Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

in een reactie op deze opmerking eerder gemaakt in het topic:


Niu GT komt trouwens in 70km versie dus een motor.

Zie dat er een motorscooterversie is van de Niu die wel 70 km pu kan. Jammer dat is net even te weinig voor op de provinciale wegen. Wel goede prijs voor 4600 euro met dubbele accupakket. (170 km @70 km pu)

Ja heb ze een mail gestuurd of deze ook in 45km/uur versie komt maar ze denken van niet, al is het lijkt me wel mogelijk.

Ik zie op de website van Electric Motorcycles dat Niu een van de exposanten is op het TT circuit morgen.

kan helaas niet

vind deze er ook leuk uitzien ook met bosch motor in achterwiel
Super SOCO TS (Zwart) kopen? | 100% Elektrisch! | La Souris Scooters
zeker vet ding, wil alleen wat meer baggage ruimte (of topkoffer(tje) kan natuurlijk ook)
 
Saroléa staat terug op uit de doden. En hoe!
Razendsnelle Belgische elektrische motor verleidt eerste kopers
https://www.sarolea.com/manx7
De autonomie evenaart en overtreft zelfs al die van een conventionele motor.
Nu nog de prijs een beetje lager en vooral het uitzicht. Maar over smaken valt niet de discussiëren.
Ik kijk vooral uit naar hun touringmodel. Eindelijk een praktische e-motor? als ze hun beloofde autonomie in praktijk kunnen omzetten en het ding ziet er een beetje goed uit zou ik wel eens overtuigd kunnen geraken.
 
Laatst bewerkt:
De autonomie evenaart en overtreft zelfs al die van een conventionele motor.

Op de site staat bij specificaties dat de prijs voor een 14kWh accu is.
De 16 en 18 kWh zijn een optie(en waarschijnlijk nog duurder).
De 14 heeft een actieradius, volgens opgave, van 230 km. gecombineerd gebruik.
Ik heb zelf een Vectrix met een 14 kWh accu, maar kan gecombineerd slechts 130-150 km. ver komen. De Zero met 14.4kWh zal een stuk verder komen(is lichter)
230 km. haal ik ook, als ik het hele stuk 60 km/u rij. :)

Toch knappe koppen die ingenieurs tegenwoordig. Ik denk het mijne ervan. O-)
(iets met korreltje zout)
 
Op de site staat bij specificaties dat de prijs voor een 14kWh accu is.
De 16 en 18 kWh zijn een optie(en waarschijnlijk nog duurder).
De 14 heeft een actieradius, volgens opgave, van 230 km. gecombineerd gebruik.
Ik heb zelf een Vectrix met een 14 kWh accu, maar kan gecombineerd slechts 130-150 km. ver komen. De Zero met 14.4kWh zal een stuk verder komen(is lichter)
230 km. haal ik ook, als ik het hele stuk 60 km/u rij. :)

Toch knappe koppen die ingenieurs tegenwoordig. Ik denk het mijne ervan. O-)
(iets met korreltje zout)
prijs staat onder reserveer pagina.

Netto prijzen (ex 'works' en excluding tax) 43 en 46 en 49 duizend euro.


Dat hun lichtste accu pakket ook 14 kW is zal geen toeval zijn. En ook niet dat er niet bij staat wat het precies voor range is. Door de zithouding, kuipje en lage gewicht zal die wel sneller dan 60kmu kunnen voor een range van 230km.

Als je in een villa woont en hem op de zaak kunt zetten en je wilt op een feestje oehs en aahs scoren, zoals je vroeger deed met je Tesla toen dat nog een novelty was, dan is die ideaal. *O*
 
Eindelijk een praktische e-motor?
Mijn Energica heeft in drie maanden +8000 km gelopen en ik vind die motor best praktisch. Met een Givi koffersetje is het ook boodschappen doen. Ben het wel eens met het feit dat er nog geen echte elektrische toermotor is met DC laadfunctie en dikke accu.

Die Sarolea is natuurlijk schitterend, en voor 60 kg lichter dan een Energica Ego zul je moeten betalen. Over de range: Met 130 op de GPS, windje tegen in de polder kun je de geadverteerde range halveren.

Hoe zouden ze de accu's koel houden?
 
Laatst bewerkt:
Jeetje, staat er opeens een oranje DS naast m'n ZRX geparkeerd bij BCN Utrecht voor de deur. Iemand van hier bij toeval?
 
Mijn Energica heeft in drie maanden +8000 km gelopen en ik vind die motor best praktisch. Met een Givi koffersetje is het ook boodschappen doen. Ben het wel eens met het feit dat er nog geen echte elektrische toermotor is met DC laadfunctie en dikke accu.

Die Sarolea is natuurlijk schitterend, en voor 60 kg lichter dan een Energica Ego zul je moeten betalen. Over de range: Met 130 op de GPS, windje tegen in de polder kun je de geadverteerde range halveren.

Hoe zouden ze de accu's koel houden?
Hoe ver komt u in de praktijk op een lading, met een snelheid van 120 km per uur over de snelweg met de Energica.
Moet eigenlijk 110 km kunnen halen voor mijn woonwerk in de zomer en de winter.
Ben van plan om hem dit jaar nog een week te huren.
 
Ik denk dat 110km met een snelheid van 120 een uitdaging wordt.

Ik heb de energica 4 dagen gehuurd, max afstand was bij mij 120km, maar de eerste 70 km waren erg rustig over de dijk, maar 40% gebruikt. De terugweg (50km) over de snelweg met 110/140 zorgde er voor dat ik met 4% thuis kwam, waarbij de laatste 18 km op eieren waren en vanaf 10% heb je bijna geen vermogen meer.

Ik had me even vergist in de plaats van de snellader, die zat niet waar ik dacht dat hij zat.
 
Ik denk dat 110km met een snelheid van 120 een uitdaging wordt.

Ik heb de energica 4 dagen gehuurd, max afstand was bij mij 120km, maar de eerste 70 km waren erg rustig over de dijk, maar 40% gebruikt. De terugweg (50km) over de snelweg met 110/140 zorgde er voor dat ik met 4% thuis kwam, waarbij de laatste 18 km op eieren waren en vanaf 10% heb je bijna geen vermogen meer.

Ik had me even vergist in de plaats van de snellader, die zat niet waar ik dacht dat hij zat.
Laatste 10% beperkt vermogen zal betekenen dat je dan ook geen 120 kunt. Als kruissnelheid 120 belangrijk is voor iemand dan kan dat volgens deze cijfers met 0,9 km per procent voor 90 %. Dan kan het 81km.

Heeft deze geen optie op meer accu?
 
Hoe ver komt u in de praktijk op een lading, met een snelheid van 120 km per uur over de snelweg met de Energica.
Moet eigenlijk 110 km kunnen halen voor mijn woonwerk in de zomer en de winter.
Ben van plan om hem dit jaar nog een week te huren.

Als 110km je Enkele reis is, met veel snelweg, is het kantje boord met een Energica, zeker boven de 100 /h. Mijn woon werk met snelweg is 60 km, kom meestal aan met 35-45% lading. Om die reden heb ik destijds afgezien van een 1e gen BMW C evolution, vond die range toen net te krap. Een Energica een keer huren is natuurlijk nog altijd leuk ;)

Edit: 110 km vind ik trouwens sowieso een flinke w-w afstand voor de motor, sta je met een plofmotor dus ook om de dag aan de pomp.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, elke dag zo’n afstand rijden op benzine is een dure bezigheid. Wat dat aangaat is een elektrische motor een betere keus.
Om dit toch elektrisch te kunnen doen zou ik overwegen gewoon wat minder hard te rijden, iets minder hard heeft behoorlijk invloed op de actieradius.
De stroomlijn verbeteren kan ook helpen.
 
Mijn woonwerk afstand varieert nogal maar 100 a 110 km is wel het verste wat ik ga.

Nu mag je natuurlijk op een hoop snelwegen niet harder dan 100 km/uur vanuit Brabant naar Amsterdam of Den Haag is het op de meeste wegen 100.
s'avonds zal ik het wel halen in de spits gaat het niet zo hard.

Heb met mijn huidige motor in 6 jaar en 3 maanden 190.000 km gereden.

Zijn er al die ervaring hebben met windschermen of kuipen.

Ga er toch eens achter heen om er een te huren zit nu op een afstand van 95 km dus dat moet lukken.
Het is ook wel een nadeel dat er zo weinig dealers zijn, de dichtstbijzijnde is in Amsterdam voor mij op 85 km.
 
Mijn woonwerk afstand varieert nogal maar 100 a 110 km is wel het verste wat ik ga.

Nu mag je natuurlijk op een hoop snelwegen niet harder dan 100 km/uur vanuit Brabant naar Amsterdam of Den Haag is het op de meeste wegen 100.
s'avonds zal ik het wel halen in de spits gaat het niet zo hard.

Heb met mijn huidige motor in 6 jaar en 3 maanden 190.000 km gereden.

Zijn er al die ervaring hebben met windschermen of kuipen.

Ga er toch eens achter heen om er een te huren zit nu op een afstand van 95 km dus dat moet lukken.
Het is ook wel een nadeel dat er zo weinig dealers zijn, de dichtstbijzijnde is in Amsterdam voor mij op 85 km.
Jouw woon-werk is perfect voor een elektrische motor :t Met een nieuwe Zero moet je dat makkelijk redden, en je rijdt na aanschaf echt voor een prikje. Motoport Amsterdam heeft er altijd wel een paar klaar staan waar je op kan proefrijden, doe jezelf een plezier en ga er lekker een rondje op rijden.

En wat ook heel fijn is niet dat eeuwige geschakel tussen 1e en 2e versnelling in de file.
 
Jouw woon-werk is perfect voor een elektrische motor :t Met een nieuwe Zero moet je dat makkelijk redden, en je rijdt na aanschaf echt voor een prikje. Motoport Amsterdam heeft er altijd wel een paar klaar staan waar je op kan proefrijden, doe jezelf een plezier en ga er lekker een rondje op rijden.

En wat ook heel fijn is niet dat eeuwige geschakel tussen 1e en 2e versnelling in de file.

Zowel een Energica als een Zero zou dit moeten halen. Zero heeft iets grotere range wel, maar als je zo'n 100 km/h rijdt, moet je best een eind kunnen komen op beiden.
 
We hadden het al eens eerder over de typische berichtgeving als het over elektrisch vervoer gaat.

Het AD heeft vandaag weer een nieuw pareltje, het artikel gaat over de winst per verkochte auto bij de verschillende fabrikanten.

De kop luidt "Tesla verliest 11.000 euro per verkochte auto".

Dit is een alinea uit het artikel: "
Maar er zijn meer merken die verliezen: "Grote verliezers zijn Tesla met een verlies van € 11.000 op elke geleverde auto. Bentley zelfs € 17.000. Bij Bentley wordt echter fors geïnvesteerd in elektrische aandrijving en die kosten drukken zwaar op de winstmarges. De cijfers zijn gebaseerd op de resultaten van de eerste zes maanden van dit jaar.

En bij Tesla zeker niet.... Daar investeren ze zeker niet...

Met drie grote fabrieken in ontwikkeling en de aanleg van een wereldwijd supercharger netwerk. De eerste helft van dit jaar zaten ze volop in de kosten en begon de produktie van het volumemodel Model 3 net op gang te komen. Niet echt vreemd dat je dan per geleverde auto verlies maakt..

Tjonge, hoe gekleurd kun je zijn....


Algemeen Dagblad
 
Laatst bewerkt:
Tsja, je ziet het zo vaak. 'Er is een auto tegen een boom geknald, brandweer bevrijdde bestuurder' of
'Er is een Tesla tegen een boom geknald, brandweer was bang voor explosiegevaar en sommeerde omstanders op afstand te blijven..'
 
We hadden het al eens eerder over de typische berichtgeving als het over elektrisch vervoer gaat.

Het AD heeft vandaag weer een nieuw pareltje, het artikel gaat over de winst per verkochte auto bij de verschillende fabrikanten.

De kop luidt "Tesla verliest 11.000 euro per verkochte auto".

Dit is een alinea uit het artikel: "Maar er zijn meer merken die verliezen: "Grote verliezers zijn Tesla met een verlies van € 11.000 op elke geleverde auto. Bentley zelfs € 17.000. Bij Bentley wordt echter fors geïnvesteerd in elektrische aandrijving en die kosten drukken zwaar op de winstmarges. De cijfers zijn gebaseerd op de resultaten van de eerste zes maanden van dit jaar."

En bij Tesla zeker niet.... Daar investeren ze zeker niet...

Met drie grote fabrieken in ontwikkeling en de aanleg van een wereldwijd supercharger netwerk. De eerste helft van dit jaar zaten ze volop in de kosten en begon de produktie van het volumemodel Model 3 net op gang te komen. Niet echt vreemd dat je dan per geleverde auto verlies maakt..

Tjonge, hoe gekleurd kun je zijn....


Algemeen Dagblad


Maar wel waar cijfermatig,..
 
Zag een Brammo Empulse uit 2015 te koop staan met 48000 km. Rond de 5800 euro zonder garantie, voor reparatie schijn je dan naar Beieren te moeten. Wel een beetje risicovol om te kopen dan, prijs is aantrekkelijk alhoewel het ding 6 versnellingen heeft en geen automaat. Tja, moeilijke handel lijkt me,..
 
Het lastige met Brammo, is dat ze niet meer gemaakt worden. De boel is overgenomen en de lijn van Brammo de nek omgedraaid. Helaas, want het waren leuke motoren. De prijs is niet verkeerd, maar goed, als er wat fout gaat, dan is het lastig repareren. En de restwaarde zal ook blijven dalen, ben ik bang.
 
Die Brammo overtuigde me destijds, puur op basis van foto's en specs, om elektrisch te gaan rijden. Toen zag ik mooie aanbiedingen van ik geloof rond de 8000 of 9000 euro, nieuw! :o
Dealer gevonden, in Amsterdam notabene! Vlakbij! *O*

En toen pas begon ik door te krijgen dat dat oud nieuws was, dat het de laatste stuiptrekking van Brammo was geweest, en die dealer zijn website nooit had geüpdatet. |(

O volgens mij nog steeds niet: Brammo Motoren 100% Elektrische Motorfiets E-Bikes Brammo

En toen kwam ik via dit topic bij Zero uit :)
 
Laatst bewerkt:
Die Brammo overtuigde me destijds, puur op basis van foto's en specs, om elektrisch te gaan rijden. Toen zag ik mooie aanbiedingen van ik geloof rond de 8000 of 9000 euro, nieuw! :o
Dealer gevonden, in Amsterdam notabene! Vlakbij! *O*

En toen pas begon ik door te krijgen dat dat oud nieuws was, dat het de laatste stuiptrekking van Brammo was geweest, en die dealer zijn website nooit had geüpdatet. |(

O volgens mij nog steeds niet: Brammo Motoren 100% Elektrische Motorfiets E-Bikes Brammo

En toen kwam ik via dit topic bij Zero uit :)

Zag er ook gewoon uit als een motor en niet een utility voertuig zoal anderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan