Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

De eerste modellen werden met onbeperkt gratis laden aangeboden, verder geen limieten, ook niet vwb de eigenaar begreep ik. Zo te lezen zijn ze later wel gaan rommelen, maar dan alleen voor de nieuwe verkopen, de oude blijven neem ik aan gewoon die regeling houden. Dat was toentertijd een reden om een duurdere (> 60kwh)) te kopen, op het instapmodel was die optie niet aanwezig.
 
Even c/p van feestboek:
1582897625353.png
 
Net zoals de plekken die Tesla in Amerika uitzoekt voor de snelladers: op een plek waar je ook even een hapje kunt eten of naar het toilet kunt. Heel slim. Wat dat betreft heeft Fastned het nog niet zo slecht gedaan met de laadpunten bij tankstations.
 
Net zoals de plekken die Tesla in Amerika uitzoekt voor de snelladers: op een plek waar je ook even een hapje kunt eten of naar het toilet kunt. Heel slim. Wat dat betreft heeft Fastned het nog niet zo slecht gedaan met de laadpunten bij tankstations.
Het bijzondere is dat Fastned geen vergunning krijgt voor horeca naast een laadstation terwijl de Shell dat wel mag en zelfs stroom gaat verkopen.
 
Het bijzondere is dat Fastned geen vergunning krijgt voor horeca naast een laadstation terwijl de Shell dat wel mag en zelfs stroom gaat verkopen.
Dat is niet bijzonder in mijn ogen. Dat heeft meer te maken met de macht van de gevestigde orde. De Bovag kan ook veel voor elkaar krijgen ten opzichte van een vereniging als de Vereniging Elektrische Rijders.
Als ik een laadpaalexploitant zou zijn, zou ik me er overigens niet druk over maken. Horeca naast je laadpaal is leuk, maar het ook allemaal beheren is niet je core business.Wat dat betreft zou ik als exploitant zoveel mogelijk "in de buurt van" willen zitten.
 
Waarschijnli ik is er wel een horeca ondernemer die er iets bij wil zetten.. Dus je kunt ook eerst de laadpaal zetten en afwachten.
 
Gespot!
Op 4 maart 2020 reed ik op de N44 Wassenaar richting Amsterdam. Ik werd ingehaald door een BMW C-Evolution. Dat ding was snel weg bij de verkeerslichten!
 
Grappig, ik dacht eerst he nog een elek. motor, maar het is een brommer.
Deze staat er nu bij mij op de opdracht, eigenaar is er erg tevreden over:
https://www.supersoco-nederland.nl/ts
Dus daar begint het ook :)
Deze is er ook in motoruitvoering hoor. Dan kun je ongeveer 100 km pu als topsnelheid halen. In Amsterdam zie ik ze regelmatig als brommer. Ze zitten heel mooi in elkaar en de gebruikte materialen zijn hoogwaardig.
 
Vandaar, ik zag hem en dacht echt dat het een motor was, maar zag het plaatje achterop.
Ziet er inderdaad mooi uit.
 
Deze is er ook in motoruitvoering hoor. Dan kun je ongeveer 100 km pu als topsnelheid halen. In Amsterdam zie ik ze regelmatig als brommer. Ze zitten heel mooi in elkaar en de gebruikte materialen zijn hoogwaardig.
Klopt. In B zijn ze populair als bromfiets klasse B (45km/u dus), er staat er zo regelmatig eentje op mijn werk ook.
In mindere mate zie je ze hier als motorfiets klassa A1, met idd een max speed van ong 100km/u, maar dan slinkt de actieradius wel enorm. Dit zal om een ander model moeten gaan.

Ik heb die met de brommerversie al eens zien toekomen op het werk, erg handig, batterij(tje) haalt die er supersnel uit, en mee binnen om op te laden :t

Het is dat ik veel snelweg doe op mijn woon werk, en dat ik een max speed van 100 toch nog wat te weinig vind. Max 130 zou ik goed vinden, dan lijkt mij 95km/u goed te doen (die snelheid heb je nodig om de vrachtwagens niet te hinderen).

Ik zou natuurlijk ook gewoon via de provinciale wegen kunnen rijden, maar als je al eens om 4u 's ochtends moet beginnen, dan is het tijdscerschil bij rijden a 90km/u zonder enig verkeerslicht ipv rijden a 50 en 70 met een hele hoop verkeerslichten echt wel groot, zeg maar een 45 minuten eerder opstaan :P

momenteel: 56km enkel, waarvan 38km snelweg, 3 verkeerslichten. Zonder snelweg, denk 27 verkeerslichten.
komend adres, ergens vanaf juli denk ik, 49km, waarvan 45km snelweg. Géén verkeerslichten, zonder snelweg denk 24 verkeerslichten (
iig 3 minder dan huidig adres)


Edit: beetje onderzoek doet mij denken dat die A1 dat ik bedoel, een ander model gaat moeten zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja die heet TC supermax. En kost 1000 euro meer.
Ik ben nu eventjes op de Belgische site aan het kijken (niet de meest gebruiksvriendelijke site wel, en in het Engels, gelukkig is dat laatste geen hinder).
Die Soco TS brommer 45km/u kost in B 300€ meer dan in NL :?
tenminste, als ik het goed gezien heb dat die in NL 3.000€ kost, in B is het 3.300€.

Ik vind wel een TS X die zowels als een "bromfiets klasse B", en als een "125cc" afgeleverd kan worden.
Ze geven een actieradius van 150km (niet slecht, maar dat zal niet aan constant 95/km u zijn denk ik).
Maar ik vind de prijs van 3.500€ niet erg slecht, al is mij nog niet duidelijk of deze specs en prijs voor de "45km/u" zijn, of voor de "125cc".

Als dat wel zo zou zijn, vind ik dat wel een erg goede prijs voor een A1.


Edit: verder gelezen, de actieradius van 150km betreft gemeten aan een gemiddelde snelheid van 45km/u (en ik vermoed trouwens dat ze bedoelen, gemeten aan een kruissnelheid van 45km/u).

Nog een edit: laat maar, ik heb verkeerd gelezen, ik dacht te lezen, "afleverkosten 125cc", maar er staat "afleverkosten 125€" :$

Ik meende nochttans op het Brusselse auto/motorsalon op de Soco stand de uitleg te hebben gekregen dat ze ook klasse A1 modellen hebben ...
Dat zal dan wel die TC Spermax zijn, zoals @IJzervreter zegt. Zoek ik later nog wel eens naar :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De geschiedenis herhaalt zich.

De eerste motorfietsen waren ook gewoon fietsen met een motortje in het frame en een tankje om de bovenbuis.

Motoren werden groter en zwaarder, maar kijk nu eens wat er op fietsgebied gebeurt, er zijn elektrische fietsen met zware elektrische motoren tot wel 3 kW centraal geplaatst, grote, dubbele batterijen, hoge topsnelheden, sommige kun je rijden zonder te trappen. Natuurlijk vering voor en achter en schijfremmen met doorlopende vorkpoten met dubbele kroonplaten.
Alleen de aanwezigheid van trappers verraadt nog dat het een fiets is.

De grens met lichte motorfietsen vervaagt.

Ter illustratie dit artikel:

https://electrek.co/2020/02/18/ubco-frx1-electric-trail-bike-loses-pedals/
 
Laatst bewerkt:
Ja, 'k zag het ook passeren. Hier het originele persbericht: Samsung Presents Groundbreaking All-Solid-State Battery Technology to ‘Nature Energy’

Maar dat ze dit in een laboratorium kunnen maken, betekent niet dat we er de eerste jaren iets aan hebben, helaas. Of eerder: dat ze dit nu pas in een laboratorium kunnen maken, betekent dat we er de eerste jaren nog niks aan hebben ;)
Dat staat ook gewoon in het AD artikel, iets uitvinden en voor een goede prijs produceren is bijna net zo moeilijk.
Een optimistische schatting is 3-4 jaar. Misschien als er nog een miljard ingepompt wordt voor verder onderzoek. ;)

Maar ik vind dat best nog wel snel. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan