Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Dat begrijp ik dan weer niet, maken de politie motoren die je gewoon bent dan zoveel herrie? Als de Gentse motorflikken gehoord willen worden zetten ze hun sirene aan, maar op 50km/h maakt een 4cil 1000cc toermotor (weet niet precies waarop ze hier rijden) nauwelijks geluid...
 
Dus ja, ik vermoed dat hij als motor zeker goed zal bevallen, degelijkheid valt te bezien, en 24/24 beschikbaar zeker niet aangezien het ding zonder charge tank + 22kW paaltje bijzonder traag laadt.
Oeps ik hoef nu bijna nooit te tanken, de huidige motoren doen zo lang met een tankvulling. Als ik een keer in de week tank is het al veel eerlijk gezegd. Ach een stekker inpluggen als er een briefing is of als ik pauzeer is niet zoveel moeite.
 
Dat begrijp ik dan weer niet, maken de politie motoren die je gewoon bent dan zoveel herrie? Als de Gentse motorflikken gehoord willen worden zetten ze hun sirene aan, maar op 50km/h maakt een 4cil 1000cc toermotor (weet niet precies waarop ze hier rijden) nauwelijks geluid...
Je rijdt minder dan 1 procent met toeters en bellen dat is het verschil niet. Ik surveilleer in een omgeving vergelijkbaar met Brugge denk ik. Veel toeristen, voetgangers die aan het feesten zijn in het Red Light district ,echt drommen met mensen waar ik stapvoets doorheen ga.
 
@Hybride Je bent bang dat de elektromotor nog niet ver genoeg is ontwikkeld om als echte gebruiksmotor ingezet te worden en daarom gebruikt wordt om af te kunnen schieten als totaal onbruikbaar?
Als dat is wat je meent heb je een punt. Dat er geen serieus aanbod is van toonbare bruikbare betaalbare elektromotoren is een gegeven.
Maar je moet toch wat om de uitstoot in de stad te verminderen. Ik denk wel dat het echt gevaarlijk wordt voor mij als bestuurder,..er zijn zoveel voetgangers die mij niet gaan horen,...dat is echt een probleem straks. Ik zal nog defensiever gaan rijden dan normaal.
Heel goed, we komen ergens...

Een Zero is niet compleet stil hoor, fietsers die ik van achteren nader horen me aankomen, zoveel geluid maakt die omvormer nog wel.
 
Deze urban jungle:
amsterdam-2551_960_720.jpg
 
Heel goed, we komen ergens...
)
Een Zero is niet compleet stil hoor, fietsers die ik van achteren nader horen me aankomen, zoveel geluid maakt die omvormer nog wel.
Die Kona Electric is ook gewoon een serieuze auto, ziet er beter uit dan een Tesla en zal gewoon voldoen in een stedelijke omgeving neem ik aan. Een Energica als surveillancemotor was natuurlijk de betere keus geweest maar begrijp wel dat ze de Zero nemen. Lijkt zelfs een beetje op de Yamaha in politietrim. Weet niet hoe de zitpositie en handling is van de Zero maar daar ben ik zo achter, ik ga er uren mee sturen als het uit te houden is. Ik geef het een eerlijke kans, (Deed ik ook met BMW maar heb daar echt een pleurishekel aan gekregen ;(
 
OK het is een vierwieler, maar toch, Neerlands trots:
 
Octrooitekeningen van BMW met een nieuw concept.

6C9623CA-70B5-47C9-810A-2E5CC4FFC533.jpeg

 
@Hybride Je bent bang dat de elektromotor nog niet ver genoeg is ontwikkeld om als echte gebruiksmotor ingezet te worden en daarom gebruikt wordt om af te kunnen schieten als totaal onbruikbaar?
Als dat is wat je meent heb je een punt. Dat er geen serieus aanbod is van toonbare bruikbare betaalbare elektromotoren is een gegeven.
Maar je moet toch wat om de uitstoot in de stad te verminderen. Ik denk wel dat het echt gevaarlijk wordt voor mij als bestuurder,..er zijn zoveel voetgangers die mij niet gaan horen,...dat is echt een probleem straks. Ik zal nog defensiever gaan rijden dan normaal.

Wat betreft het geluid, zal dit je ws meevallen. Ik dacht dat in het begin ook, maar ik heb nu bijna 5 jaar een Brammo en het komt maar heel zelden voor dat bv fietsers mij niet aan horen komen. Het geluid is natuurlijk anders en daardoor ook opvallend. Verschil is wel dat Brammo een ketting aandrijving heeft, die maakt best veel geluid.
Als ik met meerdere motoren rijdt krijg ik ook steevast na een stuk rijden de opmerking dat ze mij best goed horen als ik achter hen rijd😏
 
Zou eigenlijk mooi wezen als zo'n ding wat geluid maakt bij plotseling hard remmen. Ik had vorige week met regen zomaar weer eens iemand die tijdens 't filteren besloot z'n auto naar rechts te bewegen, bijna tegen me aan. Het kwam toen mooi uit dat ik vol in de remmen ging en geen tijd had om m'n gas volledig los te laten. Door de *hing* schrok de bestuurder en stuurde weer terug naar links.

Aan de andere kant: het was alweer zeker een jaar terug dat me dat overkwam en waarschijnlijk was 't zonder actie van zijn/haar kant ook goedgekomen.
 
Ik denk serieus na over een Evo ter vervanging van mijn Moto Guzzi. Ik gebruik mijn motor het meest voor woon werkverkeer. Laat ik nu helemaal geen vertrouwen erin hebben dat ik de motor straks nog mag parkeren op de stoep. In Amsterdam mag helemaal niets meer. Ik denk dat ik dan toch elektrisch ga rijden (trein)
 
re. geluid, de Energica's hebben een toeter die te vergelijken is met die van een vrachtwagen. Geen iel biepje dat je zelf nauwelijks hoort, de eerste keer schrok ik zelf. TOET!
 
Maar in een noodsituatie heb je geen tijd om op je toeter te drukken. Dat bedoelde ik eigenlijk.
Als ik tijd heb om te toeteren dan heb ik ook tijd om 't probleem op te lossen. ;)
 
Maar in een noodsituatie heb je geen tijd om op je toeter te drukken. Dat bedoelde ik eigenlijk.
Als ik tijd heb om te toeteren dan heb ik ook tijd om 't probleem op te lossen. ;)

Ja hoor, 't was niet echt een antwoord op jou, meer een losse opmerking. Ik moet zeggen dat ik vind dat m'n Esseesse9 best wel genoeg herrie maakt, zelfs zonder de toeter. Vooral op file snelheid (misschien wordt het op hogere snelheid overstemd door de rijwind ;) ). Maar inderdaad niet specifiek bij het remmen.
 
De energica maakt best wat herrie als je de regeneratie op max hebt staan en het gas dichtdraait. De weg was in no time leeg als je dat achter een paar fietsers deed. Sneller nog dan met een 'normale' motor. Soort hoge turbinefluit.
 
Energica's hoor je idd best wel. Aandrijving, ketting, banden.
Zie ook regelmatig voetgangers hun hoofd omdraaien "huh wat komt daar aan"?
De sound op de diverse youtubefilmpjes geeft goed de werkelijkheid weer:
 
Met de zero heb ik deze zomer wel een paar keer achter een fiets gereden die niets door had en dus ook midden op de baan bleef rijden. Zoiets kom je natuurlijk alleen tegen waar geen fietspad is en in streken zoals deze waar ze graag komen fiets. Ik reken mezelf ook onder die "ze" want fiets hier ook vaak. Het is aan de motorrijder om daar rekening mee te houden en desnoods de claxon te gebruiken.
 
De zero is veel stiller dan een energica.
En ik heb wel eens getoeterd, en dat leverde toch een kwade blik op die me meteen deed besluiten dat ik hem de volgende keer gewoon omrij.
 
nope, heel voorzichtig toetje, omdat het k*tkind wat hij bij zich had over de weg liep te zwalken en ik graag wilde dat ze daar wat aandacht aan gaven.
Mij kwaad aankijken was belangrijker.
 
Net terug van vakantie, naar de supermarkt, terwijl mijn vrouwtje winkelt, blader ik door een motormagazine:
20191128_104236.jpg

(Nog geen idee van de prijs), maar, onderweg op de hoogte blijven van inkomende mails en telefoongesprekken???
Nee, dat is het laatste waar ik me tijdens het motorrijden mee bezig houd! En dat wéét EN aanvaardt mijn werkgever ook van me. Die weten dat voor mij 100% focus op het verkeer boven alles gaat. Die spreken iets in, en wéten dat ik terugbel zodra ik kan.

Die ingebouwde maps.google vind ik dan weer wél interessant. Mijn auto hoefde voor mij geen ingebouwde gps te hebben, afgelopen 3 weken op vakantie ook alle navigatie met maps.google gedaan, ook zonder internet ontvangst (bepaalde regio downloaden voor off line gebruikt, werkt super).

En die "slimme sensor" op de koplamp lijkt mij ook wel interessant.

Maar ik ben nu vooral benieuwd naar het rijbereik, laadtijd en prijs.

Maar eerst veel werk thuis na mijn vakantie :+
 
Maar ik ben nu vooral benieuwd naar het rijbereik, laadtijd en prijs.
Niet alles geloven wat er staat. Leuke stadsmotor.
Deze heb ik twee jaar geleden al gezien en de tekst belooft de sky en de limit.

Vanuit technisch oogpunt lees ik al direct de limit.
10.5 kW is wel het minimum waar je zou mogen starten wat mij betreft.

En mogelijk staan er zelfs twee uitvoeringen - en toekomstige uitbreiding van het modellenpalet door elkaar.


Beetje een minibike midibike dus. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan