Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Prima wie een stap terug wil doen, maar ook een snelle elektrische auto of motor helpt, al is het maar voor de acceptatie en de beeldvorming.
Nu klink je als mijn oude werkgever....
In mijn ogen blijft 'iets minder slecht' nog steeds slecht.

Als puntje bij paaltje komt wil niemand die een E-auto of motor kan kopen echt iets veranderen maar slechts een goed gevoel kopen en in veel gevallen optimaal profiteren van de belastingvoordelen die het biedt om elektrisch te rijden.

De wereld gaat naar de kl*ten.
Ik ben blij dat ik geen kinderen heb.:N
 
Ik denk dat dit een andere discussie is dan puur over de transitie van fossiel naar elektrisch. Prima wie een stap terug wil doen, maar ook een snelle elektrische auto of motor helpt, al is het maar voor de acceptatie en de beeldvorming.

Een snelle elektrische motor, waar je vervolgens niet te snel mee durft te rijden uit vrees dat je niet heen en terug raakt :')

Lichtelijk overdreven misschien, maar ik voel me toch enigszins geremd tijdens het pendelen met de Esseesse9. Wellicht neemt dit af eens het weer beter wordt en ik meer ervaring heb met de werkelijke range van de motor, maar ik merk dat ik een pak trager rijd dan op m'n Strom en in m'n auto op stukken waar het kan (niet mag, helaas).
 
Nu klink je als mijn oude werkgever....
In mijn ogen blijft 'iets minder slecht' nog steeds slecht.

Als puntje bij paaltje komt wil niemand die een E-auto of motor kan kopen echt iets veranderen maar slechts een goed gevoel kopen en in veel gevallen optimaal profiteren van de belastingvoordelen die het biedt om elektrisch te rijden.

De wereld gaat naar de kl*ten.
Ik ben blij dat ik geen kinderen heb.:N

particulier hier
FJR de deur uit voor een Eva
Heb m'n investering echt nog niet terugverdiend (maar lachend de benzinepomp voorbij scheelt wel)
 
......In mijn ogen blijft 'iets minder slecht' nog steeds slecht....

Straks kom je een fietsende veganist tegen, wat als die er net zo over denkt naar jou toe ?

Ieder zijn standpunt maar ik vind zelfs die enorme Cybertruck een goede ontwikkeling omdat die al die grote V8 slurpbakken te kijk zet en uiteindelijk overbodig maakt.


Als puntje bij paaltje komt wil niemand die een E-auto of motor kan kopen echt iets veranderen maar slechts een goed gevoel kopen en in veel gevallen optimaal profiteren van de belastingvoordelen die het biedt om elektrisch te rijden.

Probleem is denk ik dat net als voorheen al die hybrides nu de nieuwe vol elektrische auto’s vaak in handen komen van mensen die zelf de brandstof of de stroom niet betalen; vooral leaseauto’s en taxi’s.
De bestuurders hebben daar dus geen voordeel van en zijn dan ook heel kritisch op alles wat anders is en vooral op de moeite die ze moeten doen om te laden.
Sommigen kunnen alleen maar mopperen puur omdat ze het zelf niet betalen.

Echte eigenaars gaan er meestal heel anders mee om.
 
Laatst bewerkt:
Straks kom je een fietsende veganist tegen, wat als die er net zo over denkt naar jou toe ?
Dan kan ik niet anders dan hem/haar gelijk geven.

Welke keus je ook maakt, hij is niet goed.
We hebben energie nodig om onze welvaart zoals we die nu hebben te houden.

Helaas kan ik voorlopig geen Tesla oid betalen.
Ik zou er wel eentje willen (maar vooral omdat elektrisch heerlijk rijdt, ik een garage heb en mijn ww niet spannend ver is.):)



Probleem is denk ik dat net als voorheen al die hybrides nu de nieuwe vol elektrische auto’s vaak in handen komen van mensen die zelf de brandstof of de stroom niet betalen; vooral leaseauto’s en taxi’s.
De bestuurders hebben daar dus geen voordeel van en zijn dan ook heel kritisch op alles wat anders is en vooral op de moeite die ze moeten doen om te laden.
Sommigen kunnen alleen maar mopperen puur omdat ze het zelf niet betalen.

Echte eigenaars gaan er meestal heel anders mee om.
Zo snel het belastingvoordeel weg is stappen de meeste Tesla-rijders terug over naar fossiel. Principes spelen daar niet.

En hoeveel echte eigenaars zouden er in Nederland zijn?
 
I
Zo snel het belastingvoordeel weg is stappen de meeste Tesla-rijders terug over naar fossiel.
Principes spelen daar niet.
En hoeveel echte eigenaars zouden er in Nederland zijn?

Dit vind ik een super interessante bewering. Ik denk zelf dat er misschien een paar kortzichtige caravantrekkers en wintersporters naar fossiel teruggaan, de meeste berijders zijn dan (na vier jaar) volledig gewend aan EV en zien teruggaan naar een 900cc driecilinder hybride met DSG als een technologische degradatie. Als ze dan toch switchen is dat naar een elektrische BMW of VW omdat die bouwkwaliteit beter is dan Tesla, maar gaan de over-the air-updates, spelletjes en easter eggs missen en mokken als ze naar de dealer moeten voor een update via OBD.

Inmiddels heeft hun baas ook ontdekt dat de 'brandstof'kosten veel lager zijn dan bij fossiel; heeft inmiddels zonnepanelen op de zaak geplaatst en vergoedt met veel plezier meer dan hun werkelijke oplaadkosten thuis, zodat het voor niemand in het belang is om vaker dan strikt noodzakelijk naar zeg eens Ionity te gaan en 80ct/kWh te betalen. Sterker nog: EV wordt verplicht voor zakelijk lease, tenzij je kunt aantonen dat je voor range, nood, aanghanger of andere reden fossiel moet rijden.

Zomaar een andere gedachte;). Wie klaagt nog dat de iPhone na een dag leeg is en de Nokia vijf dagen standby stond?
 
Laatst bewerkt:
Dat “gebakje” is de Th!nk... Destijds een van de eerst verkrijgbare elektrische modellen. Hoe goed bedoeld ook, dit model heeft niet voor een grote omslag gezorgd.

De Th!nk was z'n tijd te ver vooruit, het is een van de weinige e auto's met een gesmolten zout batterij.
grootste probleem was nog wel dat de fabrikant failliet ging (meerdere keren) en reparaties dus een uitdaging zijn.
voor de freubelaar, een Th!nk vind je wel voor 500 euro inclusief onbekend probleem:+
 
De Th!nk was z'n tijd te ver vooruit, het is een van de weinige e auto's met een gesmolten zout batterij.
grootste probleem was nog wel dat de fabrikant failliet ging (meerdere keren) en reparaties dus een uitdaging zijn.
voor de freubelaar, een Th!nk vind je wel voor 500 euro inclusief onbekend probleem:+

500 euro klinkt nog interessant. Maar ik zie er alleen maar van zo’n 14.000 te koop staan. Waar vind ik die van 500?
 
500 euro klinkt nog interessant. Maar ik zie er alleen maar van zo’n 14.000 te koop staan. Waar vind ik die van 500?
wachten tot er een met een gebrek aangeboden word en dan 500 euro bieden. voor je het weet heb je er 50 staan_O-
houd er wel rekening mee dat er best wat elektronica kennis nodig is om ze te repareren. een 400V batterij is best wel spannend..
 
De thuis batterij zit al in je auto en het mooie is die is waar jij ook bent.

Voor bedrijven kan het interessant zijn om zonnepanelen te zien als tankstation voor hun elektrische vloot, dan ziet het financiële plaatje er een stuk leuker uit. Maar ook is de parkeerplaats dan een soort piekerplant of noodstroom voorziening.
 
Verkoop Tesla 3 duikelt van 12.000 naar 36 stuks per maand
Hoe groen is de Nederlandse automobilist? Het fiscale voordeel van elektrisch rijden is dit jaar gehalveerd en de verkoop van elektrische auto's stort geheel in. Tesla verkocht van de Model 3 in december ruim 12.117 exemplaren; deze maand tot dusver 36 stuks.

Verder lezen:


 
Ik ben wel benieuwd hoe het is met de verkoopcijfers van andere auto's. Natuurlijk helpt 't niet dat je meer gaat betalen voor een EV vanaf dit jaar, maar ik kan me vanuit de computerwinkel nog wel herinneren dat januari altijd een erg slechte maand was (omdat de centen in december al zijn uitgegeven). Dat geldt wellicht ook voor auto's?
 
Ik ben wel benieuwd hoe het is met de verkoopcijfers van andere auto's. Natuurlijk helpt 't niet dat je meer gaat betalen voor een EV vanaf dit jaar, maar ik kan me vanuit de computerwinkel nog wel herinneren dat januari altijd een erg slechte maand was (omdat de centen in december al zijn uitgegeven). Dat geldt wellicht ook voor auto's?


Er zijn heel veel mensen die in december een nieuwe auto kopen en dan in januari pas op kenteken laten zetten....
 
Het beleid deugt gewoon niet, het hele systeem van leaseauto’s en bijtelling mag van mij op de schop.
Probleem is dat de gebruiker helemaal niets betaalt voor de energie en dus ook geen belang heeft bij de besparing op energie.

En dat is juist waar elektrische auto’s het van moeten hebben, de besparing op energiekosten doordat ze een veel hoger rendement hebben dan alles op brandstof.
 
Heet van de naald zojuist in het nieuws... de NL overheid gaat vol inzetten op waterstof als energiebron van de toekomstige mobiliteit.
 
Er zijn heel veel mensen die in december een nieuwe auto kopen en dan in januari pas op kenteken laten zetten....
Zoals in dit geval de lease maatschappijen. Ruim één derde van alle tesla3's van 2019 gingen in december over de toonbank. Gewoon alvast opgekocht voor de volgende 4 maanden. Volgens artikel gebeurt dat aankomende december mogelijk opnieuw, omdat het belastingvoordeel dan weer omlaag gaat.
Titel van bericht is platte klik-beet.
 
Op de Duitse zender een tv programma over de elektrische voertuigen en de impact van de Lithium winning. Blijkbaar zit 2/3 van de voorraad ergens bij elkaar in een ondergronds zoutmeer. In dat gebied leven de lokale mensen extreem zuinig met het beschikbare water. Maar dat wordt nu met miljoenen liters weg gedampt.
 
Op de Duitse zender een tv programma over de elektrische voertuigen en de impact van de Lithium winning. Blijkbaar zit 2/3 van de voorraad ergens bij elkaar in een ondergronds zoutmeer. In dat gebied leven de lokale mensen extreem zuinig met het beschikbare water. Maar dat wordt nu met miljoenen liters weg gedampt.
Er is inderdaad enorm veel water voor nodig. Dat is het grote probleem.
De beschikbaarheid van de grondstof zelf is gigantisch en naar schatting nog goed voor eeuwen opbrengst.
Zelfs als we naar schatting in 2025 al aan de 470.000 ton zitten.
Het water... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan