Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Laadtijd is bij Energica al goed voor elkaar met DC snelladen, maar ik ben met je eens dat de accucapaciteit, zeker voor gebruik op lange stukken, altijd hoger mag:Y.

Als elektrisch rijder merk ik trouwens dat ik het woord 'range' bijna niet meer gebruik, omdat je het als berijder enorm kunt beinvloeden. Afgelopen zondag een ritje van 100km gedaan met 19 mede-Energicanen en je komt gewoon met 45% SOC aan. Ik geloof de Ego zelfs een paar procent hoger. Toegegeven, we reden smalle dijkweggetjes en hebben de max snelheid redelijk aangehouden (tot het laaste stukje A4O-)), maar het laat zien hoe relatief het begrip range is.

Range is en blijft een stok waar je mee kan slaan, zet de minnen en de plussen van een ICE tegenover een EV dan blijft er niet veel over van een ICE.
Dat weten ze best, daarom is en blijft het een mooie stok, net als met auto,s.
Aan de reacties mag ik aannemen dat iedere autobezitter ook een caravan heeft.
 
Ik vond van de week een nieuwsbericht over een politietesla die een achtervolging moest laten overnemen door een collega omdat z'n accu bijna leeg was wel een mooi voorbeeld.
Want euh, het komt natuurlijk nooit voor dat hetzelfde gebeurd omdat de tank van een ICE bijna leeg is... |(
 
Ik vond van de week een nieuwsbericht over een politietesla die een achtervolging moest laten overnemen door een collega omdat z'n accu bijna leeg was wel een mooi voorbeeld.
Want euh, het komt natuurlijk nooit voor dat hetzelfde gebeurd omdat de tank van een ICE bijna leeg is... |(
Nee dat gebeurd nooit.
 
Weer een nieuwe lichte motor, een 100 km/h model van Sur Ron.
Er is een importeur van dit merk in Nederland, kon hem alleen niet terugvinden...
Edit. Gevonden, het gaat om Electric Motorbikes – Clean e-mobility

Deze heeft geen naafmotor, de motor hangt voor het achterwiel in de achterbrug.




Bekijk bijlage 1430583
Kan een goed gerief zijn voor iemand die voldoende heeft aan een A1 klasse motor, korte afstanden doet, en houdt van hoekige en vormen en een bijna zichtbaar geraamte.
71693737_130172565018549_2959600094669701120_n.jpg

Ik heb dan weer liever kuipen, ik houd dus meer van ronde vormen, van curves zeg maar ... :+
 
Ik vond van de week een nieuwsbericht over een politietesla die een achtervolging moest laten overnemen door een collega omdat z'n accu bijna leeg was wel een mooi voorbeeld.
Want euh, het komt natuurlijk nooit voor dat hetzelfde gebeurd omdat de tank van een ICE bijna leeg is... |(

Inderdaad, echt weer zo’n kortzichtig haters bericht. Geeft een prachtige kop in de krant voor al die lieden die niet verder kijken...
En het klopt ook niet eens want de vorige gebruiker had de auto gewoon vergeten op te laden en voordat het een probleem werd was de achtervolging al gestaakt om andere redenen.

Het verhaal kwam ook niet van het department zelf, iemand had iets opgevangen via de radio en heeft daar blijkbaar zelf z’n verhaaltje bij verzonnen.

 
Inderdaad, echt weer zo’n kortzichtig haters bericht. Geeft een prachtige kop in de krant voor al die lieden die niet verder kijken...
En het klopt ook niet eens want de vorige gebruiker had de auto gewoon vergeten op te laden en voordat het een probleem werd was de achtervolging al gestaakt om andere redenen.

Het verhaal kwam ook niet van het department zelf, iemand had iets opgevangen via de radio en heeft daar blijkbaar zelf z’n verhaaltje bij verzonnen.



Zo gaat dat tegenwoordig met de berichtgeving, fakenieuws gaat erin als zoete koek, werkelijkheid gaan we schelden en beledigen.
Tegenwoordig kan je overal een antwoord vinden die het beste in jouw straatje past, en wel roepen dat anderen domme schaapjes zijn en linkse rakkers die de boel verzieken, vreemde ontwikkeling eigenlijk.
 
Inderdaad, echt weer zo’n kortzichtig haters bericht. Geeft een prachtige kop in de krant voor al die lieden die niet verder kijken...
En het klopt ook niet eens want de vorige gebruiker had de auto gewoon vergeten op te laden en voordat het een probleem werd was de achtervolging al gestaakt om andere redenen.

Het verhaal kwam ook niet van het department zelf, iemand had iets opgevangen via de radio en heeft daar blijkbaar zelf z’n verhaaltje bij verzonnen.

Het praktische probleem is alleen wat groter bij lege battrijen. En de duur van het laden. Als je een groter wagenpark hebt pak je gewoon een volle net als bij een portofoon..
 
Het praktische probleem is alleen wat groter bij lege battrijen. En de duur van het laden. Als je een groter wagenpark hebt pak je gewoon een volle net als bij een portofoon..
Geen idee hoe de politie in Nederland omspringt met de tanks/batterijen van hun interventie voertuigen. Maar in B worden de tanks nooit leeg gereden. Eens de tank 3/4 staat, én telkens einde dienst worden die weer volgetankt. Ik vermoed dat ze hetzelfde zullen doen met hun Tesla in Zaventem, de batterij zal wel bijgeladen worden op elk mogelijk moment.

Niet meteen een idee van de range bij zo een Tesla, maar is dat niet ongeveer 400km?
Zo ja, stel de batterij is half, dan kan die nog 200km. Oke, bij achtervolging ga je niet proberen zuinig te rijden, maak er dan 100km van. Hoe dikwijls duurt een achtervolging 100km? Zal wel zéér zelden zijn denk ik.
 
Het praktische probleem is alleen wat groter bij lege battrijen. En de duur van het laden. Als je een groter wagenpark hebt pak je gewoon een volle net als bij een portofoon..
Heb je het artikel van mijn link gelezen ? Men is zo tevreden dan men graag een tweede elektrische patrouillewagen wil.

Onder het originele bericht over de aanschaf, de verwachtingen en de besparingen die niet gering zijn...
Het gaat om een gebruikt aangeschafte 2014 Model S 85. Men heeft bij het bureau een eigen van zonnepanelen voorzien laadstation, men kan dus elk moment van stilstand eenvoudig benutten om schone zonnestroom te laden, mocht dat nodig zijn.

En over dat verbruik, als je veel in stadsverkeer rijdt gaat bij een brandstofauto het verbruik omhoog, bij een elektrische auto gaat het verbruik juist naar beneden. Daar verkijken sommigen zich op.

 
Heb je het artikel van mijn link gelezen ? Men is zo tevreden dan men graag een tweede elektrische patrouillewagen wil.

Onder het originele bericht over de aanschaf, de verwachtingen en de besparingen die niet gering zijn...
Het gaat om een gebruikt aangeschafte 2014 Model S 85. Men heeft bij het bureau een eigen van zonnepanelen voorzien laadstation, men kan dus elk moment van stilstand eenvoudig benutten om schone zonnestroom te laden, mocht dat nodig zijn.

En over dat verbruik, als je veel in stadsverkeer rijdt gaat bij een brandstofauto het verbruik omhoog, bij een elektrische auto gaat het verbruik juist naar beneden. Daar verkijken sommigen zich op.


Ik heb het gelezen, ik weet dat je nagenoeg niets verbruikt als je stilstaat. Ik zei alleen dat het een beetje lastig is als je compleet zonder stroom komt te staan . Fijn voor de Amerikanen dat ze een tweede aanschaffen dan pak je altijd een volle batterij.
 
Ik heb het gelezen, ik weet dat je nagenoeg niets verbruikt als je stilstaat. Ik zei alleen dat het een beetje lastig is als je compleet zonder stroom komt te staan . Fijn voor de Amerikanen dat ze een tweede aanschaffen dan pak je altijd een volle batterij.
Je begrijpt het niet....
 
Ik weet niet hoe jij denkt maar niet alles is te plannen. Meestal zal een eletromotor of elektroauto wel werken. Maar de keus hebben uit meerdere is beter. Dan pak je de vollere, effe later kan iemand anders dan de inmiddels ook iets vollere pakken.
 
Voor een porto neem ik ook een extra batterijttje mee als het koud is of ik een lange dag zonder laadmogelijkheden heb,...
 
Als zo,n Evoke voor ongeveer 9 a 10000 euro te koop is, is het een mooie manier om in te stappen op de elektromotor. Hoop dat de kwaliteit dan wel redelijk is (China brand) Valt me op dat bijna alle nieuwe elektromotoren uit India komen. (van houtje touwtje motoren tot heel modern gestiled)Daar is natuurlijk een enorme markt voor en het zal nodig zijn voor de luchtkwalieit in de megasteden aldaar.
 
Ik kwam een goede documentaire tegen, gaat over hoe de Duitse autoindustrie omgaat met een veranderende wereld.
Voor motorfabrikanten zal het niet veel anders zijn...


 
De motormarkt is gericht op motorrijders en probeert, behalve in zeldzame gevallen, nauwelijks automobilisten te overtuigen om motor te gaan rijden. Tesla daarentegen kan door de kracht van het merk mensen kunnen overtuigen die zelfs nog nooit aan een motor hebben gedacht. Tesla heeft boven alles een grote aantrekkingskracht op millennials die, met de zegen van Musk, het idee laten varen dat motoren stinken, vettig en luidruchtig zijn. _O- DeBord stelt zich voor dat de Tesla motor ‘woest cool, woest snel en woest leuk’ zou zijn.

 
Je hebt er natuurlijk gewoon ook een ander rijbewijs voor nodig maar goed.

Als ze zo meer kWh op 2 wielen krijgen ben ik geïnteresseerd. Alle concurrentie is sowieso goed voor ons.
 
Ik kwam een goede documentaire tegen, gaat over hoe de Duitse autoindustrie omgaat met een veranderende wereld.
Voor motorfabrikanten zal het niet veel anders zijn...



Mijn god.. wat irritant dat ze de duitsers een engelse voice over hebben gegeven, maar dat je het duits ook nog half hoor..

Verder leuke link, ondanks dat hij welk erg "gekleurd" is .. dank..
 
Laatst bewerkt:
Over Tesla artikel:

Punt 2:
De markt voor elektrische motoren bestaat nog vrijwel niet: er is weinig autonomie, hoge prijzen en de rijdynamiek van een elektrische motor weet motorrijders nog steeds niet te overtuigen.

Prijzen en range snap ik, maar dat over de rijdynamiek is dan weer uit de duim gezogen; het gros van de proefrijders stapt met een big smile van een elektrische motor af en kopers van elektrische motoren nemen prijs en range op de koop toe voor de geboden rijdynamiek. En natuurlijk wel Harley Davidson LiveWire noemen (die nog nauwelijks levert) en Energica (die een raceklasse levert) niet vermelden.

Het zou helemaal te gek zijn als Tesla de accu, motor en controller voor een E-bike aan de traditionele industrie kon verkopen, maar ik denk dat Tesla's businessmodel op iets andere schaalgrootte is gebaseerd.

Edit: of de traditionele industrie zou nooit en te nimmer bij Tesla aankloppen voor technologie; een Porsche Taycan wordt qua laadprestaties icm verkregen range verslagen door een Model 3
 
Terug
Bovenaan Onderaan