Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Juist ook gezien, en voor wie niet wil/kan kijken. Voornaamste conclusie was wel dat het ding de beloofde topsnelheid niet haalde. Heeft o.a. ook video waarin hij de extra kosten uitlegt, komt nogal wat bij.
 
Vind 't wel bijzonder dat er een 'echte' tank inclusief tankdop op zit. Iemand zal er benzine in gieten. _O-
 
Vind 't wel bijzonder dat er een 'echte' tank inclusief tankdop op zit. Iemand zal er benzine in gieten. _O-
Er zijn filmpjes van mensen die bij een benzinepomp met het tankpistool op de elektrische aansluiting lopen te klootzakken van een e-auto.
Waarom past het niet. :?

Dus het zou zomaar kunnen. Mooie vlammen. :o
 
Juist ook gezien, en voor wie niet wil/kan kijken. Voornaamste conclusie was wel dat het ding de beloofde topsnelheid niet haalde. Heeft o.a. ook video waarin hij de extra kosten uitlegt, komt nogal wat bij.
Alleen voor het geld is het een leuk hobbyproject / boodschappen brommertje.
Bij Alie staat de verzending bij sommige modellen nu op gratis. Maar dat wil inderdaad niet zeggen dat er hier niet e.a. moet gebeuren. :X

Het kan ook wel even even duren via transport met zeecontainer.
De accu's mogen ze niet op de normale wijze verzenden zoals met de luchtpost.
Pas als we het proberen weten of het gaat lukken en wat het kost. :9

Gratis Verzending
naar Netherlands via Seller's Shipping Method
Geleverd tegen 22/12 of volledig terugbetaald.
 
Tja. Ik vind zo op de video te zien de bouwkwaliteit nog wel meevallen. Grappig dat hij klaagt over een klemmetje die ik op m'n V-Strom net zo goed terugvind op bepaalde kuipdelen. :P
 
Tja. Ik vind zo op de video te zien de bouwkwaliteit nog wel meevallen. Grappig dat hij klaagt over een klemmetje die ik op m'n V-Strom net zo goed terugvind op bepaalde kuipdelen. :P
Vind ik ook. En het is geen groot elektrotechnicus.
Het vermogen is simpelweg te mager. :)
 
Nieuwe elektrische motor uit India.

C0E8EC07-25DD-4264-89CD-D3B5C3CE1E79.jpeg




EF86A51B-05B8-421F-B015-76096506142D.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Opvallend artikel in het AD... d.w.z opvallend dat het in het AD staat; geschreven door een enorme Tesla hater maar hier kon ie blijkbaar niet onderuit.
Een Engelse vergelijking hoe ver je kunt rijden voor het bedrag van een Engelse pond, het gaat om de verhouding elektrisch tot brandstof.



Toch vind ik de kop vreemd, als je de Kia Niro vergelijkt met de beroerdste Ford Kuga is de verhouding maar liefst 1 op 6,7
 
Als het een wet van vraag en aanbod blijft dan gaat de kw prijs enorm omhoog en de olieprijs omlaag,....

Maar dan weet de regering wel weer wat prikkels te geven met accijnzen en heffingen denk ik.

Alle beetjes helpen,...
 
Lees ik het goed dat ze het bereik van een volle accu delen door de kale stroomprijs?
En dit noemen ze een onderzoek?
En dan zeggen ze dat het handig zou zijn dat dit 'onderzoek' ook in Nederland zou komen. Met de vermelding, o ja dan is er nog verschil in onderhoud, levensduur en aanschafprijs.
Ik vind dat nogal magertjes. :X

Ik heb bij de weg afgelopen weekend 1400km afgelegd in België en Frankrijk tegen 15,3mpp heb ik zojuist onderzocht. O-)
 
Laatst bewerkt:
Lees ik het goed dat ze het bereik van een volle accu delen door de kale stroomprijs?
En dit noemen ze een onderzoek?
En dan zeggen ze dat het handig zou zijn dat dit 'onderzoek' ook in Nederland zou komen. Met de vermelding, o ja dan is er nog verschil in onderhoud, levensduur en aanschafprijs.
Ik vind dat nogal magertjes. :X

Ik heb bij de weg afgelopen weekend 1400km afgelegd in België en Frankrijk tegen 15,3mpp heb ik zojuist onderzocht. O-)
We rekenen in NL toch ook altijd kosten om per kilometer? Heb jij ook je onderhoud en afschrijving meegerekend? Meestal kosten motoren iets tussen de 35 en 40 cent per kilometer.
 
We rekenen in NL toch ook altijd kosten om per kilometer? Heb jij ook je onderhoud en afschrijving meegerekend? Meestal kosten motoren iets tussen de 35 en 40 cent per kilometer.
Natuurlijk niet. Ik heb zelfs de gemiddelde euro95 prijs van België en Frankrijk genomen, wat heel toevallig ook precies de benzine prijs is van groot Brittannië.
De goedkoopste mpp's van het 'onderzoek'van de populairste auto's komt volgens mij neer op een verbruik van 1op20 en geen verdere kosten.

Ik ga gauw een zero of Tesla kopen voor het goedkoop. Volgende ritje door Frankrijk halve prijs. *O*
 
Hoe zou de berekening t.o.v. LPG zijn? ;)
Minder slecht voor het milieu dan benzine, en een voertuig van 15 jaar geleden is sinds de G3 technologie uiterst betrouwbaar.
Alleen op de motor zou een Goldwing bijna de enige kandidaat zijn. :')
 
Meestal kosten motoren iets tussen de 35 en 40 cent per kilometer.
Wut? Ik heb 't toen ik nog flink kilometers maakte op m'n V-Strom wel eens een tijdje bijgehouden. Kan je vertellen dat ik prima uitkwam met 19ct/km vergoeding. Alleen afschrijving niet meegerekend, maar dan nog kom ik echt niet op 35-40ct per kilometer uit.
 
Hoe zou de berekening t.o.v. LPG zijn? ;)
Minder slecht voor het milieu dan benzine, en een voertuig van 15 jaar geleden is sinds de G3 technologie uiterst betrouwbaar.
Alleen op de motor zou een Goldwing bijna de enige kandidaat zijn. :')
Voor Engelse prijzen moet die 1 op 30 lopen om te concurreren met de thuis opgeladen goedkoopste ev.
 
Toch vind ik de kop vreemd, als je de Kia Niro vergelijkt met de beroerdste Ford Kuga is de verhouding maar liefst 1 op 6,7
Ja ik vind dan weer vreemd dat ze de 10 zuinigste ev's naast de 10 meest verkochte brandstof auto's zetten. Zet ze dan naast elkaar van vergelijkbare aanschafprijs, want er is een reden dat die top 10 zuinigste ev's niet bij die andere top tien staan. Of vergelijk met de allerzuinigste 10 brandstof wagens die te koop zijn.

Maar nee, jij wil liever het slechtste cijfer vergelijken met het beste cijfer. :?
Want?
 
Een artikel uit het AD dat een tijdje geleden nog moord en brand schreeuwde over zware EV's en daaruit voortvloeiend mogelijke asfaltschade. Ik mis de Ioniq; samen met Model 3 veruit de zuiniste EV's. Voor de rest niets nieuws; Weekendje Duitsland kostte me 30 Euro aan 'brandstof', mijn benzinevrienden betaalden 130 euro. (toegegeven; ik heb gratis geladen bij Motorranch Westerwald, een eetgelegenheid en een Ionity-paal)
 
Lees ik het goed dat ze het bereik van een volle accu delen door de kale stroomprijs?
En dit noemen ze een onderzoek?

Het is gewoon een vergelijking die te weinig gemaakt wordt.

Wat mij opvalt in discussies over deze materie (zie algemeen) is dat heel veel mensen hier geen idee van hebben.


Ja ik vind dan weer vreemd dat ze de 10 zuinigste ev's naast de 10 meest verkochte brandstof auto's zetten. Zet ze dan naast elkaar van vergelijkbare aanschafprijs, want er is een reden dat die top 10 zuinigste ev's niet bij die andere top tien staan. Of vergelijk met de allerzuinigste 10 brandstof wagens die te koop zijn.

Maar nee, jij wil liever het slechtste cijfer vergelijken met het beste cijfer. :?
Want?

Nou, dat is vanwege de kop boven het artikel:

‘Elektrische auto komt tot drie keer verder voor hetzelfde geld’

Als je schrijft “tot” gaat het blijkbaar om een uiterste, het verschil tussen vergelijkbare auto’s kan veel groter zijn dan 3 maal.
 
Laatst bewerkt:
En jullie maar denken dat een krant "letterlijk"is. Geeft veel blijk van een denkrichting;)
 
Wut? Ik heb 't toen ik nog flink kilometers maakte op m'n V-Strom wel eens een tijdje bijgehouden. Kan je vertellen dat ik prima uitkwam met 19ct/km vergoeding. Alleen afschrijving niet meegerekend, maar dan nog kom ik echt niet op 35-40ct per kilometer uit.
Wel alles meerekenen! Met name op banden is een motor heel ineffiecient. Het korte onderhoudsinterval helpt ook niet. Als je de afschrijving berekend moet je uitgaan van een nieuwe motorfiets en die in een jaar of vijf afwaarderen. Dan verlies je snel 7k
Als ik het voorbeeld neem van deze site: Hoeveel kost een motor per maand - MotorKledingCenter
Dan deel ik 20k km door 12 en vervolgens door hun maandkosten van 396, dan kom ik op 42 cent per kilometer. Nu valt daar vast wat op af te dingen maar met 19 cent de kilometer kan je niet uitkomen.
 
Banden had ik gewoon meegerekend. Enkel afschrijving niet. Ik gebruikte Fuelly om alles bij te houden.
 
Banden had ik gewoon meegerekend. Enkel afschrijving niet. Ik gebruikte Fuelly om alles bij te houden.
Hier ook vijf maanden x +/- 3.000 km woon~werk met een Majesty 250 motorscooter.
Liep binnen met de reisvergoeding. :Y

Na 17.000 km was ik het zuinige rijden wel zat. Weg ermee. _O-
Bandjes zaten er al op bij aankoop en ook verkoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan