Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Ik vond de Eva wel wat zenuwachtig op wat slechter wegdek en over/langs reparatiestukken, daar heb ik met de Fazer minder last van.

En met achteruit steken op een kleine helling merk je wel hoe zwaar die eigenlijk is, dan snap je de achteruitversnelling meteen.
 
Het is verschrikkelijk veel geld, maar hij is toch niet lelijker als een kale DSR? Ik vind hem mooier als een BMW R1200LC.
Het is nog steeds geen Teneré maar best OK.
Ik vind het totaalbedrag wel erg hoog, maar ik vind hem wel super. Met een beetje meer range, vind ik hem echt leuk.


Maar ja, ik rij nu een 1150GS van een Duits merk. _O-
 
Ik ben een stapel oude motorblaadjes aan het doorwerken. Daar komt in 1976 een Corbin voorbj:
The Corbin Electric Motorcycle
Volgens het artikel in weekblad Motor zit er zilver-zink accu in die zo duur is dat je hem niet kan kopen maar moet huren. Een top van 80 en een bereik van 240km
 
Laatst bewerkt:
Gisteren leuke ervaring gehad met de Energica Eva. Deed een rondje (omgeving Drachten) en hier haakte op een bepaald moment een brandstofmotor aan en bleef meerijden.
Probeerde bij optrekken bij te blijven, liet hem daarna - want hij hield het niet bij - terugkomen.

Bleef een aardig stukje meerijden tot hij besloot weer om te draaien en terug te rijden. Denk toch dat hij nieuwsgierig was en dat er in zijn vizier iets 'niet klopte, maar niet weten wat'.
 
Gisteren bij verkeerslichten N11 Alphen stond ik vooraan en kwam er een 'geinteresserde' Fireblade aanrijden tussen de rij. Hij had een iets rollende start maar was gewoon wel sneller dan mijn Esse (wat wil je +40 pk -100kg), totdat 'ie misschakelde, dat werd gelijk afgestraft, want toen zat ik weer voor hem.
 
Wel mooi, amperage van laden stond bizar laag. Duurde maar slechts 9 uur van 40% naar 100%.
Op 't werk aan de laadpaal gehangen, daar instellingen maar even gewijzigd. Ging het ineens een stuk rapper :)

En fastned... wat heerlijk blijft dat met Energica.
 
Ja ik heb me in ieder geval aangemeld voor de Elfwegentocht, wilde het hier ook al vragen. Hieronder een plaatje van mijn motor, staat te laden op kosten van de werkgever :9

full
 
Das nog goedkoper rijden!
En iets wat je met een benzine motor waarschijnlijk nooit zal kunnen zeggen :)
Tenzij je bij een benzine pomp werkt misschien...
 
Das nog goedkoper rijden!
En iets wat je met een benzine motor waarschijnlijk nooit zal kunnen zeggen :)
Tenzij je bij een benzine pomp werkt misschien...
Of bij een garage en bij iedere klant vijf liter uit de tank haalt.
Ik hoorde gisteren dat er een bedrijf hier verdacht wordt.
Pas afgebrand en had vaten vol benzine staan. _O- :X

Maar wat een mooi ding die Energica.
Zodra die rond de twaalf mille is koop ik ze. :$
 
Waarom niet lease? :)
Ik heb al vier voertuigen en dan staan er dus altijd drie stil.
En dan probeer ik ook nog twee keer per week honderd kilometer te fietsen.
Dus lease is leuk, maar dat haal ik er zeker al niet uit.

Maar wie weet verandert er iets in 2019. O-) ( De helft contant, de rest lease? )
 
Ik heb al vier voertuigen en dan staan er dus altijd drie stil.
En dan probeer ik ook nog twee keer per week honderd kilometer te fietsen.
Dus lease is leuk, maar dat haal ik er zeker al niet uit.

Maar wie weet verandert er iets in 2019. O-) ( De helft contant, de rest lease? )

Dat zal ongetwijfeld mogelijk zijn. Doe maar eens een berichtje tegen die tijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan