Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

En dat weet je omdat jij een Tesla hebt gereden ?

We hebben op het HT forum al 700 pagina's discussie over de EV en dat gaat niet anders dan hier en in ongeveer elke discussie over de EV.
Ik vind het prima dat jullie heel tevreden zijn over de EV, maar soms lijkt het wel of ik tegenover Jehova getuigen zit te lullen.

De Tesla heb ik niet gereden en ik heb ook geen enkele behoefte om dat te doen. Schuin tegenover ons heeft enige tijd een type S gestaan, maar die zie ik al een paar maanden niet meer en daarvoor in de plaats staat een SUV.

Door die discussies heb ik heel veel gelezen over de Tesla en de kritiek is dat hij erg duur is, slecht afgewerkt, slechte stoelen heeft en een fantasieloos interieur.
Dat hij snel accellereert geloof ik meteen, maar dat kost je veel range en ik heb begrepen dat de aandrijving regelmatig moet worden vervangen bij de taxi Tesla's.

Het lijkt wel of jullie iedereen aan de EV willen en je niet meer kunt voorstellen dat andere mensen andere voorkeuren hebben.

Persoonlijk word ik heel erg blij als ik mijn 63 jaar oude Norton onder me voel werken, het geluid klinkt mij als muziek in de oren en als ik er mee rijd voel ik de vrouw die meer dan 50 jaar geleden bij me achterop zat mee genieten. En als het mooi weer is pak ik een van de Honda Supermagna's, met hun machtige vier cilinders. Accellereren mischien iets minder snel als jullie EV, maar wat een schitterende motor en wat een heerlijk geluid.

Maar ik denk niet dat je het met me eens bent, hoeft ook niet, ik geniet er van, al bijna 60 jaar, zuigers, cilinders en kleppen.
 
Laatst bewerkt:
Han S, ik weet niet of ik je berichten goed begrijp, dus corrigeer me a.u.b. als ik verkeerd zit.

Maar op mij komt het over alsof je er zeker van bent dat jouw passie ligt bij voertuigen met benzinemotoren.
Ook komt het op mij over dat je zelf geen interesse hebt in EV's en ook je interessegebied niet wilt verrijken.

Als het bovenstaande correct is, dan vraag ik mezelf af wat je dan doet in een topic dat gaat over elektische motoren.
 
Ik lees hier termen als achterhaald, overbodig, fabrikanten die bezig zijn op de enig goede manier, namelijk ev etc.
Terwijl ik denk dat de zeer grote meerderheid van de motorrijders geen elektrische motor ambieren.

Er zijn namelijk 750.000 motoren in dit land, waarvan maar 750 elektrisch.
En net als op de andere forums lees ik van de bezitters alleen maar halleluja verhalen en daar heb ik twijfels over als dat mag.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik een hekel heb aan ev's, behalve dat ik ze niet mooi vind, maar dat is smaak.
 
Over 20 jaar is alles anders Han of je nu wilt of niet.....Ik ben ook geen groot fan van ev's zeker niet als het om motoren gaat. In een auto zie ik me nog wel eens rijden, deze ontwikkeling gaat door en wordt groter en groter.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees hier termen als achterhaald, overbodig, fabrikanten die bezig zijn op de enig goede manier, namelijk ev etc.
Terwijl ik denk dat de zeer grote meerderheid van de motorrijders geen elektrische motor ambieren.

Er zijn namelijk 750.000 motoren in dit land, waarvan maar 750 elektrisch.
En net als op de andere forums lees ik van de bezitters alleen maar halleluja verhalen en daar heb ik twijfels over als dat mag.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik een hekel heb aan ev's, behalve dat ik ze niet mooi vind, maar dat is smaak.

Het grootste deel van het forum gaat ook over niet-EV’s, waarmee het motorforum onderwerpen biedt voor iedereen.

Dat er veel mensen zijn die op dit moment geen EV aanschaffen lijkt mij overduidelijk, je bent niet de eerste of enige die dat aankaart.
En uiteraard mag je twijfels hebben bij de halleluja verhalen van ‘anderen’, dat heb ik zelf ook. Het continu overdragen van je mening (of de dingen die je op internet hebt gelezen) voegt, hoewel je daar natuurlijk alle recht op hebt, naar mijn inziens weinig toe. En een groot verschil is dat die ‘anderen’ in tegenstelling tot jou wel interesse lijken te hebben in EV’s, waarmee dit topic voor hun de moeite waard is.

Voor een klein deel van de motorrijders (momenteel 1/1000) is een EV op dit moment echter wél een oplossing. Ook is er een groep mensen die zich niet vastklampt aan ’hun enige passie’ benzinemotoren en graag op de hoogte blijft van de ontwikkelingen rond EV’s, ondanks dat ze op dit moment geen EV willen of hebben.

Niemand kan in de toekomst kijken, ook de voorstanders niet. Dus ik ben het volledig met je eens dat de termen ‘achterhaald, overbodig, de toekomst, fabrikanten die bezig zijn op de enig goede manier’ op dit moment op vrijwel niets anders dan gevoel gebaseerd zijn. Maar wl het gevoel, de passie, van mensen met interesse in EV’s.

Mij hoor je niet zeggen dat jij een hekel hebt aan EV’s, enkel dat je geen interesse hebt.

Ik zou het daarom graag met het volgende vergelijken; Op mooie zomerdagen zit er een man iedere dag naast de ingang van de Efteling. Niet omdat hij pretparken leuk vindt, maar omdat hij graag in de zon zit. Mensen die langs hem op lopen richting de entree spreekt hij aan over zijn passie; ‘in de zon zitten’, dat is écht zijn passie. Ook vertelt hij de omstanders dat hij niet bij de Efteling naar binnen wilt, want zijn passie is ‘in de zon zitten’ en hij heeft niks met de Efteling. Daarnaast probeert hij mensen om te praten om niet naar de Efteling te gaan, aangezien hij het zelf fijner vindt om in de zon te zitten. Daar heeft hij ook argumenten voor. Zo trekt de Efteling gemiddeld 15.000 mensen per dag, terwijl veel meer mensen zijn ‘passie’ delen; overal door het land zitten de terrasjes en parken vol, ruim 1000x zoveel mensen delen zijn passie.
Toch krijgt hij daar maar weinig mensen overgehaald om met hem een hele dag in de zon te gaan zitten.
De man in kwestie is zelf overigens nog nooit in de Efteling geweest, want daar ligt zijn passie niet.
Veel mensen kennen hem inmiddels en negeren zijn geroep, een enkeling komt af en toe bij hem zitten.
De rest van de mensen die graag in de zon zitten, gaan liever niet bij de ingang van de Efteling zitten.

Misschien zet dit je aan het denken, misschien ook niet.
Doe ermee wat je wilt, Han S.
 
Eigen quote: :$

.....
Maar ik ga er vanuit dat ik over 3 jaar wel EV kan, de auto's zijn ondertussen allemaal ruim voldoende in bereik en de motoren gaan daar ook komen, ik ben niet de enige met deze eis en dat weten de fabrikanten ook, dus er wordt volgens mij druk over nagedacht hoe sneller laden en hoe meer range.
Kortom hij komt er echt wel. :Y

Dit was juni vorig jaar en ik was net als @DucBMW er ook uit, er komt een ICE de EV die ik zocht was er nog niet.
Gewoon praktisch en keuze. En DucBMW zit met zijn eisenpakket zeker nog aan de verkeerde kant van de EV, daar is niets tegenin te brengen.

En ja er is polarisatie (nergens voor nodig) en er zijn puristen :+ en gelukkig zijn er "early adopters" anders zou er nooit wat van de grond komen die de hogere prijs en kinderziekten op de koop toe nemen.

Het is simpel, iedereen die een motor heeft heeft daar een doel mee. Hobby, woon-werk, fun rijden enz. Kijk naar je gedrag en gebruik.
Controleer daarna of daar een EV voor in de plaats kan. Zo nee, heeft het geen zin. Zo ja, ga eens proefrijden, ik vond het heerlijk rijden.

Bij mij was het in juni vorig jaar ook nee al had ik wel belangstelling. Letterlijk ik kijk over 3 jaar wel weer eens rond. Maar door prive dingen niet tot aankoop van de ICE over kunnen gaan en ineens is daar de EVA met zijn +200km range. (Voor mij toch een dingetje omdat ik dat wil rijden op een dag zonder te stekkeren)
Een ieder heeft zijn eigen overweging.
Het was er niet dus kon ik niet kopen maar ik was zeker niet tegen.
Nu was de EVA er wel en ik vind dat model ook mooi en toen was ik om.

Ook ik heb mooie herinneringen aan 40 jaar geleden, lekker rijden door Nederland op een CB750F2. Ik vond dat heerlijk, kon er geen genoeg van krijgen.
Beter dan nu, zeker niet, maar dan ook echt niet. Betere herinneringen ja zeker wel, je eerste motor toen je 18 was man wat een leuke tijd.(open 4-1 :X , waarom denk ik nu nog wel eens .... en ja ik heb behoorlijk ernstige tinnitus :( , nu heb ik een hekel aan lawaai, een mening veranderd dat is duidelijk)
Volgens mij worden de herinneringen aan die motor alleen maar mooier.
Maar ik hoef hem nu echt niet meer hoor. Remt niet, geen ABS slechte wegligging enz. Niet te vergelijken met de huidige motoren.

Kortom ik snap mensen die nog niet om willen, redenen genoeg. Maar ik snap mensen niet die faliekant tegen zijn, waarom?
Echt het rijd heerlijk enz. heel anders. Meestal koop ik nieuw voor de zaak en ga weer rijden.
Nu heb ik er sinds lange tijd weer veel meer zin in, is het al eind maart? Ik wil aan de gang nieuwe ervaringen opdoen. (tuurlijk kan het tegenvallen)
Kortom ik tel af.. (brengt de herinnering terug dat mijn CB750F2 al in de schuur stond en ik nog 18 moest worden om mijn proef rbw op te halen bij het politiebureau)
Fijn gevoel ik heb er zin in.
 
Sowieso denk ik dat mensen die zichzelf omschrijven als gepassioneerd door verbrandingsmotoren, de allerlaatste doelgroep van EVs zijn.
Ik zelf ben een late beginner met motorrijden, en ik heb totaal niks met verbrandingsmotoren op zich, al vind ik het zalig om toerritjes te maken, en geweldig om tussen de files door naar 't werk te rijden (of toch geweldiger dan in de file te staan).

De kracht onder je voel je net zo goed met 'n EV als met een ICE, geloof me.
 
Ik lees hier termen als achterhaald, overbodig, fabrikanten die bezig zijn op de enig goede manier, namelijk ev etc.
Terwijl ik denk dat de zeer grote meerderheid van de motorrijders geen elektrische motor ambieren.

Ehm, kijk eens wat hier boven staat: dit is “Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic deel II”.
Als er op dit enorme forum een klein plekje is voor rijders van elektrische motoren zou je kunnen verwachten dat het hier is, toch ?
En dat is het ook.

Hier treffen mensen elkaar die interesse hebben in- of zelfs al rijden met een elektrische motorfiets.
Dat kun je raar vinden, dat kun je afkeuren, dat kun je haten; je kunt er van alles mee maar het is niet anders.

En wat die termen betreft, ik lees hier van jou en van anderen termen die niet mals zijn. Als ik terugblader, ook in andere topics over dit onderwerp dan zie ik allemaal foute aannames, laatdunkende benamingen over elektrische motoren en hun rijders, veel dingen die puur over uiterlijk gaan en dan bezig jij de term “spuuglelijk”, maar daar zeg jij niets van, dat vind je schijnbaar normaal.

Terwijl wat ik zeg puur volgt uit de huidige ontwikkelingen, als je die tenminste volgt.

Er zijn namelijk 750.000 motoren in dit land, waarvan maar 750 elektrisch.
En net als op de andere forums lees ik van de bezitters alleen maar halleluja verhalen en daar heb ik twijfels over als dat mag.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik een hekel heb aan ev's, behalve dat ik ze niet mooi vind, maar dat is smaak.

Nee, natuurlijk wil je dat niet zeggen, maar ik weet inmiddels wel beter.

Hoe lang zijn er eigenlijk elektrische motoren te koop ? Zou het 10 jaar zijn ?
Hoeveel bekende fabrikanten richten zich daar op ? Twee, misschien drie ?
Hoeveel reclame wordt er voor gemaakt ? Ik zie het nooit, jij wel ?
Hoe oud is de motor van de gemiddelde motorbezitter in dit land ? Nou, waarom denk je dat er weinig elektrische bij zijn ? Die waren toen nog niet te koop.
Hoeveel rijdt de gemiddelde motorbezitter in dit land jaarlijks ? Met de 4000 km kan een dure elektrische motor niet uit, als je met de auto zo weinig rijdt koop je ook geen diesel.

Het is nog jong, het is nog pril. Logisch dat er nog niet zoveel rondrijden.
 
Laatst bewerkt:

Elektrisch
Vier procent van de motorfietsen die in januari werden verkocht, was elektrisch. Volgens de BOVAG beleeft de verkoop van elektrische motorfietsen dit jaar een doorbraak, omdat ze een actieradius hebben van honderden kilometers en van goede kwaliteit zijn.



Allen het 'honderden kilometers' klinkt wat naïef..
 
1920x1080a.jpg


Sorry, maar ik vind dit geen mooie motor.

En 4 procent betekent dat de andere 96 procent verkochte motoren ICE zijn.
 
Het grootste deel van het forum gaat ook over niet-EV’s, waarmee het motorforum onderwerpen biedt voor iedereen.

Dat er veel mensen zijn die op dit moment geen EV aanschaffen lijkt mij overduidelijk, je bent niet de eerste of enige die dat aankaart.
En uiteraard mag je twijfels hebben bij de halleluja verhalen van ‘anderen’, dat heb ik zelf ook. Het continu overdragen van je mening (of de dingen die je op internet hebt gelezen) voegt, hoewel je daar natuurlijk alle recht op hebt, naar mijn inziens weinig toe. En een groot verschil is dat die ‘anderen’ in tegenstelling tot jou wel interesse lijken te hebben in EV’s, waarmee dit topic voor hun de moeite waard is.

Voor een klein deel van de motorrijders (momenteel 1/1000) is een EV op dit moment echter wél een oplossing. Ook is er een groep mensen die zich niet vastklampt aan ’hun enige passie’ benzinemotoren en graag op de hoogte blijft van de ontwikkelingen rond EV’s, ondanks dat ze op dit moment geen EV willen of hebben.

Niemand kan in de toekomst kijken, ook de voorstanders niet. Dus ik ben het volledig met je eens dat de termen ‘achterhaald, overbodig, de toekomst, fabrikanten die bezig zijn op de enig goede manier’ op dit moment op vrijwel niets anders dan gevoel gebaseerd zijn. Maar wl het gevoel, de passie, van mensen met interesse in EV’s.

Mij hoor je niet zeggen dat jij een hekel hebt aan EV’s, enkel dat je geen interesse hebt.

Ik zou het daarom graag met het volgende vergelijken; Op mooie zomerdagen zit er een man iedere dag naast de ingang van de Efteling. Niet omdat hij pretparken leuk vindt, maar omdat hij graag in de zon zit. Mensen die langs hem op lopen richting de entree spreekt hij aan over zijn passie; ‘in de zon zitten’, dat is écht zijn passie. Ook vertelt hij de omstanders dat hij niet bij de Efteling naar binnen wilt, want zijn passie is ‘in de zon zitten’ en hij heeft niks met de Efteling. Daarnaast probeert hij mensen om te praten om niet naar de Efteling te gaan, aangezien hij het zelf fijner vindt om in de zon te zitten. Daar heeft hij ook argumenten voor. Zo trekt de Efteling gemiddeld 15.000 mensen per dag, terwijl veel meer mensen zijn ‘passie’ delen; overal door het land zitten de terrasjes en parken vol, ruim 1000x zoveel mensen delen zijn passie.
Toch krijgt hij daar maar weinig mensen overgehaald om met hem een hele dag in de zon te gaan zitten.
De man in kwestie is zelf overigens nog nooit in de Efteling geweest, want daar ligt zijn passie niet.
Veel mensen kennen hem inmiddels en negeren zijn geroep, een enkeling komt af en toe bij hem zitten.
De rest van de mensen die graag in de zon zitten, gaan liever niet bij de ingang van de Efteling zitten.

Misschien zet dit je aan het denken, misschien ook niet.
Doe ermee wat je wilt, Han S.
Een vreemde analogie. Dus die zonaanbidder is te vergelijken met een EV fanaat, en de 15.000 mensen hebben een normale motor?
 
We hebben op het HT forum al 700 pagina's discussie over de EV en dat gaat niet anders dan hier en in ongeveer elke discussie over de EV.
Ik vind het prima dat jullie heel tevreden zijn over de EV, maar soms lijkt het wel of ik tegenover Jehova getuigen zit te lullen.

Nou, wat verwacht je dan in het elektrische motoren deel van dit forum ? Dat we hier komen om te praten over Supermagna’s en Oude Nortons ? Dit forumdeel is voor elektrische motoren.

Bij jou krijg ik de indruk dat je uit een Amish nest komt.

De Tesla heb ik niet gereden en ik heb ook geen enkele behoefte om dat te doen. Schuin tegenover ons heeft enige tijd een type S gestaan, maar die zie ik al een paar maanden niet meer en daarvoor in de plaats staat een SUV.

Door die discussies heb ik heel veel gelezen over de Tesla en de kritiek is dat hij erg duur is, slecht afgewerkt, slechte stoelen heeft en een fantasieloos interieur.
Dat hij snel accellereert geloof ik meteen, maar dat kost je veel range en ik heb begrepen dat de aandrijving regelmatig moet worden vervangen bij de taxi Tesla's.

Ik zat laatst op een forum over benzineauto’s en wat blijkt ? Bij sommige auto’s moet je elke 10.000 km kleppen stellen en doorsmeren, contactpuntjes vervangen etc. Ik schrok er vooral van wat het kost om bij een V12 de carburateurs af te stellen.
Conclusie: ik hoef dus geen benzineauto en ik ga er ook niet mee rijden.


Dat is vergelijkbaar met wat jij hier telkens weer beweert. Oude informatie uit onbetrouwbare bronnen, niet weten waar je het over hebt en er klakkeloos van uit gaan dat alles altijd hetzelfde blijft.

En dat zal ook nooit veranderen want jij zult nooit zelf gaan rijden met een elektrische auto of -motor, je blijft er alleen maar op afgeven. Lekker gemakkelijk.

Ik heb qua afstand inmiddels de wereld rond gereden op mijn elektrische motor, jij hebt er wel eens een foto van gezien en natuurlijk heb jij gelijk. /s


Het lijkt wel of jullie iedereen aan de EV willen en je niet meer kunt voorstellen dat andere mensen andere voorkeuren hebben.
Jij blijft ongelooflijk hangen aan zuigers, kleppen en cilinders en je kunt je blijkbaar niet voorstellen dat er ook nog iets anders bestaat.

Persoonlijk word ik heel erg blij als ik mijn 63 jaar oude Norton onder me voel werken, het geluid klinkt mij als muziek in de oren en als ik er mee rijd voel ik de vrouw die meer dan 50 jaar geleden bij me achterop zat mee genieten. En als het mooi weer is pak ik een van de Honda Supermagna's, met hun machtige vier cilinders. Accellereren mischien iets minder snel als jullie EV, maar wat een schitterende motor en wat een heerlijk geluid.

Maar ik denk niet dat je het met me eens bent, hoeft ook niet, ik geniet er van, al bijna 60 jaar, zuigers, cilinders en kleppen.

Als je via Google zoekt op “Norton”, “Jaguar” of “Supermagna” dan word je inmiddels al doorverwezen naar het elektrische deel van dit forum.
 
Dat is toch ook logisch @Han S
Het aanbod van ICE is veel groter, dat is appels met peren vergelijken.

Zo kun je alle kanten op met statistiek.
En ik vind de Zero ook minder mooi, maar hij was wel net als de Tesla de trendsetter. :}

Deze heb ik nu besteld die vind ik een stuk strakker: (deze kleurstelling)
1582135823686.png


Maar er is nu eenmaal niet veel keuze.

Ik ben er wel van overtuigd dat uiteindelijk de grote merken ook wel gaan doorkomen.
De HD wordt volgens mij nu ook leverbaar

1582136049198.png


Die zou ik ook niet kopen, smaak blijft smaak.

Elektrisch staat gewoon aan het begin van de rit en daar is niks mis mee.
Het komt eraan en van mij mag je best ICE blijven rijden hoor.

Ik vind het leuk en spannend en er komen nieuwe merken bij, nog mooier.
En ander hoeft daar niet in mee te gaan, lekker blijven rijden wat je wil HanS

Je hebt bij ICE ook strijd tussen Honda en Yamaha en Suzuki enz, dat blijft toch

En ik ben geen Jehova ik laat je vrij in je keuze.
Maar ik denk wel dat de toekomst gaat veranderen, flink veranderen.
Maar ok dat is geen reden om er vooruit te lopen wanneer je je daar niet lekker bij voelt.
Misschien wel slimmer de EV's zullen beter, zuiniger en goedkoper worden.
En die 750k aan ICE motoren zijn voorlopig ook niet weg. Keuze genoeg dus.
 
Sorry, maar ik vind dit geen mooie motor.
Klopt, ik vind 'm ook niet heel mooi.

Maar alsnog veel mooier dan een Supermagna, dat is helemaal een hok. Ziet er niet niet uit en rijd volgens mij voor geen meter...


Een vreemde analogie. Dus die zonaanbidder is te vergelijken met een EV fanaat, en de 15.000 mensen hebben een normale motor?
Nee, en dat weet jij best wel. Volgens mij houd jij wel van een potje trollen...
 
Klopt, ik vind 'm ook niet heel mooi.

Maar alsnog veel mooier dan een Supermagna, dat is helemaal een hok. Ziet er niet niet uit en rijd volgens mij voor geen meter...



Nee, en dat weet jij best wel. Volgens mij houd jij wel van een potje trollen...
Klopt, ik vind 'm ook niet heel mooi.

Maar alsnog veel mooier dan een Supermagna, dat is helemaal een hok. Ziet er niet niet uit en rijd volgens mij voor geen meter...



Nee, en dat weet jij best wel. Volgens mij houd jij wel van een potje trollen...
Zo'n raar verhaal vraagt om commentaar.
 
Persoonlijk vind ik de SM duizend keer mooier dan dat ANWB ding, maar die is puur een gebruiksartikel en hoeft niet mooi te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan