Dr1v3r 7
2 wheels 4 ever!
in alle eerlijkheid: nee. (denk dat @Deputy Duc dat eerder weet dan ik)Want je hebt bepaald wat de actieradius voor de politie moet zijn, begrijp ik?
maar ik kan wel 1 bij 1 optellen en bij 2 uitkomen.
misschien was ´reality check´ ook niet het juiste woord, en had daar ´gedachtenkronkel´ moeten staan (zal ik aanpassen)
elders op dit forum heb ik al eens een discussie gelezen over de nieuwe BMW's voor onze blauwbloezen.
er werd toen nogal gewichtig gedaan over het gewicht van de uitrusting die op een politiemotor word meegenomen, plus het feit dat er in de ogen van velen ook andere alternatieven waren dan BMW.
maar die vielen vaak door zaken als bijv. geen cardan etc af als kanidaat.
vanuit EV oogpunt loop je dan tegen het feit aan, dat gewicht stroom kost (als BMW een electrische variant zou hebben, zal de politie versie per km meer stroom kwijt zijn dan de standaard versie)
daar komt ook het verbruik van de elektronica (communicatiesystemen, blauwe lichten) nog bij.
een politiemotor word over t algemeen intensief gebruikt, en legt veel kilometers af.
het feit dat E-motoren nog niet voldoende range hebben voor de echte toertochten (of i.i.g. niet zonder een paar ´verplichte´ terrasjes met laadpaal), i.c.m. de lange oplaad tijd, maakt dat als je hele dagen in het zadel wilt zitten als agent, het belangrijk dat de motor in kwestie over een zo groot mogelijk accupakket beschikt om zowel de kilometers als ook de stroom-consumptie van de apparatuur te halen.
maar hoe groter die accu, hoe meer gewicht die toevoegt aan het totaalgewicht van de motorfiets (endus ook weer meer stroom kost bij t optrekken etc.)...