Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Ik rijd een Empulse R

over de snelweg rond de 80KM maar ligt aan je top snelheid. 150 km wanneer je lekker over binnen wegen toert heel erg afhankelijk van snelheid allemaal.

laden binnen 3,5 uur prop vol van 0 naar 100%

wat vraag je voor de Brammo?


compleet met kofferset E.5250

dank je voor de info.
Rijd erg fijn, alleen wel vreemd om te schakelen
 
Rijd erg fijn, alleen wel vreemd om te schakelen
Voegt het wel iets toe?
Nee deze in van de importeur van Energica en staat nu op zijn bedrijfsvoorraad.
Kan er dus niet mee rijden.
Ok, ik had hem uit interesse ook al op je website gezocht vorige week.
Dacht trouwens dat je uit de buurt van Poeldijk kwam, omdat Kevin daar eens op de baan reed. Jaren geleden. O-)

(Willekeurig plaatje om de post een beetje op te leuken..)

2014-brammo-empulse-and-empulse-r-official-pictures-specs-and-prices-photo-gallery-76079-7.jpg
 
Bij de oosterburen liggen de prijzen een stuk hoger, als ik er al geen had is dit een hele mooie.
Ik heb er ook al flink op lopen zoeken sinds vorige week. _O-
Op een aantal grote sites staan er overigens in heel Europa <0>.
Het enige lastige is garantie op een fabrikant die er niet meer is.

Bij Delft fiets ik wel vaak langs een groot bedrijf die naar mijn vermoeden accu's repareert.

In China koop je nu voor rond de duizend euro ook al Energica supersport achtige replica's. _O-

Alibaba.jpg


Met iedere duizend extra is de gelijkenis groter en groter. 8)7 :9

Zag een hele mooie voor +/-€2000,00 met €1800,00 transport kosten (en kosten inklaren :? etc).
Ook moeilijk met de garantie, maar de ervaring van een gokje is soms leuk. O-)
(extra accu, regelaar, lader en losse motor mee bestellen? :+ )
 
Die Chineesjes zijn een soort 125cc equavilent. Niet heel boeiend voor in Nederland dus. Voor een kenteken zal je voor een individuele keuring moeten, tenzij je een Europees land vindt waar er al een typekeur afgegeven is.
Als ik Soco google kom ik een Nederlandse scooterboer tegen. daar kost een scootertje 3000 euro. Via Alibaba koop je voor 1300 een racer(tje) dan heb je nog flink budget over voor de keuring.
 
Laatst bewerkt:
Die Chineesjes zijn een soort 125cc equavilent. Niet heel boeiend voor in Nederland dus. Voor een kenteken zal je voor een individuele keuring moeten, tenzij je een Europees land vindt waar er al een typekeur afgegeven is.
Als ik Soco google kom ik een Nederlandse scooterboer tegen. daar kost een scootertje 3000 euro. Via Alibaba koop je voor 1300 een racer(tje) dan heb je nog flink budget over voor de keuring.
Je hoeft Soco niet te Googlen, er is gewoon een topic op MF. :+


Ik ben er al eens eentje in België tegenkomen op het net, helaas verkopen ze hem nog niet in Nederland.
Edit. tnx voor de link :t Hans.

De Chinees maakt standaard 3.000 Watt fietsjes. Een 5.000/10.000/12.000 Watt die 130 km/u haalt is helaas een special.
Er is wel een ander model die ik supermooi vind, de fabrikant wist te melden dat de EEC keuring er over twee maanden is..
Ik heb meer specs en foto's opgevraagd. :Y
 
En als ik in België woonde zie ik via de link van Hans dat de transportkosten al gedekt zouden zijn. _O-
 
En als ik in België woonde zie ik via de link van Hans dat de transportkosten al gedekt zouden zijn. _O-

Dat is voor auto's gok ik dan. Bij motoren is het net iets anders.

(Brandstof motor kun je hier trouwens ook 100% inbrengen. Auto's nog tot eind dit jaar 120%)

  • 25% van de aankoopprijs met een max. van € 1.500
  • 100% afschrijfbaar
  • 15% éénmalige aftrek van belastbaar inkomen, voor meer info klik hier
  • vrijstelling van verkeersbelasting
  • vrijstelling van belasting van de in verkeersstelling
  • voor meer info klik hier
 
Dat is voor auto's gok ik dan. Bij motoren is het net iets anders.

(Brandstof motor kun je hier trouwens ook 100% inbrengen. Auto's nog tot eind dit jaar 120%)

  • 25% van de aankoopprijs met een max. van € 1.500
  • 100% afschrijfbaar
  • 15% éénmalige aftrek van belastbaar inkomen, voor meer info klik hier
  • vrijstelling van verkeersbelasting
  • vrijstelling van belasting van de in verkeersstelling
  • voor meer info klik hier
Ik had wel verder gelezen toen ik het postte, en op dezelfde pagina staat ook de regeling voor motorfietsen. :Y
De link die ik poste is gelijk trouwens.
 
Voegt het wel iets toe?
Ok, ik had hem uit interesse ook al op je website gezocht vorige week.
Dacht trouwens dat je uit de buurt van Poeldijk kwam, omdat Kevin daar eens op de baan reed. Jaren geleden. O-)

(Willekeurig plaatje om de post een beetje op te leuken..)

Bekijk bijlage 1408024a
We reden vroeger heel Nederland en Belgie door met de minibike,s. Zelfs europa tijdens het EK.
Maar een leuke dame -)
 
compleet met kofferset E.5250

dank je voor de info.
Rijd erg fijn, alleen wel vreemd om te schakelen

Schakelen is niet echt nodig. ik doe het alleen omdat ik het gewoon gewend ben maar ook omdat het rendement van de e-motor het beste is rond de 6000toeren.
in de praktijk kom je niet verder dan de 4. bij gaat er dan ook een groter achtertandwiel op bij de aanstaande ketting wissel.
beter toeren gebied tijdens stads ritten en een nog snellere acceleratie.
 
Zaterdag in het AD: ‘Asfalt slijt harder door elektrische auto’.

Een artikel over wéééér een nadeel van elektrische auto’s, tenminste zo komt het over, en zo moet het ook overkomen...
Er zal best ergens een kleine kern van waarheid in zitten maar wat mij tegen de borst stuit is de manier waarop het beschreven wordt.

Ik lees bewoordingen als “Massaal”, “Loeizware”, “Enorme kostenpost”, “scheurijzers”, “Racet”; afijn, lees zelf maar. Het AD is wat dat betreft net de Telegraaf.

Privacy settings

En dan een plaatje er bij van asfalt met vorstschade...

Ik zou als alternatief wel eens een artikeltje willen plaatsen over de “enorme kostenpost” en de “gigantische milieuschade” die de nog steeds “massaal” gebruikte benzinewagens veroorzaken door hun “onvoorstelbaar lage rendement” en de “verspillende manier van omzetten” in bewegingsenergie.
Dáárover is het namelijk oorverdovend stil...
 
Laatst bewerkt:
En zelfs al krijg je net iets meer schade door elektrisch rijden, komt nog niet in de buurt van de schade door vrachtverkeer.
 
Zaterdag in het AD: ‘Asfalt slijt harder door elektrische auto’.

Een artikel over wéééér een nadeel van elektrische auto’s, tenminste zo komt het over, en zo moet het ook overkomen...
Er zal best ergens een kleine kern van waarheid in zitten maar wat mij tegen de borst stuit is de manier waarop het beschreven wordt.

Ik lees bewoordingen als “Massaal”, “Loeizware”, “Enorme kostenpost”, “scheurijzers”, “Racet”; afijn, lees zelf maar. Het AD is wat dat betreft net de Telegraaf.

Privacy settings

En dan een plaatje er bij van asfalt met vorstschade...

Ik zou als alternatief wel eens een artikeltje willen plaatsen over de “enorme kostenpost” en de “gigantische milieuschade” die de nog steeds “massaal” gebruikte benzinewagens veroorzaken door hun “onvoorstelbaar lage rendement” en de “verspillende manier van omzetten” in s koelvloeistof en motorolie op het wegdek liggen.bewegingsenergie.
Dáárover is het namelijk oorverdovend stil...


En de olieslekkages van heel veel ice voertuigen, vooral bij aanrijdingen zie je vaak een plas koelvloeistof en olie liggen.
Maar gelukkig laat dit de kwaliteit van het asfalt totaal onberoerd.
 
Begrijpen jullie dan niet dat deze artikelen de noodzaak van wegenbelasting door elektrische voertuigen aankondigen? Loeizwaar, scheurijzers, enorme kostenpost enz,...je gaat betalen voor je zware batterijauto
 
Tja, altijd maar weer die Tesla's. EV's remmen trouwens veel eleganter met minder fijnstof. Over een tijdje komt men er ook achter dat niet elke EV 60kWh nodig heeft.
 
Mijn elektrische auto weegt ongeveer 300kg, de brandstofuitvoering is zwaarder:P
Komend weekend gaan we de Osnabrück Bergrennen rijden met 32 elektrische auto's (en 180 brandstofauto's).
bij de elektrische auto's gaat het om het Duitse kampioenschap heuvelklim voor elektrische auto's en de BMW I3 cup.

cropped-IMG_1123-Medium.jpg


de organisatie van deze races zijn er van overtuigd dat we over een paar jaar allemaal elektrisch rijden en racen en spelen daar op in door het te promoten.

informatie op *.cateoracing.nl en MSC Osnabrueck - Home
 
Tja, altijd maar weer die Tesla's. EV's remmen trouwens veel eleganter met minder fijnstof. Over een tijdje komt men er ook achter dat niet elke EV 60kWh nodig heeft.
Klopt helemaal.
Als ik tegenwoordig met de (benzine)auto onderweg ben betrap ik me er telkens weer op dat ik het regenererend remmen zo mis, gewoon gas los en meer niet.... En die paar keer dat ik met een elektrische auto reed beviel dat één pedaal rijden (one pedal driving) me uitermate goed. Het rijdt zoveel beter dat je alleen dáárvoor al elektrisch wilt rijden.
 
Artikel in Trouw:

 
Terug
Bovenaan Onderaan