Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

EsBeKa

MF'er
4 mei 2018
169
138
46
Leiden
Twitter
link
Interessant is de energiedichtheid, zeker voor motoren. Een range van 800 km betekent 150 kWh aan boord, mooi als dat met de helft van het volume kan. Toch blijft elektrisch rijden een mindset en plannen, grote accu geeft alleen meer flexibiliteit.

• Like
Waarderingen: Worldbeater

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
49.661
2.028
48
Zuid-Holland
Ik kan het ook niet meer aan om nog drie, vier jaar te moeten wachten. _O-
De straks massaal geproduceerde Kymco Supernex moet nu komen voor 15 mille. :+

GS_BEN

Die hard MF'er
12 jul 2011
730
138
52
Den Haag
roadrider.jouwweb.nl
Ik wacht nog op een grote EV Adventure motor. Denk daarbij aan formaat R 1250 GS of KTM 1290 SAS.
400Km range is voor mij wel genoeg.

Maar zoals het er nu naar uitzit ga ik dit jaar toch nog een Plof Brommer kopen. (waarschijnlijk mijn laatste)

De EV auto is inmiddels wel besteld.

• Like
Waarderingen: OSJ en Worldbeater

GranCandy

MF veteraan
27 mei 2003
4.203
253
52
Apeldoorn
Ik wacht nog op een grote EV Adventure motor. Denk daarbij aan formaat R 1250 GS of KTM 1290 SAS.
400Km range is voor mij wel genoeg.

Maar zoals het er nu naar uitzit ga ik dit jaar toch nog een Plof Brommer kopen. (waarschijnlijk mijn laatste)

De EV auto is inmiddels wel besteld.
Energica zou een multistrada-achtige fiets kunnen ontwerpen ....

Hybride

Zero S ZF 14.2
6 sep 2006
8.057
387
57
Het groene hart
Laatst bewerkt:

Hybride

Zero S ZF 14.2
6 sep 2006
8.057
387
57
Het groene hart
Om de zoveel tijd komt deze discussie terug, hier het oordeel na gedegen onderzoek van de Radboud Universiteit.

Hybride

Zero S ZF 14.2
6 sep 2006
8.057
387
57
Het groene hart
Alsof de grote doorbraken van de oude bekende spelers komen. Juist niet.

De startups hebben juist voor doorbraken gezorgd omdat de bekende fabrikanten vastgeroest zitten en tijd zitten te rekken.
Nu proberen ze ook iets op de markt te brengen en blijkt dat het ze zwaar tegenvalt.
Zie Audi, zie Mercedes, zie Jaguar. Ze zijn allemaal enorm in paniek door een nieuw bedrijf dat de toekomst wél juist heeft ingeschat.
Bij de motorfietsen is het al niet anders, of vind je de C Evolution echt beter dan een Energica ?
Ik trof een artikel waaruit pijnlijk duidelijk wordt hoe situatie nu is. Niet alleen is het lachen de Duitsers vergaan, inmiddels staat het water hen aan de lippen.

Hybride

Zero S ZF 14.2
6 sep 2006
8.057
387
57
Het groene hart
Geen motoren maar deze problematiek speelt bij ons net zo goed.

Nog niet zo lang geleden strooiden de Duitse autobouwers allerlei onwaarheden en verdachtmakingen de wereld in om hun verbrandingsmotoren te kunnen blijven verkopen.
Inmiddels geven ze schielijk toe dat daar toch niet meer de toekomst ligt en proberen ze met een nieuwe campagne de denkbeelden rondom elektrisch vervoer opnieuw te beïnvloeden, maar nu positief.