BackToKawa
Die hard MF'er
De nieuwe Zero geven ze weer meer range, bijladen onderweg is standaard eigenlijk niet zinnig(vind ik) , te traag tenzij je een goede lader er bij koopt/inbouwt, zoals enkele hier op het forum gedaan hebben.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou een Toypta Aygo kopen voor dit werk.
De nieuwe Zero geven ze weer meer range, bijladen onderweg is standaard eigenlijk niet zinnig(vind ik) , te traag tenzij je een goede lader er bij koopt/inbouwt, zoals enkele hier op het forum gedaan hebben.
Na 70 km in de vrieskou op de motor lijkt het mij niet meer prettig werken. Daar is een auto meer geschikt.Die is toch niet elektrisch? Buiten het feit dat ik veel te veel dingen moet laten als ik auto wil rijden wil ik juist duurzamer en goedkoper vervoer. Als ik een auto moet aanschaffen zodat ik elektrisch naar mijn werk kan, blijf ik mijn Diversion gewoon rijden.
Maar daarmee kun je weer niet door de file ....Ik zou een Toypta Aygo kopen voor dit werk.
Om in de E-sfeer te blijven, mijn vriendin heeft een Renault Zoë gekocht. Rijdt als de brandweer en gratis opladen @ werk.Ik zou een Toypta Aygo kopen voor dit werk.
Ja, woon-werk is 70km ongeveer. Maar naar vriendin elke week is 130 en een beetje enkele reis. Voor ww ben ik niet bang, ook al kan ik op het werk niet opladen. Maar de lange stukken ben ik wel bang voor. Wordt dat onderweg bijladen op een Fastned-station of moet het gewoon kunnen?
Woon-werk is een werkelijk ideale afstand voor een elektrische motorfiets. Comfortabel... nou nee, het is een naked, het is een motor, het kan koud zijn. Maar voor 35 km's... who cares? Handvatverwarming raad ik wel aan. Die 70 km kan je zo gek doen als je zelf wil, maar bij die 130 zal je economisch moeten gaan rijden. Dus rond de 100 km per uur.Zijn er eigenlijk al elektrische motoren waarop je een beetje comfortabel in de winter kunt forensen? Ik woon zo'n 35km van mijn werk, dus denk dat ik wel heen en weer kan, maar 130km voornamelijk snelweg gaat m met een Zero niet worden begrijp ik. Aan de hand van de reacties over luchtweerstand kan ik me voorstellen dat een fatsoenlijk kuipwerk en dus stroomlijn veel zou kunnen schelen?
Oja die extra batterij, was ik vergeten. Dan red je het makkelijk, lijkt mij! Ik rekende met mijn standaard Zero SR (van 2016).35km enkele reis woon-werk is inderdaad geen probleem op welke fiets dan ook. 130 km snelweg zal op een Zero met grote accu wel lukken als je een beetje aan de snelheid denkt. Met een Energica zul je tussen de 11 en 25 minuten moeten DC snelladen.
Voor mij hoeft het niet, maar het mag wel. Toch geef ik de voorkeur aan automaat.Geinig! Na Brammo dan toch weer een fabrikant die een elektrische motorfiets met versnellingen produceert. Van mij hoeft dat niet zonodig maar menig motorrijder denkt niet zonder te kunnen dus het lijkt niet onverstandig van ze.
Jammer he, dat ding is loeizwaar, traag en heeft amper bereik. Ik denk dat BMW eigenlijk geen concurrent voor zijn eigen motoren wil bouwen, maar onderwijl toch wel alvast wat ervaring wil opdoen. Of misschien draagt het bij aan een milieudoelstelling oid. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat die scooter serieus in de markt is gezet.Voor mij hoeft het niet, maar het mag wel. Toch geef ik de voorkeur aan automaat.
Was onlangs nog een beetje aan het googlen op de BMW C Evolution motorscooter.
Maar als je die met een rijbereik van 160km (ipv 100km) wil, betaal je 1600€ extra ... dan komt die op bijna 17.000€ ... voor een motorscooter? Nee, dat is me écht te veel
Heb een beetje dezelfde mening/gedachte. Voor dat geld vind ik wel een wat leukere elektro motorfiets denk ik!Jammer he, dat ding is loeizwaar, traag en heeft amper bereik. Ik denk dat BMW eigenlijk geen concurrent voor zijn eigen motoren wil bouwen, maar onderwijl toch wel alvast wat ervaring wil opdoen. Of misschien draagt het bij aan een milieudoelstelling oid. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat die scooter serieus in de markt is gezet.
Mwoahh.. 0-100 in bijna 7 seconden.... met een motor bungel je dan echt ergens onderaan. Dan wordt het nog bijna oppassen voor Golfjes GTIDe BMW is voor mij destijds ook afgevallen voor bovengenoemde redenen, maar echt traag is 'ie ook weer niet. Dan evt een gebruikte Eva scoren, kun je tenminste snelladen.
De filosofie van de 6-bak op die Kymco (mooie fiets) fascineert me wel. Waarom een 6-bak, gewoon omdat die beschikbaar zijn? Zou het gebruiken van een bak de specs van de motor drastich versimpelen?
... Waarom een 6-bak, gewoon omdat die beschikbaar zijn? Zou het gebruiken van een bak de specs van de motor drastich versimpelen?...
Vreed apparaat en als zo'n groot merk zoiets ècht op de markt brengt dan zullen de prijzen vast wel flink dalen.https://www.autobahn.eu/11069/kymco-verrast-met-supernex-een-elektrische-supersport/
Ziet er ook wel skattig uit als zij hem gaan maken. Maar dan moet dat piepgeluid natuurlijk wel vervangen worden door een zware bromtoon.
Met versnellingen/vertragingen vergroot je het vermogen. Alleen heeft een elektromotor praktisch altijd hetzelfde vermogen en maakt het dus niet uit of ie meer of minder toeren maakt. Het enige dat je voorkomt is dat de motor 10miljoen toeren maakt voor de luchtweerstand wint van de motor.