Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Ik ben nooit weg geweest van de brandstof. Heb nog een GS en een zijspan met elk 2 plof kamers.

Oh ja en grasmachine, kettingzaag, bosmaaier...

Ook bij de vierwielers ga ik nog niet meteen weg zijn als we de huidige door een ev vervangen. Dan blijft de camionette nog op diesel. Die dingen bestaan wel elektrisch maar hebben dan plots zoveel minder laadvermogen en rijbereik dat het gewoon nog niet de moment is om over te schakelen.
 
Ik weet niet meer waar het ter sprake kwam maar ging over verschil in DC snellaad voorzieningen tussen België en Nederland.

Ik heb in mijn directe omgeving (dat blauwe POI symbool) in de kleinste dorpjes 22kW AC palen staan. Enkel als je naar beneden gaat in ons land dan staan die verder uit elkaar. Verder als om de 50km ongeveer. Waarbij sommige dan niet werken dus pak nu nog om de 100 km effectief kunnen laden.

Op de kaart heb ik nu een filter om de type2 DC laadpalen te tonen. Dan zie je sat ik gewoon op de verkeerde plek woon :-).

 
Eigenlijk kun je dus overal naar toe en dan aan het eind van de dag weer thuis rustig laden :)
Dat dacht ik ook - een snellader vlak bij huis is leuk, maar die gebruik je nooit.
Het kan ook geen kwaad om verschillende apps/kaarten te vergelijken (ik heb er 3 of 4 op de iphone geïnstalleerd staan).

Dit geeft Plugshare:

1609498036886.png
 
Aardig om te zien: ging Itchy Boots (Noraly Schoenmaker) vorige keer met een zero op pad, nu rijdt ze een elektrische Enduro (nadat de ICE te groot en te agressief bleek).
Bilstain, lastig terrein hoor, met alle stenen en rotsen. Met de Jeepclub rijden we er ook genoeg kapot (daarom geen favoriet terrein van mij). Dus sowieso al respect dat ze hier voor het eerst enduro gaat rijden:

 
Net iets te lang doorgereden drie weken geleden, bleek achteraf al 90 kilometer te zijn. Toch niet gek voor een rit bij 10 graden celcius met een 6 jaar oude elektrische motor.
(Ik was gelukkig op 1,5 km van huis toen de Brammo ermee stopte....)

Bekijk bijlage 1583129
Ook al een paar keer gehad, ik vind het wel leuk om te kijken of ik het haal. Toch rijdend de laadplaats gehaald. Als je de Brammo uitzet, even wacht, weer aanzet, kan je nog minimaal 5 km heel rustig rijden 😁
 
Ook al een paar keer gehad, ik vind het wel leuk om te kijken of ik het haal. Toch rijdend de laadplaats gehaald. Als je de Brammo uitzet, even wacht, weer aanzet, kan je nog minimaal 5 km heel rustig rijden 😁
Daarmee put je de accu wel extra gevaarlijk uit.
Maar het gaat blijkbaar al een tijd goed. ;)
 
Ook al een paar keer gehad, ik vind het wel leuk om te kijken of ik het haal. Toch rijdend de laadplaats gehaald. Als je de Brammo uitzet, even wacht, weer aanzet, kan je nog minimaal 5 km heel rustig rijden 😁
Ik dacht ook dat ik na even wachten nog wel thuis kon komen, maar helaas bleef hij op 0% staan, ook later thuis toen deze foto is genomen.
 
Ik dacht ook dat ik na even wachten nog wel thuis kon komen, maar helaas bleef hij op 0% staan, ook later thuis toen deze foto is genomen.
Hij blijft wel op 0 procent staan, maar je kunt kunt hem nog wel gewoon opstarten en met een zijdezacht handje doorrijden
 
Qua cijfers lijkt de F77 overeen te komen met een 250-350 cc motor.
Voor mij is dat genoeg en als dat te leveren zou zijn voor onder de €10.000,00 is dat er een voor mij.
Lijkt daar onder de €4.000,00 te gaan kosten dus moet de 10 zeker mogelijk te zijn.
 
Qua cijfers lijkt de F77 overeen te komen met een 250-350 cc motor.
Voor mij is dat genoeg en als dat te leveren zou zijn voor onder de €10.000,00 is dat er een voor mij.
Lijkt daar onder de €4.000,00 te gaan kosten dus moet de 10 zeker mogelijk te zijn.
Zou voor mij ook voldoende zijn maar zit er weer zo onaantrekkelijk uit als een soort stoomstrijkijzer. Waarom dat toch steeds nodig is.
 
Vind de looks meevallen. Beetje Kiska invloeden. Voor een moderne motor mag een moderne look.
Bij verbrandingsmotoren ben ik eerder fan van neo-classic, maar bij ellentrik lijkt me stroomlijn en zithouding iets belangrijker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan