Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Ja, doen ze (nog) niet moeilijk om.
Op sommige parkings mag je je EV (nog) gratis laden, en heel veel collega's laden hun E-step, of uitgeaalde E-fiets batterij ook binnen op.

Denk niet dat ze snel stroom tekort gaan hebben op een luchthaven trouwens :P
Doen ze niet lastig over integriteit dan? Je was toch beveiliger?
 
Mijn vriendin heeft circa drie jaar gratis op haar werk kunnen laden.
Sinds oktober zijn de laadpalen omgebouwd naar betaalde. :)
 
Bij ons kan je alleen je speedpedelding of je electrischefiets gratis laden (brommers volgens mij niet eens) Ik heb het eens over een motor gehad, verder dan moeilijk kijken is dat niet gekomen.
 
Verder is het thuis laden toch wel een beetje een issue geworden, ik ben wat teleurgesteld in mijn zonnepanelen (heb ze nu ruim een maand). Bij een korte winterdag, in uiterst zonnige situatie leveren ze tot 15kWh op, dat is zeker niet slecht ... maar vandaag kom ik niet eens aan één kWh -O-

Oke oke, het is zelden een lange periode hele dagen grijs, en in de zomer maak ik elektriciteit voor heel de straat _O- ... maar toch ...
Zonnepanelen moeten het echt van de andere jaargetijden hebben, het is nu net een maand voor de kortste dag.…
De zon staat laag, straling moet een heel lange weg afleggen door de dampkring zodat er maar heel weinig energie overblijft en dan zijn de dagen ook nog heel kort.
Nee, alles wat je nu krijgt is meegenomen maar meer ook niet.
 
Een zaklamp of telefoon zullen ze op mijn werk niet vallen. Elke dag je motor of speed pedelec wel
Ja er is altijd een (ongeschreven) grens over wat wel en niet kan, volgens mij is het bij ons als het in een normaal wcd past dan mag het (daarom ook het moeilijke gezicht over de motor toen ik er naar vroeg) Ik heb ooit een integriteitscursus gehad van iemand die daarvoor advies had gegeven dat het bedrijf zo een cursus nodig had :}:+:X
 
Een zaklamp of telefoon zullen ze op mijn werk niet vallen. Elke dag je motor of speed pedelec wel
Jij werkt voor de blauwe tak van de overheid toch?
Is natuurlijk ook wel een beetje armoedige afdeling :9

Wij worden keer op keer gepushed om elektrisch te gaan rijden. Alles wat enigszins omgeving/milieubewust aan PR overkomt levert meer op dan alle huishoudens van de werknemers bij elkaar aan stroomverbruik hebben.
 
Nee, gratis rijden met mooie BMW’s.
We hebben ook nog steeds een Zero die nooit gebruikt wordt. Er zitten zelfs nieuwe banden op. De eerste nieuwe set . Kosten nog moeite gespaard om het rijdend te houden. Was een hele tijd weg. Iedereen blij. Kwam dat ding terug met nieuwe banden. Zal wel moeten blijven tot er 60000 op staat. Eerder mag het niet weg. Er zal dan gras onder groeien.
 
Een zaklamp of telefoon zullen ze op mijn werk niet vallen. Elke dag je motor of speed pedelec wel
Maar bij ons mag het gelukkig (nog) wel.

Verder beetje off topic, maar heb je een idee hoeveel stroom Brussels Airport verbruikt?
Ruim 210.000kWh! Per dag! En dat terwijl Brussels Airport reeds tot de "beter ingerichte" energie systemen in Europa heeft. Denk je dat ze dan wakker liggen van een paar auto's, motoren/brommers en fietsen? Al hang je daar dagelijks honderd auto's aan, liggen ze er nog niet van wakker.

Daarbuiten heeft Brussels Airport zijn eigen (onder)netwerk, en verdeelt zijn energie aan de bedrijven actief op de luchthaven. Het ene bedrijf huurt een gebouw, en neemt een apart contract op energie, het andere huurt een gebouw all-in. Het zijn dus verder de betreffende bedrijven zelf die bepalen of je al dan niet gratis mag laden, en tot welke categorie. Bij ons, G4S, mag het gewoon, in die zin dat je je voertuig zélf niet mee binnen neemt (uitgezonderd steps, maar het gerucht gaat dat die binnenkort ook niet meer mogen wegens in de weg staan, wat "gevaar" oplevert), en voor zover er stopcontacten beschikbaar zijn. Ze vragen wel om je batterij af te koppelen zodra ze vol is, zodat anderen ook de kans krijgen. Zolang het aantal "batterij-gebruikers" niet te hoog ligt, zal dat zo blijven.
Maar net daarom wil ik een actieradius die mij probleemloos heen en terug kan brengen, om voorzien te zijn op de dag dat het niet meer zou mogen, of, als er eens een dag tussen zit dat ik om een of andere reden niet de kans heb/krijg om te laden.

Er is hier dus helemaal geen sprake van diefstal.
Btw, als het diefstal zou zijn, maakt het niet uit of je een auto, speed pedelecs oplaadt, of zelfs maar je gsm, want ook de stroom bij die laatste is dan diefstal.
 
De grap is dat opladen een vorm van loon in natura is. Daar moet ook belasting over betaald worden. Maar daarvoor moet wel registratie bijgehouden worden.
Die registratie is veel duurder dan wat de zaak voor stroom betaald. Dus daarom wordt onze constructie "gedoogd". Zou t niet erg vinden om te laden tegen hun inkoop prijs trouwens. Heb ik voor ruim onder de 50 cent de accu vol.
 
Maar bij ons mag het gelukkig (nog) wel.

Verder beetje off topic, maar heb je een idee hoeveel stroom Brussels Airport verbruikt?
Ruim 210.000kWh! Per dag! En dat terwijl Brussels Airport reeds tot de "beter ingerichte" energie systemen in Europa heeft. Denk je dat ze dan wakker liggen van een paar auto's, motoren/brommers en fietsen? Al hang je daar dagelijks honderd auto's aan, liggen ze er nog niet van wakker.

Daarbuiten heeft Brussels Airport zijn eigen (onder)netwerk, en verdeelt zijn energie aan de bedrijven actief op de luchthaven. Het ene bedrijf huurt een gebouw, en neemt een apart contract op energie, het andere huurt een gebouw all-in. Het zijn dus verder de betreffende bedrijven zelf die bepalen of je al dan niet gratis mag laden, en tot welke categorie. Bij ons, G4S, mag het gewoon, in die zin dat je je voertuig zélf niet mee binnen neemt (uitgezonderd steps, maar het gerucht gaat dat die binnenkort ook niet meer mogen wegens in de weg staan, wat "gevaar" oplevert), en voor zover er stopcontacten beschikbaar zijn. Ze vragen wel om je batterij af te koppelen zodra ze vol is, zodat anderen ook de kans krijgen. Zolang het aantal "batterij-gebruikers" niet te hoog ligt, zal dat zo blijven.
Maar net daarom wil ik een actieradius die mij probleemloos heen en terug kan brengen, om voorzien te zijn op de dag dat het niet meer zou mogen, of, als er eens een dag tussen zit dat ik om een of andere reden niet de kans heb/krijg om te laden.

Er is hier dus helemaal geen sprake van diefstal.
Btw, als het diefstal zou zijn, maakt het niet uit of je een auto, speed pedelecs oplaadt, of zelfs maar je gsm, want ook de stroom bij die laatste is dan diefstal.
Nee diefstal is het wettelijk nooit, ook in Nederland niet. Dat is ook niet het punt.
 
Hier wat nieuwe beelden van de DSR/X en wat detail shots. Kan je zelf de kwaliteit beter beoordelen..

 
Is het allemaal goed plastic? De afwerking lijkt wel iets beter dan de Zero die ik gereden heb. Vind het geen hebbeding om te zien,..niet aantrekkelijk.
 
Kwaliteit lijkt me dik in orde. Pasvorm hier en daar niet. Er zit als je links en rechts vergelijkt soms verschil in de aansluiting/kieren/naden.
 
Ik rij geen BMW. Wel Yamaha gelukkig. Een BMW gun je niemand. Ook niet gratis.
Grappig dat jij zo negatief bent.
Ik had laatst een koper voor mijn HP2 Sport, een monteur uit de werkplaats Haaglanden.
Die vertelde op mijn vragen (met jou in mijn achterhoofd) dat veel collegae ook BMW rijden.
Liefhebbers en merktrouw zijn de meeste van hun vertelde hij.
Rijden prive ook vaak de Duitse motoren.
Dat krijg ik bij jou bepaald niet mee.
Hou je verder nog wel een beetje van je werk? :+ ;)
 
De grap is dat opladen een vorm van loon in natura is. Daar moet ook belasting over betaald worden. Maar daarvoor moet wel registratie bijgehouden worden.
Die registratie is veel duurder dan wat de zaak voor stroom betaald. Dus daarom wordt onze constructie "gedoogd". Zou t niet erg vinden om te laden tegen hun inkoop prijs trouwens. Heb ik voor ruim onder de 50 cent de accu vol.
Ik laad ook gratis, sterker mijn opdrachtgever stimuleert het.
Staan een stuk of 40 palen, allemaal gratis, ook de bezoekers kunnen gratis laden.

Zal dus wel een belasting kaartje aanhangen, maar ik vind het wel prettig :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan