Interessant is de energiedichtheid, zeker voor motoren. Een range van 800 km betekent 150 kWh aan boord, mooi als dat met de helft van het volume kan. Toch blijft elektrisch rijden een mindset en plannen, grote accu geeft alleen meer flexibiliteit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik wacht nog op een grote EV Adventure motor. Denk daarbij aan formaat R 1250 GS of KTM 1290 SAS.
400Km range is voor mij wel genoeg.
Maar zoals het er nu naar uitzit ga ik dit jaar toch nog een Plof Brommer kopen. (waarschijnlijk mijn laatste)
De EV auto is inmiddels wel besteld.
Ik trof een artikel waaruit pijnlijk duidelijk wordt hoe situatie nu is. Niet alleen is het lachen de Duitsers vergaan, inmiddels staat het water hen aan de lippen.Alsof de grote doorbraken van de oude bekende spelers komen. Juist niet.
De startups hebben juist voor doorbraken gezorgd omdat de bekende fabrikanten vastgeroest zitten en tijd zitten te rekken.
Nu proberen ze ook iets op de markt te brengen en blijkt dat het ze zwaar tegenvalt.
Zie Audi, zie Mercedes, zie Jaguar. Ze zijn allemaal enorm in paniek door een nieuw bedrijf dat de toekomst wél juist heeft ingeschat.
Bij de motorfietsen is het al niet anders, of vind je de C Evolution echt beter dan een Energica ?
Weliswaar autonieuws, maar toch:
Daimler’s Mercedes-Benz is killing its program to develop passenger cars powered by hydrogen fuel cells. The company has been working on fuel-cell vehicles for more than 30 years — chasing the dream of a zero-emissions car that has a long driving range, three-minute fill-ups, and emits only water vapor. In the end, the company conceded that building hydrogen cars was too costly, about double the expense of an equivalent battery-electric vehicle.
In het artikel worden meerdere grote autofabrikanten genoemd die de H2-handdoek in de ring gooien. Bij de 'heavy duty' voertuigen (vrachtwagens etc.) gaat de ontwikkeling echter wel door.
Hier verder lezen:
Daimler ends hydrogen car development because it's too costly
After 30 years of trying to develop a fuel-cell car, Mercedes-Benz is ending its program for a hydrogen car. The cost is double that of building a battery EV.electrek.co
Heb ik ook al jaren geleden zo gelezen.Persoonlijk denk ik dat het ook zeer goed samen kan idd op deze manier.
Elektrisch voor auto's en motoren
Waterstof voor vrachtwagens en grotere dingen bv fabrieken.
Die commentaren daar zijn vaak ook wel geinig, zeker als “Hydrogen First” zich ermee bemoeit.....Hier verder lezen: ....
Daimler ends hydrogen car development because it's too costly
After 30 years of trying to develop a fuel-cell car, Mercedes-Benz is ending its program for a hydrogen car. The cost is double that of building a battery EV.electrek.co
Er valt eigenlijk niets te discussiëren. Motorrad heeft een motor getest en metingen gedaan. Wie de resultaten bevredigend vindt kan zo'n ding kopen. In een topic als dit wordt er mijns inziens te gemakkelijk voorbijgegaan aan de nadelen, die het gebruiksdoel nogal inperken. Wie een motor gebruikt om te toeren en te reizen, zal geen elektrische motorfiets kopen. Of dat nog gaat veranderen in de toekomst, weet niemand.
Om deze state of mind te bereiken moet je je eerst laten ombouwen tot ouwe pot.Dat is niet helemaal waar. Kijk maar eens naar Elektrogirl. Het is een state of mind, een keuze die weliswaar nog niet voor de hand ligt, maar deze dame heeft wel e.e.a. gereisd op haar elektrieke ding.