Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Verge motor op de Utrecht beurs gespot.
Mooi ding trouwens.
https://www.vergemotorcycles.com/
Idee is Europa release rond Mei, ben benieuwd.
Er schijnen er al een paar verkocht te zijn zelfs.

IMG_20200220_161015.jpg

IMG_20200220_162448.jpg
 
Zeker apart, een naafloze motor geïntegreerd in het wiel. Andere minder voor de hand liggende oplossingen zijn altijd interessant.
In ieder geval past je kettingslot door het achterwiel....
Bij mijn weten moet elk wiel verplicht geremd zijn, en dan ook rechtstreeks zonder dat er een ketting of zo tussen zit. Hoe zouden ze dat hier doen ?
Hoe zouden ze dit wiel balanceren als er een nieuwe band op zit ? Gewoon dingen die ik me afvraag...

Dank voor de link.
Apart dat ze dit allemaal doen zonder de voertuigen te laten terugleveren, in Australië staan hele batterijparken speciaal hiervoor ontwikkeld die niet anders doen dan pieken opvangen door op een slimme manier energie op te nemen en later af te geven.
 
Vind zeker de voorkant wel erg mooi.
Nadeel van zo naafloze motor is afkoeling, dus vanwege warmte is hij gemaxed op 200km/h. (zou ook voldoende moeten zijn )
Voordeel is natuurlijk geen slijtage op ketting, band of cardan xD
 
De achterrem was de linker kant stuur. We meenden een hydrauliekleiding te kunnen zien in de achterwielophanging.
 
Dank voor de link.
Apart dat ze dit allemaal doen zonder de voertuigen te laten terugleveren, in Australië staan hele batterijparken speciaal hiervoor ontwikkeld die niet anders doen dan pieken opvangen door op een slimme manier energie op te nemen en later af te geven.

uitleg staat in het artikel (kosten)
 
En Tesla heeft nog een ander probleem: Gratis superchargen. Eerst laden en dan thuis je huis verwarmen op kosten van Tesla..
 
En Tesla heeft nog een ander probleem: Gratis superchargen. Eerst laden en dan thuis je huis verwarmen op kosten van Tesla..
Dat hoeft geen probleem te zijn, het zijn sowieso alleen de model S en X (De 3 moet gewoon betalen) en dan alleen voor de eerste eigenaar.
En via software is vrij eenvoudig te zien wat er met de lading gebeurd. Tesla kijkt sowieso altijd over je schouder mee voor allerlei data.
Dus stroom gebruiken van je accu pakket voor je woning, betalen.
 

Eindelijk eens een klein tegenwicht aan die ongelooflijke selectieve verontwaardiging.

Maar zelfs hier wordt alleen benoemd wat een elektrische auto verbruikt terwijl er juist zoveel energie mee wordt bespaard.

Dezelfde afstand met een benzineauto kost iets van 4 keer zoveel energie, nog gerekend buiten de energie die het kost om die benzine te maken en te vervoeren.
Een waterstofauto gebruikt voor dezelfde afstand ook nog steeds 3 keer zoveel energie als de Model 3.
 
Eindelijk eens een klein tegenwicht aan die ongelooflijke selectieve verontwaardiging.

Maar zelfs hier wordt alleen benoemd wat een elektrische auto verbruikt terwijl er juist zoveel energie mee wordt bespaard.

Dezelfde afstand met een benzineauto kost iets van 4 keer zoveel energie, nog gerekend buiten de energie die het kost om die benzine te maken en te vervoeren.
Een waterstofauto gebruikt voor dezelfde afstand ook nog steeds 3 keer zoveel energie als de Model 3.

De hele ophef werd al eerder op radio 1 ontkracht.
Kan de uitzending helaas niet meer terugvinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan