Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Iemand vandaag op een Zero met duo onderweg geweest? Kwam er een gierend (het geluid) tegen in de buurt van de Europoort R’dam.
 
Ik kreeg vandaag een mailtje van Damon Motorcycles dat ze in mei begonnen zijn met de bouw van de fabriek.
Vorig jaar hadden ze al meer dan zestig miljoen bij investeerders opgehaald, en voor vijftig miljoen aan orders zijn aanbetaald.
Voor 2023 zijn ze al uitverkocht. _O-

:9~

 
Deze is al eerder voorbij gekomen, maar nu met een pakkende kop boven het artikel. _O-
Er staat een artikel naast dat bmw volgend jaar ook met eea op batterijen gaat komen

 
:')
Zelfde hier hoor.

Er bestaat geen enkele afsluiting waar een onderbord onder hangt met: uitzondering EV
Ze hebben het er wel over, maar het wordt niet uitgevoerd.
Geen motor bevalt blijkbaar beter.
 
Zelfde hier hoor.

Er bestaat geen enkele afsluiting waar een onderbord onder hangt met: uitzondering EV
Ze hebben het er wel over, maar het wordt niet uitgevoerd.
Geen motor bevalt blijkbaar beter.
Het is nog geen bewuste categorie natuurlijk.
En jij behoort natuurlijk ook tot een kleine minderheid. :+ ;)

Maar ik las pas inderdaad ook iets over een EV rijder die bij de rechter had aangevochten dat hij geen 80 km/u hoefde te rijden in de milieuzone rond Rotterdam.
Ik heb geen uitstoot!! :W
 
Het is nog geen bewuste categorie natuurlijk.
En jij behoort natuurlijk ook tot een kleine minderheid. :+ ;)
In Nederland heeft de minderheid normaal de meerderheid ja B| })
Maar ik las pas inderdaad ook iets over een EV rijder die bij de rechter had aangevochten dat hij geen 80 km/u hoefde te rijden in de milieuzone rond Rotterdam.
Ik heb geen uitstoot!! :W
Ja dat is uiteraard onzin, maar al die clupjes en gemeentes roepen wel dat een ev wel kan
Maar wanneer de afsluiting er dan door is zijn ze dat ineens vergeten, zeg maar een Ruttetje.
 
Voor de liefhebber die eens een Energica wil proberen, er is nog plek:

Introductie van Energica Experia - Green Tourer

Over dit evenement​

De kans om als één van de eersten in de wereld te rijden op de nieuwe Energica Experia.
Tijdens de week voor de Dutch TT ben je welkom bij onze tijdelijke locatie in Assen om kennis te maken met de Energica Motoren.
Energica Experia is op de vrijdag en zaterdag proef te rijden.

Energica Experia 24 en 25 juni kan dit tijdens het TT weekend vanaf Hotel van der Valk in Assen
 

Even geen motorfiets, maar die auto's gaan in een grote bak met water als ze branden, maar dat lithium reageert heel heftig met water, bijna explosief.
Toch voorkomt zo'n container water waar je een auto in onderdompelt dat het hele accupakket aan de haal gaat en veel heter en gevaarlijker wordt. De ene cel onsteekt de andere en dat gaat steeds sneller geholpen door de hitte.
Met water koel je het geheel in totaal daardoor is de kans dat de cellen elkaar aansteken veel kleiner geworden.

Diezelfde batterij uit het filmpje in water gooien kan ook geen kwaad zolang het nog heel en gesealed is.
Kortom koelen en door de moeilijke bereikbaarheid van de accu heb je niet veel andere mogelijkheden nu.
Bak water werkt gewoon.
 
Misschien niet altijd zo bedoelt, maar filmpjes van accus die branden en/of ontploffen.
Ik blijf hier toch een negatief gevoel bij houden. Dat we rondrijden met tientallen liters vluchtige brandbare vloeistof...... het gaat niet vaak fout, maar het kan, voorbeelden genoeg. We hebben dit geaccepteerd en "men" vind dit normaal.
Waarom dan steeds de ophef als er een filmpje van een accu die brand..... terwijl het risico volgens mij niet veel verschilt met het risico van een brandstoftank.
 
Laatst bewerkt:
Misschien niet altijd zo bedoelt, maar filmpjes van accus die branden en/of ontploffen.
Ik blijf hier toch een negatief gevoel bij houden, dat we rondrijden, met tientallen liters vluchtige brandbare vloeistof, het gaat niet vaak fout, maar het kan, voorbeelden genoeg. We hebben dit geaccepteerd en "men" vind dit normaal.
Waarom dan steeds die stennis makerij als er een filmpje van een accu die brand..... terwijl het risico volgens mij niet veel verschilt met het risico van een brandstoftank.

Dat zijn de tegenstanders die de tactiek ‘dan maar bangmaken’ gebruiken. Zoals mensen ooit bang werden gemaakt bij de introductie van de fiets, de auto, stoomtrein of bijv. de lamp 😅. Zit gewoon in mensen wanneer er iets nieuws komt. ‘Angst voor het onbekende’. Als we altijd naar die mensen luisteren veranderd er zelden iets, en waren er niet eens motorfietsen :') oh ironie.

Oh, en soms enkel om te trollen.
 
Leuk ding te weinig bereik.
Wat rijden mensen gemiddeld met een elektrische fiets?
Drie kilometer in het dorp. _O-
Genoeg mensen die binnen tien.. vijftien kilometer van hun werk wonen.
Ideaal daarvoor (ga ik zelf nog steeds trappen). :Y

Maar ik ben het natuurlijk wel met je eens.
Het motorvermogen mag van mij ook omhoog. ;)

Ik denk dat er wel een model komt met meer bereik.
Dat accupakket weegt nu ook letterlijk niets. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan