Gilles
MF veteraan
Denk dat de meeste zakelijk worden gekocht, en die moet je wel een tijdje rijden wil je er voordeel uit halen. Geloof ik
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er staat er een op Marktplaat voor een vraagprijs van 3400. Maar hoe erg is het ontbreken van officiële support? Zijn alle onderdelen nog te krijgen? Anders maakt het niets uit met bijvoorbeeld de witte Zero die op MP staat met een probleem. Die valt soms uit tijdens het rijden en Zero wil er niet meer naar kijken, omdat ze het model officieel niet meer ondersteunen...daarom moet je ook niet op zoek naar een Zero.
Brammo Empulses zijn er een stuk goedkoper.
maar dan moet je het wel aan durven dat er geen officiële support meer voor is.
Je kan een Zero ook laten repareren, net als je Yamaha. Na twee jaar krijg je van Yamaha ook geen garantie meer.Eigenlijk maak ik me daar nog wel een beetje zorgen om. Mijn 14 jaar oude Yamaha kan ik nog bijna overal laten repareren en ook onderdelen zijn nog prima beschikbaar.
Maar zero schrijft een 7 jaar oude machine compleet af, en je zoekt het maar uit.
Dat laten repareren is dus de vraag. Volgens de advertentie heeft hij weinig andere keus dan hem in te ruilen tegen een nieuwe. Wie kan zo'n ding repareren als er echt wat mee aan de hand is, naast de fabriek.Je kan een Zero ook laten repareren, net als je Yamaha. Na twee jaar krijg je van Yamaha ook geen garantie meer.
De Zero heeft gelukkig veel minder onderdelen die stuk kunnen, die dan weer wel wat duurder zijn.
Die Zero Black Forest is wel een aardig aan geklede motor als ik het zo bekijk.
http://www.zeromotorcycles.com/nl/z...il&utm_campaign=2018+Zero+DSR+Black+Forest+NL
prijs van € 25.090 met charge tank die ik persoonlijk dan gelijk zou nemen.
Het is verschrikkelijk veel geld, maar hij is toch niet lelijker als een kale DSR? Ik vind hem mooier als een BMW R1200LC.Wat een geld voor een onooglijk ding zeg. Zullen toch niet veel mensen intrappen denk ik. Daar moet toch echt subsidies op om te kunnen verkopen.
Dat laten repareren is dus de vraag. Volgens de advertentie heeft hij weinig andere keus dan hem in te ruilen tegen een nieuwe. Wie kan zo'n ding repareren als er echt wat mee aan de hand is, naast de fabriek.
Het is verschrikkelijk veel geld, maar hij is toch niet lelijker als een kale DSR? Ik vind hem mooier als een BMW R1200LC.
Het is nog steeds geen Teneré maar best OK.
Een paar weken terug een energica eva gehuurd voor een lang weekend. Dat was mijn eerste ervaring met een elektrische motorfiets. Meteen ook wel een goede.
Nou nog maar eens gaan cijferen en wellicht zoeken naar een jong gebruikte, want de aanschafprijs is toch wel een dingetje als je niet allerlei voordeeltjes kunt halen omdat je hem zakelijk koopt.
En een stopcontact? Dat heeft de baas wel.Maar inmiddels maak ik al geruime tijd gebruik van de stalling waar ik over vertelde. Bevalt goed, automatische deur, lift naar boven, alles dichtbij, alleen de directeur heeft het beter voor elkaar.
De Ego had ik eerst willen huren, maar nadat ik de foto's nog eens goed bekeken had, leek de zithouding op de Ego mij te sportief. Maar inmiddels is de Eva ook met dezelfde motor leverbaar als de Ego. Alleen 30k is toch wel erg veel geld voor een motor.De Ego in sportmodus is een flink stukje feller nog dan de Eva heb ik ervaren. Wel supervette ervaring sowieso en juist het gezoem als je vol opentrekt heeft wel iets.
Binnenkort kijken of ik kan proefrijden / demorijden op een Zero. Liefst de DSR denk ik.
De Ego had ik eerst willen huren, maar nadat ik de foto's nog eens goed bekeken had, leek de zithouding op de Ego mij te sportief. Maar inmiddels is de Eva ook met dezelfde motor leverbaar als de Ego. Alleen 30k is toch wel erg veel geld voor een motor.
Wat haalde je aan range op de Ego? Langste dat ik haalde met de Eva was +- 130 km, en ik moest de laatste kilometers naar huis knijpen, kwam met 4% thuis (fastnet zat niet waar ik dacht dat ze zaten)
En ja, denk dat ik die verkoper ken, die verhuurde mij de Eva.
Zou wel kunnen kloppen, ik was de terugweg (heenweg 40% gebruikt op 70km) de snelweg op geschoten met 140km/h.. toen ging het hard.
Dat was nog op het moment dat ik dacht een fastnet tegen te komen