Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

....Leuk je verkneukelen op advertenties van dinosaurussen onder autofabrikanten.....
Dan ben je echt electrofan,.. ;)

Ik vond hem wel geinig inderdaad, geen idee waarom dat niet zou mogen ? :?

Komt natuurlijk door het opschepperige karakter van de advertentie en van die machobak zelf. Het stráált er van af... ;)


full
 
Laatst bewerkt:
De actieradius hangt uiteraard sterk af van snelheid/wind/etc , maar die zit nu gemiddeld op 120-135 km. Dat is dus bij wisselend gebruik, stuk 100 km/u, stuk 80 en stuk 50/60 km/u.
Met het oude accupakket kwam ik door slechte cellen slechts 40 km ver.
Dus voor mij een aanzienlijke verbetering. :)
Wel echt cool hoor!
En dit zijn dus eerlijke kilometers, en niet van die fake fabrikantenkilometers :)
 
Zelfs dan vind ik het behoorlijk impressief van Dodge. De Demon doet van 0-100 in 2.3 sec. Dat doet de Tesla P100D ook. Vind ik toch bijzonder knap als je dat lukt, om even snel te zijn als de snelste electrische auto tot nu toe (roadster buitengelaten want die is er nog niet).
 
Zelfs dan vind ik het behoorlijk impressief van Dodge. De Demon doet van 0-100 in 2.3 sec. Dat doet de Tesla P100D ook. Vind ik toch bijzonder knap als je dat lukt, om even snel te zijn als de snelste electrische auto tot nu toe (roadster buitengelaten want die is er nog niet).
Zeker.. gaat ook weer een hoop filmpjes opleveren waarbij de achterkant de voorkant probeert in te halen :+
 
Dodge zegt niet onder welke omstandigheden die tijd is neergezet. Is dat met normale banden op normaal asfalt? Daar geloof ik namelijk niets van. Deze tijd is onder geconditioneerde omstandigheden neergezet, eenmalig
Even op de website van Dodge gekeken.
Het is dus geem mass produced vehicle. Het is een special edition op speciale banden met speciale software en een test op een dragstrip. Het lijkt me een record dat Nissan en Toyota ook kunnen, waarschijnlijk beter.
 
Laatst bewerkt:
in de formula student E staat het record op 1.22 seconde voor 0 tot 100.
de kunst is grip houden, de beste traction control is de snelste :)
zelf rijd ik met een racer in de bergrenklasse voor elektrische auto's, met ongeveer 40 kW vermogen en 320 kg gewicht, maar heb geen idee wat die doet bij 0 tot 100..

 
Laatst bewerkt:
Zelfs dan vind ik het behoorlijk impressief van Dodge. De Demon doet van 0-100 in 2.3 sec. Dat doet de Tesla P100D ook. Vind ik toch bijzonder knap als je dat lukt, om even snel te zijn als de snelste electrische auto tot nu toe (roadster buitengelaten want die is er nog niet).
Je vergelijkt elektrisch niet met benzine maar benzine met elektrisch, goede benadering.


Het is een speciaal gebouwd ding, een gewone ICE wagen lukt dit niet.

Er is aan de overkant van de oceaan een stevige strijd gaande wie de snelste is, de Dodge of de Tesla. Rechtuit zo snel mogelijk optrekken, dat noemen ze daar “racen”.
De Dodge Challenger is zo ongeveer gebouwd als dragracer maar die moest het afleggen tegen een standaard zakensedan op batterijen... Dat kon natuurlijk niet.
Daarom is er nu de Challenger Demon, beperkte oplage, nog verder opgevoerd, alle gewicht is er af, zo zit er zelfs geen passagiersstoel in en ze rijden met bijna lege tank.

Toch lukt het blijkbaar niet om sneller te zijn dan een ruime 5 zitter standaard serieproduktie zakenauto met bagageruimte vóór én achter, en met dik 250 pk Minder. O ja, die is ook nog elektrisch...

Het is natuurlijk een dom spelletje, rechtuit gas geven.

Waar het mij om gaat is dat dit aantoont dat de ICE aan z’n eind is, dat zo’n super opgevoerde racekar overklast wordt door een standaard witte kat auto.
En dan is dit nog maar de Model S, straks komt er een Roadster 2...
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt me een record dat Nissan en Toyota ook kunnen, waarschijnlijk beter.
Ik verwacht van niet. Dodge heeft zichzelf helemaal gespecialiseerd op juist dit soort dingen. Voor Dodge geldt in de US nog steeds "Race on Sunday, sell on Monday" als het gaat om dragracers. Nissan en Toyota mengen zich daar niet in.

Tesla's dan weer wel, maar dat is dan weer van een hele andere orde. ;)
 
in de formula student E staat het record op 1.22 seconde voor 0 tot 100.
de kunst is grip houden, de beste traction control is de snelste :)
zelf rijd ik met een racer in de bergrenklasse voor elektrische auto's, met ongeveer 40 kW vermogen en 320 kg gewicht, maar heb geen idee wat die doet bij 0 tot 100..

Gaaf! :}

Misschien een GPS laptimer nemen zoals de Qstartz LT-Q6000.
Als je dit kan betalen is dat peanuts. :+
 
Laatst bewerkt:
Wat we nu weer meemaken op TT Assen met vrij rijden, rijd er een Eva op de baan wordt die er af gehaald en mag die niet meer rijden omdat ze geen dikke rubberen handschoenen hebben om hem bij nood van ze motor te halen.

Hij had ze zelf ook niet bij zig dus mag niet meer rijden.

Tijd dat Assen in de toekomst investeerde en een paar setjes rubberen handschoenen aanschaft.
Wel raar ze hebben hier als eens zo eco race gehouden je denk dan dat ze die wel hebben liggen.

Erg jammer voor de beste meneer kon hij ook niet weten denk ik.

Misschien nog iemand in de buurt van TT Assen die deze speciale handschoenen heeft :?
 
Laatst bewerkt:
Dikke rubberen handschoenen? Omdat ze bang zijn voor een stroomschok ofzo? :?
Is in ieder geval een goede waarschuwing voor wie elektrisch een circuitdagje wil doen...
 
Dikke rubberen handschoenen? Omdat ze bang zijn voor een stroomschok ofzo? :?
Is in ieder geval een goede waarschuwing voor wie elektrisch een circuitdagje wil doen...

Ja ze zijn net langs geweest van elektric motorcyle en hebben het uitgelegd dat het niet kan kabel zitten niet bij het frame enz, dus hij mag weer rijden.

Zal onwetendheid van het circuit personeel zijn denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk de zenuwen. Je leest tegenwoordig een hoop onzin over ongelukken met elektrische auto's en motoren en hun moeders zeiden vroeger ook al dat elektriciteit gevaarlijk is. Benzine kun je zien...
 
Denk het ook, nu is gelijkspanning ook wel gevaarlijk maar goed als je weet hou je er mee om moet gaan.

Ze blijven mooi de Eva en ego.

full
 
Tja, ook voor de hulpdiensten is vol elektrisch een 'nieuwe tak van sport' (Pun intended).
Als de aanwezige hulpverleners het vermoeden hebben niet voldoende onderricht te zijn om ongelukken met vol elektrisch af te handelen of menen niet de juiste hulpmiddelen te hebben.

Zoiets maar dan op een ander spanningsniveau natuurlijk ;) :
40748537260_7028144f76_h.jpg


dan wordt eerst uit veiligheidsoverwegingen maximaal afgeschaald en daarna na het inwinnen van aanvullende informatie een en ander weer vrijgegeven.

Daarnaast kan het nog zo zijn dat er bij de hulpdiensten een hoogspanningsmonteur of elektricien liep.
Die is vanuit werk en scholing bijgebracht vanaf welke spanningen en stromen diverse PBM's verplicht zijn en heeft dit doorgetrokken naar de betreffende E-motor.

Het is gewoon nog even een kwestie van inslingeren voor iedereen.
 
Zo nieuwe bandjes, topkofferrek en een 12V aansluiting besteld voor de Zero. Ben benieuwd naar de winst met wegbanden.
 
De 2e hands markt komt nog niet echt los he. 10k of hoger...
Vorig jaar rond deze tijd dacht ik "nog even wachtten" Maar kennelijk moet ik nog even wachtten :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan