Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Geen motorfiets, wel een fiets met een motor.
Geen batterij maar wel elektrisch, via via op aardgas.

www.gelderlander.nl/arnhem/waterstoffiets-uittesten-het-kan-op-1-juli-bij-launch-event-op-h2-lab-in-arnhem~aaf984a9

244F9B2F-E016-4102-8694-5E606489EB72.jpeg
 
Een aardige vergelijking uit de mond van Jay Leno, voormalig talkshowhost en de man die ongelooflijk veel exotische voertuigen heeft gereden en daar een YouTube kanaal over heeft.
I enjoy my internal comustion stuff, you know it’s funny, to me cars like Ferraris, Lamborghini in the same way that peole use horses now. In this country in the 1800s horses would work to death, literally drop-dead in the streets, now there are more horses in American than they’ve ever been and most of them are for pleasure, people enjoy them and they ride

Hij noemt het niet maar met motoren gaat het straks vast ook zo.

Bron: 'Ferrari and Lamborghini are in the same way people use horses now', Jay Leno's Model Y review - Tesla Oracle
 
Misschien interessant voor degene die wel wil maar niet het budget heeft;
https://www.motor-forum.nl/threads/...lfbouw-rdw-goed-gekeurd.453503/#post-29721252Ik schat dat er over de prijs nog eens 1000 tot 1500 euri aan nieuwe accu's heen komen.
Die optima yellow tops waren 10 jaar geleden een 1500 euro. Dat zijn lood accu's. Om 2 redenen niet de ideale keuze. Een, de accu's hebben een relatief lage capaciteit om aan de 120v te komen waardoor de continue stroom op de snelweg eigenlijk te hoog is voor de accu's. Twee, ze zijn erg zwaar.
Dus ik raad aan een wat modernere Accu techniek te kiezen. (lees Lithium-ion).
 
Dat is al heel lang zo, het grootste gros van de motoren wordt alleen maar voor de lol gebruikt
Ik schreef het niet helemaal goed.

Mijn huidige motor is al de vierde die ik voornamelijk gebruik voor woon-werk verkeer. Het is de eerste elektrische en nu al betrap ik mezelf erop dat benzine voelt als behelpen, alsof je alle ongemakken van een paard er bij krijgt.
 
Ik schreef het niet helemaal goed.

Mijn huidige motor is al de vierde die ik voornamelijk gebruik voor woon-werk verkeer. Het is de eerste elektrische en nu al betrap ik mezelf erop dat benzine voelt als behelpen, alsof je alle ongemakken van een paard er bij krijgt.
Ik rij mijn woonwerk nu op een varken,...150 km range te alle tijden en een prijs van rond de 12000 euro en ik ben om. Echt,.
 
Ik hoop dat ze gelijk informatie geven wanneer de SuperNEX komt. :9~
Voor een toermodel is helaas een grotere markt...............
 
Terug
Bovenaan Onderaan