Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Dag allen,

Heb een oplaadvraagje waar ik al een tijdje mee worstel, hoop dat jullie kunnen helpen.
Ik heb een Zero S, 2018 met charge tank. Gebruik de motor elke dag voor woon-werk en bevalt meer dan prima.

Af en toe bij zakelijk bezoek hang ik aan de laadpalen. Destijds opgezocht hoe dit werkt met de 1-fase lader van de Zero. Dus 3-fase 11kW palen geven 3.7kW prik en 3-fase palen van 22 kW geven 7,3 kW prik.
De charge tank heeft een max laadcapaciteit van 6kW. Toen ik de motor in maart 2018 ontving heb ik deze 6kW capaciteit meerdere malen benut. De laatste tijd zie ik óók op 22kW palen dat ik maar een dikke 2kW trek ipv de haalbare 6kW (zie bijgevoegde screenshot van app).
Weten jullie waarom ik maar 2kW trek?

Oplaadse!
 

Bijlagen

  • IMG_7621.PNG
    IMG_7621.PNG
    36,1 KB · Weergaven: 8
is dit ook als de accu maar op 50% is?
Ik denk nl dat hij vanaf 80% meer gaat balanceren, en dus zal de laadsnelheid steeds verder afnemen.
(heb zelf geen Zero, dus kan het niet bevestigen vanuit de praktijk)
 
Touren is niet racen, dus wat dat betreft vind ik een max snelheid van om en bij de 150km/u meer dan voldoende. Dat is toch ongeveer de max snelheid dacht ik?
Ik rij zelf zelden meer dan 120km/u, dus voor mij zeker al geen probleem :t
Agreed.

Ik heb hem tot 170 gepushed, geen idee of dat de echte max was, maar zal niet heel veel meer dan dat zijn ;)
 
vind hem heel typisch.

eerst witte rook en dan bam

hoe komt die rook uberhaupt uit de gesloten batterypack voordat deze bam doet?
 
Mogelijk batterij pak beschadigd.
Het pak zit erg degelijk in elkaar.
Op you tube zijn er meerdere filmpjes waar een baterijpak uit elkaar gehaald wordt.
Misschien ergens overheen geschoven.
 
Een paar dingen.

Dit soort dingen gebeurt me iets te vaak, of het is te vaak in het nieuws.

Elke dag vliegen er duizenden auto’s spontaan in brand, weinigen halen de krant maar omdat het hier om een Tesla gaat horen we het zelfs als dat in Shanghai gebeurt.

Er gebeuren rare dingen rondom Tesla, we weten van de niet aflatende haatcampagne. Dat komt hier niet in de krant, die doet er liever aan mee.
Hier het voorlopige dieptepunt, een paar idioten bedreigen Tesla werknemers en dreigen Tesla produkten zoals zelfrijdende auto’s te saboteren.

https://electrek.co/2019/04/20/tesla-shorts-threaten-accidents-restraining-order/
Onlangs werd bekend dat de olieindustrie een miljard dollar heeft uitgegeven aan campagnes om elektrisch vervoer zwart te maken.
Daarvan kun je best een Tesla kopen, saboteren en voor een camera parkeren.
 
Ik weet niet of je nou van een haatcampagne moet spreken, of dat het gewoon bagger is wat Tesla produceert.
Wel lees ik zo veel concrete voorbeelden, dat ik geen Tesla hoef.
Lees bijvoorbeeld de draadjes met deze 3 Tesla hastags maar eens:


Dat weerhoudt mij er overigens niet van om elektrisch te gaan rijden. Alleen geen Tesla dankuvriendelijk
 
Ik denk dat je vrijwel nergens in de wereld zo'n nest Tesla's vindt als rondom Schiphol. Die dingen staan dagelijks aan de snellader en maken verschrikkelijk veel kilometers. Als die dingen echt spontaan in brand zouden vliegen zou het vast op Schiphol gebeurt zijn.
Een complot gaat me iets te ver maar procentueel gaan er volgens mij niet veel Tesla's spontaan in brand. Het wordt enorm opgeblazen
 
Ik weet niet of je nou van een haatcampagne moet spreken, of dat het gewoon bagger is wat Tesla produceert.
Wel lees ik zo veel concrete voorbeelden, dat ik geen Tesla hoef.
Lees bijvoorbeeld de draadjes met deze 3 Tesla hastags maar eens:
Dat weerhoudt mij er overigens niet van om elektrisch te gaan rijden. Alleen geen Tesla dankuvriendelijk

Dit is een heel goed voorbeeld van zo’n haatcampagne.... En blijkbaar effectief. Die meneer Aarts zal vast wel belangen hebben bij brandstof, brandstofauto’s of dergelijke.

In de VS hebben ze daarvoor de Kochs, en Spiegel niet te vergeten. Zoek maar eens op wat die lieden uithalen om Tesla zwart te maken. Enig idee waarom ze dat zouden doen ?
Tesla is qua marktwaarde BMW voorbij en is onlangs zelfs Daimler Benz gepasseerd; het is dus een grote speler aan het worden maar er zijn nog steeds staten in de VS waar Tesla niet mag worden verkocht... Politiek en bedrijfsleven zit hun entree met alle mogelijke middelen te dwarsbomen. Een van die staten is het enorme Texas. Zo machtig zijn de gevestigde spelers.

De link naar dat artikel dat ik wilde plaatsen werkt niet goed. Maar zoek maar op Tesla Smear Campaign.... Er is genoeg te vinden.
 
Tja, 'toeval bestaat niet' of haatcampagne? Iig wat genoemd voorbeeld betreft.
Ik houd 't toch op het eerste. Ik vind 't echt drama-voorbeelden.

Ton volg ik al langer, die is veel meer van het 'debunken' van allerlei hoaxen. Neemt Trump net zo goed op de korrel als Musk.
 
Als die dingen echt spontaan in brand zouden vliegen zou het vast op Schiphol gebeurt zijn.
:^

Een haatcampagne lijkt me ook niet waarschijnlijk, maar auto's vliegen wel eens spontaan in brand en in veel gevallen is elektronica de oorzaak. Maarja, EV's zijn nieuw en spannend en als daarmee iets misgaat wat met enige regelmaat bij plofmotoren ook gebeurd dan is 't al snel wereldnieuws.
 
is dit ook als de accu maar op 50% is?
Ik denk nl dat hij vanaf 80% meer gaat balanceren, en dus zal de laadsnelheid steeds verder afnemen.
(heb zelf geen Zero, dus kan het niet bevestigen vanuit de praktijk)

Klopt, ook als de accu <20% dan krijg ik vaak niet meer dan 2kW prik uit een stevige laadpaal. Zou het nog een software dingetje kunnen zijn?
 
Uit de manier waarop het geschreven is blijkt naar mijn idee pure haat jegens Tesla.
En waarom Tesla, je kunt over elke autofabrikant zo’n haatsite maken, kost wel tijd maar van elke andere fabrikant zijn er zulke plaatjes te vinden, als je maar zoekt.

Dit heeft ook niets met “debunken” te maken, debunken is door gangbare foute opvattingen of reputaties heen prikken, ontmaskeren.
Maar wie moet er hier ontmaskerd worden ?

Tesla neemt het als een van de weinigen op tegen de gevestigde automerken en de grote oliemaatschappijen, enorm machtige partijen en daar is een hoop moed, visie en vastberadenheid voor nodig.

Als hij echt had willen debunken had ie de olieindustrie en de bestaande autoindustrie moeten aanpakken, hun leugens weerleggen die onze maatschappij en onze Aarde al zoveel schade hebben berokkend en in de publiciteit brengen. Dat zijn hier immers de leugenaars en Tesla is een van de weinige partijen die met succes met beide afrekent.

Maar daar is het meneer Aart helemaal niet om te doen, hij helpt de olie en de verbrandingsmotoren industrie liever.... Die zijn hier vast blij mee. En bedankt.
 
Klopt, ook als de accu <20% dan krijg ik vaak niet meer dan 2kW prik uit een stevige laadpaal. Zou het nog een software dingetje kunnen zijn?
Ik dacht dat er wel een soort onderhandeling is tussen laadpaal en charger, maar als je voorheen wel aan de 6kw komt en nu niet meer klinkt het toch alsof je lader een beetje stuk is, want 2kw haal je toch ook al met de standaard lader?
 
Ik ben benieuwd, het prijskaartje wat er aan hangt ziet er op zich goed uit.
En met 140 km als vmax kun je in Nederland ook wel uit de voeten :)
 
Uit de manier waarop het geschreven is blijkt naar mijn idee pure haat jegens Tesla.
En waarom Tesla, je kunt over elke autofabrikant zo’n haatsite maken, kost wel tijd maar van elke andere fabrikant zijn er zulke plaatjes te vinden, als je maar zoekt.

Dit heeft ook niets met “debunken” te maken, debunken is door gangbare foute opvattingen of reputaties heen prikken, ontmaskeren.
Maar wie moet er hier ontmaskerd worden ?

Tesla neemt het als een van de weinigen op tegen de gevestigde automerken en de grote oliemaatschappijen, enorm machtige partijen en daar is een hoop moed, visie en vastberadenheid voor nodig.

Als hij echt had willen debunken had ie de olieindustrie en de bestaande autoindustrie moeten aanpakken, hun leugens weerleggen die onze maatschappij en onze Aarde al zoveel schade hebben berokkend en in de publiciteit brengen. Dat zijn hier immers de leugenaars en Tesla is een van de weinige partijen die met succes met beide afrekent.

Maar daar is het meneer Aart helemaal niet om te doen, hij helpt de olie en de verbrandingsmotoren industrie liever.... Die zijn hier vast blij mee. En bedankt.

Debunken gaat over het fenomeen dat Tesla (Musk) te weinig openheid van zaken geeft. Op allerei vlakken.
Waar rook is, is vuur? (om bij het onderwerp te blijven }) )
Business insider beschrijft wat er met de batterijen mis kan zijn gegaan
https://www.businessinsider.nl/why-tesla-cars-catch-on-fire-2019-4/?international=true&r=USEnfin, een auto die in de fik vliegt waarvan de deuren niet meer willen openen (ook zonder ongeluk), daar begeef ik me liever niet in. Ik pak wel een elektrische motor. Wat dat betreft nog heel even wachten ....
 
(Tekst bijgeschaafd.)

Dan moet je helemaal nooit meer in een auto stappen, met elk merk zijn er mensen verongelukt, elk merk heeft aanklachten lopen. Bij elk merk zijn er mensen die er nooit meer mee willen rijden.

Sowieso is dit een doorzichtige toestand want Amerikaanse auto’s zijn van oudsher helemaal niet veilig en die ouderwetse ladderchassis trucks die ze nu nog steeds nieuw maken zijn ronduit gevaarlijk.

Kijk maar eens wat er gebeurt met een F150 als die op een obstakel botst. Onbegrijpelijk dat zo’n auto nog steeds mag worden verkocht, het is zelfs de best verkochte auto in de VS. Dus dat mensen zich nu ineens als het om Tesla gaat druk maken om veiligheid is op z’n minst verdacht te noemen.

Dat aangehaalde artikel is typisch zo’n verzameling verdachtmakingen. Alles om de concurrent kapot te maken, dat andere merken met veel meer ongelukken te maken hebben boeit blijkbaar niet. Wat een rotmentaliteit, tienmaal raden wie daar achter zit....

De Tesla Model S was destijds de veiligste auto ooit getest door de NHTSA en onlangs heeft de Tesla Model 3 datzelfde gepresteerd. Het is momenteel de veiligste auto die men daar ooit heeft getest.
En ze testen daar ook grote Volvo’s en dure Mercedessen.

Ik vind dat eigenlijk best hele een prestatie voor een nieuwkomer.

Een nieuwkomer die alles anders doet. Elektrisch, ze hebben een masterplan, weten wat ze willen, ze doen bijna alles zelf, ze werken hard aan een uitgebreid internationaal laadnetwerk, ze werken hard aan een modelportfolio, ze hebben geen dealers, ze maken geen reclame, ze investeren gigantisch, ze bouwen de ene gigafabriek na de andere, ze groeien harder dan ze zelf kunnen bijbenen.
Dat geeft scheve gezichten bij heel veel partijen, vijandschap.

En natuurlijk maken ze fouten, wie niet... Maar het is vooral erg knap wat ze doen. Ze doen dát waarvan iedereen zei dat het niet kan.

Een reageerder op Electrek verwoordde het zo:

......Shorts hate Tesla because they hate Elon, who they believe is a fraud.
Climate change deniers hate Tesla because Tesla is anti-oil, implying that Tesla owners believe climate change is real.
Volt/Bolt/Leaf/etc. owners hate Tesla because Tesla owners are arrogant.
Socialists hate Tesla because Tesla owners must be capitalists.
Conservatives hate Tesla because Tesla owners must be liberal.
The media hates Tesla because they get lots of views/click/buzz by doing so, which generates revenue.

Who doesn't hate Tesla? Tesla owners. That's about it.....

Shorts staat voor Shortsellers, aandeelhouders die het bedrijf grote schade berokkenen door gezamenlijk valse geruchten te verspreiden en aandelen te kopen als de koers is gezakt. Nadat het bedrijf zich herstelt verkopen ze hun aandelen en doen het trucje opnieuw.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan