Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Even opgezocht.
Blijkbaar had ik het inderdaad fout. Ik had begrepen dat de hoeveelheid rook waarmee haar auto vaak werd afgebeeld stoom was.

Maar volgens Wikipedia reed zij meer on topic in een Detroit Electric uit 1916. De rook moet dan wel stof geweest zijn.
Bron
In het Louwman museum te Den Haag staat er eentje.
Op die kaart staat dat de auto van oma Duck er op gebaseerd is.
Dus niet 100% gelijk.
Aanrader trouwens dat museum. :9
 
Het idee is goed.

Ze willen de lithium-Ion batterij combineren met super condensatoren en ze elkaar laten aanvullen.
Batterijen kennen we maar condensatoren kunnen meer energie per gewicht bevatten, ze kunnen veel hogere laad- en ontlaadstromen aan maar ze kunnen de energie minder goed vasthouden.

De combinatie condensatoren en batterijen is gunstig omdat de condensatoren de grote stromen dan leveren voor snel optrekken en weer opnemen bij regenereren, vooral dat laatste vergt veel van gewone batterijen.

Bij een doorsnee voertuig kunnen de remmen iets van driemaal zoveel vermogen aan als dat de motor kan leveren, en nu moet bij een elektrisch voertuig dat vermogen liefst allemaal terug de batterij in. Daar zijn die supercondensatoren goed in, zodoende kunnen de batterijen worden ontzien en kan meer energie worden teruggewonnen.

Wat ze beweren dat ze daardoor met een veel lichtere batterij toekunnen lijkt me overigens sterk. De echte winst komt naar mijn idee pas als er met loden voet gereden wordt.
 
Laatst bewerkt:
Dit electrische gebeuren is nieuw voor mij en waarschijnlijk ga ik ook niet heel veel rijden. Wat is dan handig als laadpas? Ik zie verschillende aanbieders met en zonder maandkosten etc.
Kan iemand hier iets zinnigs over tikken?
 
:^ ik moet me er ook in verdiepen, ik krijg bij de motor een sleutelhanger voor tanken maar moet ik nu een aantal abo's gaan afsluiten?
Voor mij ook nieuw, ik hoor graag.
 
Ik heb een e-flux zonder abonnement. laadpalen en laadpassen voor elektrische auto’s | E-Flux
Daarmee betaal je per laadsessie een extra 10-30 cent, wat je niet zou hebben bij een abonnement. Maar ik laad zó weinig ...
Ook heb ik de fastned app aan m'n creditcard gekoppeld; daarmee kan ik bij fastned zonder veel extra handelingen, laden.
Verder laad ik vooral aan 220 V (thuis/werk)

Ga je Europa in, dan is het wel handig/noodzakelijk om meerdere passen van meerdere aanbieders bij je te hebben.

(ik heb al eens gedacht om een post/draadje te maken over laadpassen, routeplanners/apps etc ...)
 
:^ ik moet me er ook in verdiepen, ik krijg bij de motor een sleutelhanger voor tanken maar moet ik nu een aantal abo's gaan afsluiten?
Voor mij ook nieuw, ik hoor graag.

Met de sleutelhanger van Electric Motorcycles kun je bij 99% van de Nederlandse laadpalen terecht tegen normale prijzen. Er zijn een paar redenen om meerdere passen te hebben:

- Extra pas als backup voor het zeldzame geval dat die van EMC er uit zou liggen
- Voor Duitsland: Daar is het minder goed geregeld en is Plugsurfing breed geaccepteerde pas
- Een Maingau pas voor als je veel snelladers gebruikt, hebben vast tarief. Niet interessant voor langdurig laden (tijdslimiet)
 
Laatst bewerkt:
Als er een transformator tussen zit maakt het niet uit.
Dus een verdikking van de stekker of een tussenstuk in de kabel zoals bij een laptop.

https://www.startpagina.nl/v/overig/vraag/140859/apparaat-230-volt-220-lichtnet/
:+

Ik stam nog uit de vorige eeuw
1580979796800.png
 
Ik stam nog uit de vorige eeuw
Bekijk bijlage 1463766
Het is al gefaseerd ingevoerd vanaf 1985.
Ik kom uit de elektrotechniek, en collega's stonden klaar om je op details neer te sabelen.
Dan was gelijk het gehele verhaal niet waar.

Ga je nog maar even verdiepen in het antwoord, dan horen we je wel.
Morgen ofzo..
:W Discussie gesloten. :X

Op school trapte ik daar al niet eens in.
Of moeten uitrekenen hoeveel wisselspanning er uit een batterij komt. :+

Maar veel mensen weten het niet eens, zie ook dat forum. _O- ;) :t
 
Tja. Aan de andere kant, 4K subsidie op een auto die dan 45K moet kosten betekend dat Jan met de pet sowieso niet opeens zo'n ding kan betalen.
 
Voor wat betreft laden, ik heb de hanger die bij de EGO zit maar geactiveerd. Zoveel ga ik toch niet rijden en dan kan ik mooi een beetje testen.

Is er ook ergens ook soort van overzicht welke laadpalen een eigen slang hebben? Plek om je eigen laadkabel mee te nemen is er niet (de EGO is überhaupt verstoken van enige laadruimte, hoe klein dan ook....), tenzij ik een rugzak meeneem.
 
Snelladers hebben een eigen kabel. Voor de 'gewone' (langzame) laadpalen moet je zelf een kabel bij je hebben.
(en voor 220 230V :P heb ik zelf ook nog eens de mennekes kabel mee)
Je zou kunnen overwegen om een tanktas mee te nemen.
 
Eest ook maar de hanger activeren en wat extra 'reserve pasjes' zoeken dan.
Ik heb een GIVI kofferset bij de Energica besteld. Sowieso ga ik rijden met topkoffer (laptop enz) dus daar kan ik wel een 230V :+ kabel in meenemen.

Snelladers hebben idd standaard een kabel dus dat scheelt slepen.
 
Ik reed vanochtend een stuk mee met een BMW C Evolution motorscooter. Prima ding zo te zien. Hetzelfde traject waar ik ook @Hans2183 met z'n SR/F regelmatig tegenkom.
 
Moet vooral zeer comfortabel zijn zo’n scooter. Ik heb alleen nog maar met brandstofversies daarvan gereden als vervangende motor. Iets van C650 GT was modelnaam volgens mij. En als je motor gewoon bent is het vooral wennen aan de positie van de benen. Maar verder een en al comfort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan