tussen de 80-110 km/h
Weer 65 km rit, met 45 km snelweg, verbruik 34% nice. (bij aankomst nog 130 km bereik)
Het kan nog zuiniger ;)
Terugweg eens binnendoor gereden, iets korter 58 km zelfde settings, 26% verbruik.
En dan ook nog gewoon lekker doorrijden, valt helemaal niet tegen. Zo rond de 8 kWh/100 km
Regeneratie op laag. Heel netjes.
 

BackFire

MF veteraan
6 mei 2003
5.066
32
DenBosch
Ik zag de Alrendo Bravo TS in Oslo in een winkeltje staan. In het echt een leuk ogende motor, ook quaformaat en opbouw.
Wat mij ook opvalt is dat de motor een piek vermogen heeft van 58kW en een nominaal vermogen van 11kW. In combinatie met een 17,4kWh accu zeker geen verkeerde prijs. In Noorwegen kost de motor 130.000NOK, wat ongeveer 13.000€ is, terwijl in Nederland de prijs 11.700€ is.

Iemand heeft het over een prijs van 1000€ per KW motor vermogen, maar als je kijkt naar de prijs van de accu is dit een hele goede deel 672€ per kWh is zeker geen verkeerde prijs. Een thuisaccu van 14kWh kost je ook 11.000€. Dus als de motor je niet bevalt kan je er altijd nog een thuisaccu van maken.
 
19 mrt 2020
57
46
Ik zag de Alrendo Bravo TS in Oslo in een winkeltje staan. In het echt een leuk ogende motor, ook quaformaat en opbouw.
Wat mij ook opvalt is dat de motor een piek vermogen heeft van 58kW en een nominaal vermogen van 11kW. In combinatie met een 17,4kWh accu zeker geen verkeerde prijs.
Hoe verhoudt zich dat tot bijv. de Energica EsseEsse9? Als ik die specs bekijk, dan staat daar alleen "power: 80 kW", niks sustained of nominaal.
 

EsBeKa

Die hard MF'er
4 mei 2018
299
226
Leiden
Twitter
Hoe verhoudt zich dat tot bijv. de Energica EsseEsse9? Als ik die specs bekijk, dan staat daar alleen "power: 80 kW", niks sustained of nominaal.
De motor in een Energica heeft ook continue en peak power, maar deze motor is van een andere klasse dan die van Alrendo. Dat was tot 2021 een Borg Warner. Daarbij kan 80 kW altijd continue geleverd worden en kunnen de piekvermogens over de 120kW gaan. De batterij is is limiterend, niet de motor.
 

HighKing

Emperor of the void 👻
Donateur
13 aug 2014
14.310
17.737
Heemskerk
Facebook
Mja, max 80 toch? Zou ik de snelweg niet mee op durven.
Vorig jaar een keer de 45km/u versie bereden. Echt ontzettend lollig, maar als ik mag kiezen ga ik toch voor een tweewieler.
 

pmponer

MF veteraan
4 nov 2002
1.540
189
Dan moet je dat er dan wel bij vertellen.
Of stickers plakken. ;)
Livewire is net zoveel Harley Davidson als Toyota en Lexus of Citroën en DS.
Een trend om merken apart te verzelfstandigen. :?
Snap ik hoor, en hoef ook geen Harley, maar deze zag er zo op het eerste gezicht wel uit als een motor waar ik wel eens op zou willen proefrijden :)
 

Hans2183

Die hard MF'er
1 jun 2004
702
252
Belgie
In cijfers

40 pk, 720 Nm, 4,5 kWh en 115 kg


Maar ook
Pre order 950 EUR
Prijs 18.750 EUR


Dan blijf ik voorlopig bij Stark varg, grotere accu, meer vermogen, goedkoper maar ook lager risico met 100 EUR pre order prijs.
 
Bovenaan Onderaan