Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Voor mij is dit een goede commuter.
Met een Majesty 250, CBR250R en G310R heel wat woon~werk afgelegd.
Ik schat in dat deze qua dimensie overeenkomt.
Hier voor 50 kilometer afstand en rijder 102 kilo bij 1.82. ;)
Ene keer per week wisselde ik het af met een RSV4 of een S1000R.
Stoom afblazen. :+
Dat laatste steeds minder trouwens.
Het verkeer gaat steeds langzamer. O-)

Reizen.. een ZX-10R.. Italië terug over bergpassen tot Duitsland in één dag.
Fit thuis. :t
Genoeg keuze. Wil je er nog een elektrische bíj of ter vervanging van een van de WW-fietsen? Ik hoor dat veel motorrijders die meer dan WW en korte ritjes doen de eMotor hebben voor wanneer het kan en de fossiele voor als e om welke reden dan ook niet handig is. Zeker voor de mensen die tòch al meerdere fietsen gewend zijn een mogelijkheid die we gewend zijn.
 
Genoeg keuze. Wil je er nog een elektrische bíj of ter vervanging van een van de WW-fietsen? Ik hoor dat veel motorrijders die meer dan WW en korte ritjes doen de eMotor hebben voor wanneer het kan en de fossiele voor als e om welke reden dan ook niet handig is. Zeker voor de mensen die tòch al meerdere fietsen gewend zijn een mogelijkheid die we gewend zijn.
Ik kan er maar drie stallen in de schuur en tuin.
De afgelopen week wel een discussie gehad over een vierde voor op een klein circuit.
Die moest dan van de winter wel weer weg vond ze. :+

Maar initieel is het plan dan wel de electrische als vervanging van het 310cc werkpaard die 365 dagen per jaar inzetbaar het vuile werk opknapt.
IMG20210309133559.jpg

Ik rij alleen op asfalt trouwens.

De andere twee motoren gebruik ik eigenlijk niet voor praktische doeleinden.
Eentje dit jaar nog niet op gereden, de andere alleen richting en op Zandvoort. :)

Maar alleen een electrische zou ik inderdaad niet willen. ;) :t
Maar dat is ook van toepassing op de getoonde A2 motor.
Waar ik overigens het meeste en naar meer dan volle tevredenheid / trots op rij.
Meer rijplezier haal ik niet uit een motor in het dagelijkse verkeer. :]
 
Laatst bewerkt:
Ja zo gebruik ik mijn nc nu ook dat houdt in bij geen vorst/zout rijdt dat ding en anders de ST.
Af en toe gebruik ik die ook wel in de zomer als mijn dochter mee wil of omdat ik denk dat hij te lang stil staat :D
 
Tja ik zou met het huidige budget toch gaan voor de niu

klik er maar niet op, trage rot site.

8638c6be7543f51088db75404d288252.png


Dat kan men dan wel een snelle scooter brommer vinden, maar het zij dan maar zo.

1 nadeel wat ik wel kan bedenken is dat de motor in het achterwiel zit, te ver versleten lagers is dan exit wiel icm motor, ik hoor het wel als ik dat verkeerd begrepen heb.

* Met mijn blackbird 2 maanden onderweg geweest en maar een paar keer boven de 120 uit geweest, behalve de oersaaie snelwegen waar ik sinds die tijd zoveel mogelijk wegblijf.
* Vanwege eerder genoemde snelweg allergie zijn 90% van de motoren voor mij overbodig qua vermogen en snelheid, dus kijk ik nu naar ybr125, SH300, deze Niu of een CRF300L
* op youtube staat een filmpje hoe men een Niu accu repareert met losse 18650 cellen, niet dat ik dat zo 1,2 3 na doe, maar is voor mij een mooie oplossing voor het 'hoe lang gaat de duizenden euro's kostende accu van mijn EV moto/auto mee.
* het hele laadpaal gedoe hoe ik mij niet druk om te maken en kan dus zelfs bij gewone E-Fiets punten op een normaal stopcontact opladen , zo noemde men dat jarenlang in NL tot schijnbaar ene Duitse meneer dat een Schuko noemde wat veel minder lekker is als Temaki .
*niet dat ik maten heb die op mij moeten wachten als ik aan het opladen ben , op trips met meerdere personen maar aangezien ik al een paar keer gelezen heb dat een groep zelfs doorrijd als degene met de kleinste tankinhoud moet tanken lijkt me dat een extra pluspunt om niet bij dat soort gezellige mensen te hoeven zijn.
* het hele ding kan ik gewoon zoals ik alles doe, WA verzekeren. gewoon een kettingslot erop en voor de rest vertrouwen dat 99% van het dievengilde een betere maar vooral duurdere smaak heeft.
*snelheidsboetes kreeg ik toch al nauwelijks, hoewel de laatste zelfs met mijn bus was die zelden boven de 100 uitkomt, uiteraard in een Frans gat waar men geld wil binnenharken en je dus maar 50 mocht. Van voren geflitst dus met de NIU had ik 8 x uit eten gekund ( 12 euro in portugal) .
* 5 alie express zonnepanelen leveren 1 Kw per dag op, dus als ik hem mee ga nemen in de buscamper word het opladen van ongeveer 4 a 5 Kw accu's wel een uitdaging. Aan de andere kant reed ik gemiddeld 1 keer per week op de motor die ik bij mij had en voorgaande jaren mocht ik zonder tegenvergoeding mijn fiets opladen bij de duitse buurman op de camping hoewel ik nu natuurlijk wel even moet opletten dat de meegeleverde lader iets meer zal gebruiken dan die van een 24 volt vouwfiets :P
* op drukke motorwegen hoef ik niet meer (terug) te zwaaien want niemand zwaait naar scooters.
* Over een jaar of 3 zit ik verbaasd aan te horen op een verjaardag hoe de brandstofprijzen op 4 euro per liter zitten , daar hoefde ik al jaren niet meer naar te kijken, het bestond niet meer :P
* bedankt voor het zover lezen, je hoeft het niet te snappen, maar je mag er zeker om lachen :)
 
dus je hebt hem het strand opgeduwd ? ;)
Zeker, wil geen overlast maken op een druk toeristenstrand.
Hij staat hier ook nog stiekem op het voetpad die daar eindigt. ;)

Ik heb daarna ook nog foto's met de wielen in de zee gemaakt vanaf de buddy.
Ik wilde eigenlijk een vergezicht maken met alleen maar water zonder land en dan de motor vooraan in beeld.
Maar ik moest snel weg, de zijstandaard spoelde in het harde zand met elke golfslag snel naar beneden. _O-
Op dat moment helemaal geen strandafval om even onder de jiffy te zetten. :? -O- :')

Het was even een spontaan idee onderweg. O-)
 
Zeker, wil geen overlast maken op een druk toeristenstrand.
Hij staat hier ook nog stiekem op het voetpad die daar eindigt. ;)

Ik heb daarna ook nog foto's met de wielen in de zee gemaakt vanaf de buddy.
Ik wilde eigenlijk een vergezicht maken met alleen maar water zonder land en dan de motor vooraan in beeld.
Maar ik moest snel weg, de zijstandaard spoelde in het harde zand met elke golfslag snel naar beneden. _O-
Op dat moment helemaal geen strandafval om even onder de jiffy te zetten. :? -O- :')

Het was even een spontaan idee onderweg. O-)
Ik vind het heel erg fijn om te merken dat mensen nog de moeite voor dingen nemen en oog voor detail hebben.
Zo heb ik de kleur van de NIU dit ik net plaatste afgestemd op de kleur van jouw olievuldop.
Niet waarschijnlijk dat iemand een monitor heeft met een dergelijke resolutie dat ze tegelijk op het scherm verschijnen, maar als je het weet, weet je het.
En je weet niet wat de toekomst brengt met 8K en we over 2 jaar reacties in dit oude topic krijgen met de vraag of we kleurenblind zijn.

ik moet er niet aan denken :+}:O


do-you-expect-me-to-read-all-this-shit-george-clooney.gif
 
Ik vind het heel erg fijn om te merken dat mensen nog de moeite voor dingen nemen en oog voor detail hebben.
Zo heb ik de kleur van de NIU dit ik net plaatste afgestemd op de kleur van jouw olievuldop.
Niet waarschijnlijk dat iemand een monitor heeft met een dergelijke resolutie dat ze tegelijk op het scherm verschijnen, maar als je het weet, weet je het.
En je weet niet wat de toekomst brengt met 8K en we over 2 jaar reacties in dit oude topic krijgen met de vraag of we kleurenblind zijn.

ik moet er niet aan denken :+}:O


do-you-expect-me-to-read-all-this-shit-george-clooney.gif
De AliExpress vuldop neigt ondertussen naar roze. -O-
Misschien goed voor de aanspraak op de diverse pleisterplaatsen met andere mannen in leren pakken. :Y
 
Facebook reclame over de Triumph TE-1

Zo langzaam aan komen er meer merken met een elektrisch model...
Range schort er nog wat aan (in vergelijking tot het opgegeven bereik van de Energica Experia) maar dat komt ook nog wel.

Wellicht over een jaartje of 2, 3 dat de meeste merken wel een E-model hebben....
 
Facebook reclame over de Triumph TE-1

Zo langzaam aan komen er meer merken met een elektrisch model...
Range schort er nog wat aan (in vergelijking tot het opgegeven bereik van de Energica Experia) maar dat komt ook nog wel.

Wellicht over een jaartje of 2, 3 dat de meeste merken wel een E-model hebben....
Voor de smoelboeklozen onder ons.
 
Wanneer volgt de motorfiets. :o
Bij brommers ligt de aanschafprijs veel dichter bij elkaar. Je moet wel een heel specifieke reden hebben om benzine boven elektrisch te kiezen daar. Zeker als je ziet dat je dan soms nog met carburateurs loopt te kloten. Echt lange afstanden worden daar toch niet mee gereden.
 
Als ik met de hond liep kwam er regelmatig een man aanrijden achter me op een elektrische scooter en die hoorde je helemaal niet.
Maar ik zag en hoorde een filmpje van de nieuwe Triumph elektrische motor en dat geluid vind ik vreselijk, houdt het midden tussen een boormachine en de tandartsboor, super irritant.
 
Als ik met de hond liep kwam er regelmatig een man aanrijden achter me op een elektrische scooter en die hoorde je helemaal niet.
Maar ik zag en hoorde een filmpje van de nieuwe Triumph elektrische motor en dat geluid vind ik vreselijk, houdt het midden tussen een boormachine en de tandartsboor, super irritant.
Zou het geluid in het filmpje wel realistisch zijn dan?
Een Energica kan overigens ook wel herrie maken.
Overschrijdt onder acceleratie zelfs de normen in Zwitserland stond pas in de Motoplus.
 
Bij brommers ligt de aanschafprijs veel dichter bij elkaar. Je moet wel een heel specifieke reden hebben om benzine boven elektrisch te kiezen daar. Zeker als je ziet dat je dan soms nog met carburateurs loopt te kloten. Echt lange afstanden worden daar toch niet mee gereden.
Nee, net als met veel auto's trouwens. _O-
Ik vaak op de fiets naar het werk (25 km) en naar de sportschool.
Collega's die anderhalf en drie kilometer van het werk wonen komen met de auto. 8)7
Bij de sportschool ben ik bijna de enige fiets, op een enkele puber na.
Alle locals komen met de auto. _O-
 
Zou het geluid in het filmpje wel realistisch zijn dan?
Een Energica kan overigens ook wel herrie maken.
Overschrijdt onder acceleratie zelfs de normen in Zwitserland stond pas in de Motoplus.
Ik weet niet of je het kunt zien:



 
Ik weet niet of je het kunt zien:



Ik snap het.
Het is maximale acceleratie, een gevoelige microfoon en een fabriekshal waarin de akoestiek ook nog negatief meewerkt.
Geluidsreductie was ook nog geen puntje van de ontwikkeling. O-)
Maar dat het best wel irritant is.. :Y
Stil is die in ieder geval niet.

In de Motoplus komt er zowat iedere alinea terug dat deze motor een prototype is die niets met een eventuele productie motor te maken heeft.
Ik snap niet dat ze dit maar steeds herhalen. :)
(De verkoop moet door blijven gaan??)
PSX_20220723_091709.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan